47 520 läst · 262 svar
48k läst
262 svar
Plejd Wallplug spr-01
Nu har det gått några månader sedan de säkra källorna sa att det skulle dröja några månader. Kan man få höra lite recensioner om hur den funkar och se hur liten "marknadens minsta wallplug" är?
När andra wallplugs kostar under en hundring och denna uppges kosta 399 så blir man onekligen intresserad av alla fantastiska saker som man får om man betalar fyra-fem gånger mer.
När andra wallplugs kostar under en hundring och denna uppges kosta 399 så blir man onekligen intresserad av alla fantastiska saker som man får om man betalar fyra-fem gånger mer.
R bossebyggarn skrev:Nu har det gått några månader sedan de säkra källorna sa att det skulle dröja några månader. Kan man få höra lite recensioner om hur den funkar och se hur liten "marknadens minsta wallplug" är?
Du är underhållande får jag erkänna! Jag skrev den 9 augusti och fram till idag är det 1 månad och 1 dag men du kanske har en tokig kalender eller så har du knäppt fredagsölen tidigt.R bossebyggarn skrev:Nu har det gått några månader sedan de säkra källorna sa att det skulle dröja några månader. Kan man få höra lite recensioner om hur den funkar och se hur liten "marknadens minsta wallplug" är?
Har aldrig benämnt att jag har en säker hemlig källa utan att jag skulle kolla lite info.
Plejd skrev senast i veckan på sociala "Intern beta pågår och vi siktar på lansering iår" så det är väl det vi får lita på.
Trevlig helg!
I början av denna tråd ser vi också att man tyckte det var "på tiden" att de släppte en wallplug. Det skrevs 2019. Alltså inte klockan 20:19 utan år 2019. Dvs när man redan väntat i 3-5 år medan konkurrent efter konkurrent släppt sina.C Clintan86 skrev:Du är underhållande får jag erkänna! Jag skrev den 9 augusti och fram till idag är det 1 månad och 1 dag men du kanske har en tokig kalender eller så har du knäppt fredagsölen tidigt.
Har aldrig benämnt att jag har en säker hemlig källa utan att jag skulle kolla lite info.
Plejd skrev senast i veckan på sociala "Intern beta pågår och vi siktar på lansering iår" så det är väl det vi får lita på.
Trevlig helg!
Lansering i år! Vad kan gå fel. Då blir det ju årets julklapp som jag sa. Tänk vilken känsla det kommer bli att tända lampor med en wallplug som kostar 399 istället för som nu, med en som kostar 79. Och dessutom med ett hittepåprotokoll istället för en internationell standard. Det kallar jag premium.
Undrar vad nästa produkt blir om de upprätthåller den här blixtsnabba utvecklingstakten?
Vågar man hoppas på en ljuskälla med inbyggd styrning redan år 2025?
Väldigt givande tråd det blir när man inte läser vad den andre skriver. Du hänvisade till mitt inlägg inte till ett inlägg från 2019. Och från 2019 till idag är det 2 å snart 3, Inte 5år.R bossebyggarn skrev:I början av denna tråd ser vi också att man tyckte det var "på tiden" att de släppte en wallplug. Det skrevs 2019. Alltså inte klockan 20:19 utan år 2019. Dvs när man redan väntat i 3-5 år medan konkurrent efter konkurrent släppt sina.
Lansering i år! Vad kan gå fel. Då blir det ju årets julklapp som jag sa. Tänk vilken känsla det kommer bli att tända lampor med en wallplug som kostar 399 istället för som nu, med en som kostar 79. Och dessutom med ett hittepåprotokoll istället för en internationell standard. Det kallar jag premium.
Undrar vad nästa produkt blir om de upprätthåller den här blixtsnabba utvecklingstakten?
Vågar man hoppas på en ljuskälla med inbyggd styrning redan år 2025?
Japp du hade helt rätt! Antar att du köper ett helt knippe till familj och vänner i julklapp
Som jag skrev tidigare har du inte kanonkoll på Plejd men kan berätta att dem höll på med att ta fram en ljuskälla men inbyggd styrning men fanns vissa som hann före tex Ikea och därför skrotades det direkt och dem fick tänkte om. Därefter kom deras Dim-01.
Lustigt att du pratar om att inte läsa vad den andre skriver, då du verkar praktisera precis det.
Jag skrev inte att det är 5 år sedan 2019, vad jag skrev var att redan 2019 hade folk väntat i flera år och redan börjat tröttna. Sedan dess har det gått ytterligare två år. Och wallpluggen är tydligen fortfarande snart på gång. Ibland är det charmigt att vara en fanboy men till slut blir det bara pinsamt.
Om Plejd visar upp en produkt som gör att jag känner att det är värt att betala fem gånger priset för något som finns för under en hundring så lovar jag att sälja mina Plejd-aktier (japp, jag har sådana) och köpa ett lass till hela släkten. Frågan är vad man svarar när mormor undrar varför man betalat fem gånger mer för en produkt som använder ett proprietärt hittepåprotokoll från en garagefirma som "kan allt själva" och har en produktutvecklingstakt som är ganska exakt noll och som inte visar någon som helst engagemang att vilja integreras med andra system för att besvara användarnas önskemål?
De la alltså ner ljuskällan för att någon annan hann före. Hur gick det resonemanget med wallpluggen tycker du? Hann de först där?
Jag skrev inte att det är 5 år sedan 2019, vad jag skrev var att redan 2019 hade folk väntat i flera år och redan börjat tröttna. Sedan dess har det gått ytterligare två år. Och wallpluggen är tydligen fortfarande snart på gång. Ibland är det charmigt att vara en fanboy men till slut blir det bara pinsamt.
