Om du har en 433 Mhz temp-givare som är kompatibel, typ http://www.clasohlson.com/se/Temperaturgivare-hygrometer/36-1797Mick3 skrev:
Då borde den dyka upp automatiskt i listan för dig.
Om du har en Z-wave givare, så tåt du in på "Mer -> Z-Wave -> Inkludera enhet".
Då söker Bridge efter en Z-wave-enhet. Samtidigt behöver du starta "inlärningsläge" på Z-wave-enheten, sedan ska den läggas till för dig.
Ok. Har en 433 MHz givare. Vet inte om den är kompatibel. Så jag tänkte kolla det.
Var är listan?
Där man lägger till enheter. ?
Var är listan?
Där man lägger till enheter. ?
Norlen skrev:Om du har en 433 Mhz temp-givare som är kompatibel, typ [länk]
Då borde den dyka upp automatiskt i listan för dig.
Om du har en Z-wave givare, så tåt du in på "Mer -> Z-Wave -> Inkludera enhet".
Då söker Bridge efter en Z-wave-enhet. Samtidigt behöver du starta "inlärningsläge" på Z-wave-enheten, sedan ska den läggas till för dig.
Här är den:Mick3 skrev:
http://support.nexa.se/hc/sv/articles/205978721-Vilka-temperaturgivare-har-Nexa-Bridge-stöd-för-
Verkar inte vara så många 433-givare....
Nej, där tror jag inte du hittar någon lista på kompatibla givare, utan kolla länken jag la upp till deras supportsida.Mick3 skrev:
http://support.nexa.se/hc/sv/articles/205978721-Vilka-temperaturgivare-har-Nexa-Bridge-stöd-för-
Nää det e jag med på...
Men under vilken flik i bridgen söker man rätt på givaren..
Det e ju inte system nexa då det inte är en nexaprodukt.
Och det e ju ingen dimmer
Så var i bridgen letar/kopplar jag ihop min tempgivare.
Men under vilken flik i bridgen söker man rätt på givaren..
Det e ju inte system nexa då det inte är en nexaprodukt.
Och det e ju ingen dimmer
Så var i bridgen letar/kopplar jag ihop min tempgivare.
Norlen skrev:
Hehe då är jag med på vad du är ute efter. Men jag tror inte du kan söka rätt på givaren. Är den kompatibel så dyker den upp automatiskt.Mick3 skrev:
De skriver så här
Okej.
Men.....
Den dyker inte upp på hemskärmen antar jag eller hux flux i fliken rum. Utan den måste ju dyka upp i nån specifik flik. På samma sätt som man lägger till en mottagare.
Men skitsamma.
Vi släpper den nu
Men.....
Den dyker inte upp på hemskärmen antar jag eller hux flux i fliken rum. Utan den måste ju dyka upp i nån specifik flik. På samma sätt som man lägger till en mottagare.
Men skitsamma.
Vi släpper den nu
Norlen skrev:
Jo, den dyker upp på hemskärmen automatiskt. Så när jag startade upp min bridge så hittade den några givare som inte var mina, så de var jag tvungen att dölja.Mick3 skrev:
Ja men när jag läser i NEXA FAQ står även: Om du har en temperaturgivare som du gärna ser att vi lägger in stöd för måste du kontakta oss med ett sådant önskemål. Om tillräckligt många kontaktar oss finns möjligheten att vi implementerar stöd för denna.
Då kommer ju onekligen frågan upp hos mig vad alla kör/kört med innan Bridgen kom? Själv har jag haft Tellstick Net och då kört med en temperetursensor som ser ut så är både för inne- och utetemp. samt i matkällaren och det har fungerat bra. Är det fler än jag som har dessa så kan vi ju alla skriva till NEXA och påverka dom att eventuellt implementera stöd för dessa?
Visa bilaga 190008
Då kommer ju onekligen frågan upp hos mig vad alla kör/kört med innan Bridgen kom? Själv har jag haft Tellstick Net och då kört med en temperetursensor som ser ut så är både för inne- och utetemp. samt i matkällaren och det har fungerat bra. Är det fler än jag som har dessa så kan vi ju alla skriva till NEXA och påverka dom att eventuellt implementera stöd för dessa?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder