45 521 läst · 262 svar
46k läst
262 svar
Plejd Wallplug spr-01
Hmmm....Bosse brukar ju inte vara sen ....., men verkar ha bytt namn till "Raderat" - tillfällighet?
Skit samma, Hoppas att Plejds uttalnde stämmer denna gång.
Skit samma, Hoppas att Plejds uttalnde stämmer denna gång.
Allvetare
· Västra Götalands
· 848 inlägg
Nu har det börjat dyka upp bilder på pluggen, dessa bilder är från ett inlägg på Facebook. Får hoppas att det är nära nu…
Den kan alltså inte ens mäta strömförbrukning?
En svindyr wallplug utan några andra funktioner än av och på och som bara funkar med Plejd?Alfredo skrev:
Eller en wallplug för mindre än en tredjedel av priset som använder öppen standard och funkar med i princip alla system och har betydligt fler funktioner och minst samma garantitid?
Om de kallar den för smart ska den väl åtminstone ha samma funktionalitet som likvärdiga produkter i samma prisklass, dvs mäta förbrukning, rapportera överbelastning och överspänningt och kan visa aktuell förbrukning med LED-lampor, kan ta emot och agera på larmsignal från andra enheter samt reläa trafik mellan andra enheter osv.
Är ni säkra på att det här är den riktiga produkten och inte något slags internetskämt?
J Jonte Karlsson skrev:En svindyr wallplug utan några andra funktioner än av och på och som bara funkar med Plejd?
Eller en wallplug för mindre än en tredjedel av priset som använder öppen standard och funkar med i princip alla system och har betydligt fler funktioner och minst samma garantitid?
Om de kallar den för smart ska den väl åtminstone ha samma funktionalitet som likvärdiga produkter i samma prisklass, dvs mäta förbrukning, rapportera överbelastning och överspänningt och kan visa aktuell förbrukning med LED-lampor, kan ta emot och agera på larmsignal från andra enheter samt reläa trafik mellan andra enheter osv.
Är ni säkra på att det här är den riktiga produkten och inte något slags internetskämt?
Du har nog missat en del med SPR-01, den ingår i ett mesh-nätverk med andra enheter från Plejd och utökar på så vis räckvidden i nätverket (och kan styras av andra enheter), den har inbyggd timer, den har inbyggd schemaläggning och inbyggt astrour.
Så lite mer än en on/off är det allt.
Den går också att integrera med Google Home men det kräver att du har en gateway.
Sen kanske den ändå inte passar alla men det är en annan femma och helt ok.
Hehe... Nu har jag inte försvarat eller rekommenderat plejdsystemet utan bara svarat på vad jag tror är anledningen till att vissa kommer att välja denna produkt.J Jonte Karlsson skrev:
Har man redan ett system med Plejd och är nöjd med hur det fungerar kan jag se en rätt stor fördel med att fortsätta med det och inte blanda in nya tekniska lösningar. Själv skulle jag dock inte befatta mig med Plejd så länge det inte går att styra "automatiskt från min datamaskin på det sätt jag vill".
Hela mitt hus är styrt av plejd.. Jag har installerat puckar på i stort sett allt från utebelysning till kaffekokarn typ..
Fantastiskt sätt att kasta bort pengar på
Är ett antal vanliga kraftuttag bara som inte är styrda.
Jag har aldrig använt funktionerna förutom när vänner och bekanta vart hemma och man vill visa lite..
Det går dubbelt så snabbt att resa sig och ändra belysningen med någon av alla mina knappar som jag efter ett år fortfarande inte lärt mig vad som går vad.
Än att starta appen och scrolla igenom allt som finns.
Frugan använder det dock när hon skall lägga sig eller gå upp på morgonen för hon är så mörkrädd så hon gillar tända och släcka allt från sängen.
Fantastiskt sätt att kasta bort pengar på
Är ett antal vanliga kraftuttag bara som inte är styrda.
Jag har aldrig använt funktionerna förutom när vänner och bekanta vart hemma och man vill visa lite..
Det går dubbelt så snabbt att resa sig och ändra belysningen med någon av alla mina knappar som jag efter ett år fortfarande inte lärt mig vad som går vad.
Än att starta appen och scrolla igenom allt som finns.
Frugan använder det dock när hon skall lägga sig eller gå upp på morgonen för hon är så mörkrädd så hon gillar tända och släcka allt från sängen.