Om Plejd visar upp en produkt som gör att jag känner att det är värt att betala fem gånger priset för något som finns för under en hundring så lovar jag att sälja mina Plejd-aktier (japp, jag har sådana) och köpa ett lass till hela släkten. Frågan är vad man svarar när mormor undrar varför man betalat fem gånger mer för en produkt som använder ett proprietärt hittepåprotokoll från en garagefirma som "kan allt själva" och har en produktutvecklingstakt som är ganska exakt noll och som inte visar någon som helst engagemang att vilja integreras med andra system för att besvara användarnas önskemål?
De la alltså ner ljuskällan för att någon annan hann före. Hur gick det resonemanget med wallpluggen tycker du? Hann de först där?
Ok ett enkelt missförstånd, förstår vad du menar.R bossebyggarn skrev:Lustigt att du pratar om att inte läsa vad den andre skriver, då du verkar praktisera precis det.
Får ändå säga att det är snällt av dig att kalla mig fanboy, ja jag gillar Plejd, underlättar en heldel i vardagsjobbet.
Vet inte hur teknisk din mormor är men min mormor skulle aldrig fråga Ang något protokoll iallafall. Sen hade hon säkert frågat varför liknande wallpluggar kostar mindre, absolut.
Men blir förvånad att du äger aktier i Plejd dock.
Nej dem la ner den pga att Ikea är duktiga på att prispressa och mätta just den marknaden med smarta ljuskällor, därav valde dem marknaden med smarta puckar.
Nej, dem är absolut inte först, men mina förhoppningar är att dem funkar bättre än mina Telldus jag har nu.
Varför då? Bosse är nämligen inte bara expert på hemautomation, han är en jävel på aktier också.C Clintan86 skrev:
När det gäller förhoppningsbolag utan substans så gäller det att rida på andras naivitet och följa med hela vägen upp. När verkligheten kommer ikapp och bubblan spricker så gäller det att snabbt vända till en blankning. Då ser man sin pengahög växa vidare samtidigt som fanatikerna sitter och intalar sig själva att "snart vänder det" samtidigt som deras investerade pensionspengar går mot noll.
Plejd är helt fantastiskt. Jag köpte på mig några extra controllers förra veckan. Jag betalade med lite av de pengarna som jag drog in på att aktiekursen gått upp några 100 procent.
Det finns ingen hejd på plejd! De bara fungerar.
Det finns ingen hejd på plejd! De bara fungerar.
Ja med tanke på vad de kostar så gäller det att ha pengar på lager. Det hade väl varit väldigt konstigt om de inte fungerade med tanke på hur rudimentärt systemet är. Typ tända och släcka en lampa utan möjlighet till någon vidare intelligens. Det är som att vara nöjd över att strömbrytaren från Biltema fungerar varenda gång. Fast med skillnaden att man har betalat dyra pengar till en elektriker som skrattar hela vägen till banken.T tobbbias skrev:
I den här tråden är det förresten Plejds wallplug som diskuteras. Tråden skapades år 2019. Är du nöjd med wallpluggen och Plejds utvecklingstakt och hur de står sig mot konkurrenterna?
Kan inte nån moderator banna de som endast är här för att förstöra och uttrycka vad som endast kan ses som hat. Vet inte vad Plejd har gjort vederbörande men det verkar ha sårat djupt. Jag påminner om att ett forum, som detta, är till för att hjälpa varann och att konstruktiva bidrag uppskattas av alla. Hata kan du väl göra i andra forum, finns ju gått om sådana.
Öm tå? Jag har många gånger försökt hjälpa till genom att diskutera på en såväl teknisk som övergripande nivå. Bemötandet jag fått har inte varit särskilt konstruktivt.
Angående just denna tråd... är man så fast i sin lilla bubbla att man väntat 5 år på en wallplug och fortfarande tror att den kommer revolutionera världen så tror jag tåget för att vara mottaglig för konstruktiv kritik har gått för länge sedan. Att börja prata om banning istället för att bemöta argumenten, ja då bekräftar man bara det jag säger, att man slutar tänka nyktert om man bara vill lyssna på andra frälsta ja-sägare.
Angående just denna tråd... är man så fast i sin lilla bubbla att man väntat 5 år på en wallplug och fortfarande tror att den kommer revolutionera världen så tror jag tåget för att vara mottaglig för konstruktiv kritik har gått för länge sedan. Att börja prata om banning istället för att bemöta argumenten, ja då bekräftar man bara det jag säger, att man slutar tänka nyktert om man bara vill lyssna på andra frälsta ja-sägare.
Plejd skriver i sin halvårsrapport:
"På produktfronten har vi nu lanserat och börjat leverera DAL-01 och tar vårt första riktiga kliv mot kommersiella installationer, en marknad med stor potential. Nästa produkt att lanseras är vår efterlängtade SPR-01 (Smart Plug). Den är nu inne i slutfasen av utvecklingen med en planerad lansering i höst."
Håll ut, snart kan vi alla kramas och sjunga Kumbaya
"På produktfronten har vi nu lanserat och börjat leverera DAL-01 och tar vårt första riktiga kliv mot kommersiella installationer, en marknad med stor potential. Nästa produkt att lanseras är vår efterlängtade SPR-01 (Smart Plug). Den är nu inne i slutfasen av utvecklingen med en planerad lansering i höst."
Håll ut, snart kan vi alla kramas och sjunga Kumbaya