S Stingray468 skrev:
Helnöjd med uppgraderingen till X. Betydligt mer responsiv, längre räckvidd bl.a. Nån som har dörr/fönster sensorer från nexa? Min triggar bara en gång och inget mer. Har bytt batterier och samtliga har samma fenomen. Vet inte om det kom med X, men jag tror inte det.
Jag har en dörrsensor, men funktionen är sådär, den fungerar lite från o till. Jag har ändå satt en signalförstärkare o är max 10 meter från Bridgen.

Är inte speciellt imponerad av räckvidden i X:en, hos mig blev det snarare sämre än med min gamla bridge.

O one- skrev:
Jag har en dörrsensor, men funktionen är sådär, den fungerar lite från o till. Jag har ändå satt en signalförstärkare o är max 10 meter från Bridgen.

Är inte speciellt imponerad av räckvidden i X:en, hos mig blev det snarare sämre än med min gamla bridge.
Märkligt, jag hade moddat den gamla Bridgen "1", genom att sträcka ut antennerna (2 st) utanför skalet. Trots det hade X bättre räckvidd. Står på exakt samma ställe.

Sommartider hej, hej. Men hur är det med Bridge och omställning? Har några trädgprdslampor som är inställda på sol upp/ner men idag tändes de en timma tidigare

K Kjell_G skrev:
Sommartider hej, hej. Men hur är det med Bridge och omställning? Har några trädgprdslampor som är inställda på sol upp/ner men idag tändes de en timma tidigare
Nexa brukar vara sena med att ställa om tiden i Bridgarna. Har tagit nästan en vecka i bland. Troligtvis nån som gör det manuellt och som är på semester den här tiden på året. :rofl:

• Haha
Nobbe_1 och 1 till
  • Laddar…
Funkade dagen efter

• Gilla
Stingray468
  • Laddar…
Jag har en gammal bridge, den fick jag aldrig att funka. Står nu i valet mellan telldus premiumabonnemang och bridge x.
En stor fördel med telldus är att den alltid funkat med alla prylar, tex Luxor, glödlampor jag köpt på hmm inet kanske, med något konstigt namn (inbyggd mottagare i själva sockeln), Schneider mfl. Tom nån gammal utländsk pryl som säkert är över 15 år fungerade.
Kan jag förvänta mig detsamma från en nexa bridge x?
Är egentligen väldigt nöjd med telldus så de ca 4 år det tar för en premium prenumeration att nå upp till priset för bridge x är säkert värt det.
Och om jag försöker igen, kan min bridge v1 fungera fortfarande, 6 år efter köpet?

Hej, tror inte du får den gamla versionen att fungera tyvärr. Bridge X funkar bra hos mig, men stöder inte glödknoppar du beskriver, typ Biltema Tuya. Har mest Nexaxprodukter hemma och då är det inga konstigheter.

• Gilla
Hemmagubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.