1 865 läst · 107 svar
2k läst
107 svar
Nibe F750 förångarbegränsning
Man kan ta av ställdonen på golvvärmefördelaren så man är säker på att slingorna är fullt öppna när man har värmepump.
När jag räknar lite grovt på huset och lokalisering uppskattar jag att en tillsats på runt 1600 kWh per år egentligen borde räcka(?)
När jag räknar lite grovt på huset och lokalisering uppskattar jag att en tillsats på runt 1600 kWh per år egentligen borde räcka(?)
Okej, ja då lät de lite väl överdrivet med det som den har snittat tills nu…J Josth skrev:
Ska fixa fram ett USB minne och läsa av lite information under nån dag för att se vad som kommer fram, den har avfrostat nu flera gånger under morgonen och ingen har varit under 2000 sekunder
Det är bara långa avfrostningar. Finns trådar på t.ex. varmepumpsforum.com där folk beskrivit hur de flyttat upp avluftsgivaren något från botten på kondenstråget under förångaren och därmed minskat antalet långa avfrostningar.
Har även en till fundering, helt plötsligt så har dioderna på alla rumgivarna slocknat, vad jag vet inget jag ändrat någon inställning på, kan det finnas någon vettig förklaring?
De har lyst jämnt och ständigt ända sen vi flyttade hit…
De har lyst jämnt och ständigt ända sen vi flyttade hit…
1.9.4 rumsgivarinställning, nej alltså på termostaterna i varje rum, de lyste förut för att antyda att golvet vart uppvärmt antar jag, nu lyser ingen alls, osäkert vart själva styrboxen sitter, har noll koll på detta ännu, precis flyttat hit som sagt😂😂J Josth skrev:
Vart jag än tittar i luckan så ser jag ingen diod eller liknande, filmade in med telefon med blixt men inget man kunde se, var frustrerande😂