489 560 läst ·
2 486 svar
490k läst
2,5k svar
Makita-klubben (för nördar)
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 909 inlägg
https://www.makita.se/product/dur194zx2.htmlRaskus skrev:
Borstfri och nyare modell så den bör vara bra
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 909 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 909 inlägg
Var förbi Makita-touren på Optimera idag. Var väl inga kanonerbjudanden ändå sett till privatpersoner som måste lägga på momsen. Många priser är nog attraktiva för företag men med 25% påslag så var det inte mycket som var värt (i mina ögon åtminstone då jag har de flesta behoven täckta).
6Ah batterier körde dom dock ganska schysst pris på. Inget jag behöver dock då det dräller med massa 5Ah batterier och jag har börjat gå mot att komplettera med fler 2Ah batterier - och snabbladdarna är ju just det, så snabba så i princip en extra uppsättning duger för en hobbyjobbare..
6Ah batterier körde dom dock ganska schysst pris på. Inget jag behöver dock då det dräller med massa 5Ah batterier och jag har börjat gå mot att komplettera med fler 2Ah batterier - och snabbladdarna är ju just det, så snabba så i princip en extra uppsättning duger för en hobbyjobbare..
Har kompletterat mina 5ah batterier med ett nytt 2ah som kom idag. Noterar att det kommer helt urladdat. Dvs trycker jag på den lilla indikatorknappen så lyser det inga staplar alls
Är det bra? Trodde batteriet kunde ta skada om de blir för urladdad?
Edit: förtydligande
Är det bra? Trodde batteriet kunde ta skada om de blir för urladdad?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Edit: förtydligande
Redigerat:
Bra vet jag inte, mina 4ah kom tomma de med och inga problem efter 4 år senare. Mina två 5ah kom 50% så verkar skilja sig åt.A Agorazo skrev: