429 597 läst · 2 305 svar
430k läst
2,3k svar
Makita-klubben (för nördar)
Ett tipps gällande DUR369 (och ev andra större. maskiner) om du väljer en sådan är att låta bli autoläge och endast köra på lägsta hastighet när du kör med tråd.T Ejmelie skrev:
Gjorde precis det då jag bara hade ett batteripar tillgängligt och ville spara batteri. Behövde inte mata tråd en enda gång, trots att jag körde in i både stenar och småträd. Fick dra ner på tempot något, men knappt märkbart.
Tryckte väl upp till maxhastighet någon gång när det var någon enstaka sly i 10mm klass.
I autoläge har jag tidigare förbrukat ganska mycket tråd.
I övrigt nöjd med 369, både med tråd och slyklinga. Vill minnas att det var enklare att byta redskap på den jämfört med 368 som jag hade innan.
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 401 inlägg
Någon som provat DUR193?
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Ni som suktar efter Makitas stomspikpistol, så finns det lite ny info!
Denna youtuber som grävt lite, det är om den vid 07.00 ungefär!
Han surra dock i att den är gjord för XGT 40v plattformen så vi får se..Hoppas den kommer i båda voltklasserna!
Denna youtuber som grävt lite, det är om den vid 07.00 ungefär!
Han surra dock i att den är gjord för XGT 40v plattformen så vi får se..Hoppas den kommer i båda voltklasserna!
Jag fick höra både XGT40V och 18V. Videon tillförde ju tyvärr ingenting dockP pleqtiz skrev:
T Ejmelie skrev:
Köpte en DUR368 för nån vecka sen. Grymt bra. Tar det mesta. Följde med både en mindre plastklinga och en i metall som är rena röjarmaskinen.
Behöver en Häcksax i nya huset har jag insett.
Vilken rekommenderas? Samt vart köper man den billigast?
Har Makitas 18V-system i övrigt.
Har ca 950kvm tomt med mindre häck runt halva och större buskar / häck runt bakre delen.
Ingen erfarenhet av häcksaxar osv sedan innan så tar gärna lite tips ?
/Jocce
Har ca 950kvm tomt med mindre häck runt halva och större buskar / häck runt bakre delen.
/Jocce
523 är ju lite mindre och smidigare, men inte kolborstfri. Och lite klen i mitt tycke (hade den tidigare), men det beror ju helt på vad det är för häck osv. Så DUH601 eller 602 rekommenderas, tycker 600 svärd duger gott. Jag har 601. 602 klarar marginellt mindre grova grenar men det har nog ringa praktisk betydelse. Klipper alla våra häckar 2-3 gånger utan problem på ett 5Ah batteri.Jocce81 skrev:
Behöver en Häcksax i nya huset har jag insett.
/Jocce
Billigast bör du hitta på prisjakt eller amazon.
Lika bra att lägga in tipset här också. Makitas nya luftblås för 1.522kr. Jag slog till
.
https://www.amazon.se/dp/B09TPBB3YG/ref=cm_sw_r_cp_api_i_5SAHV3JA08QJH6YM28W9
https://www.amazon.se/dp/B09TPBB3YG/ref=cm_sw_r_cp_api_i_5SAHV3JA08QJH6YM28W9
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Ska excenterslipen vara såhär svag?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Dagens verktygsinköp!
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Multiverktyg. Vilken maskin ska jag ha? Det är dags nu.
Verktyg, Maskiner & Fordon