K
Fått höra rykten om att det kommer en spikpistol senare i höst, för spik upp till 90mm. Väldigt efterlängtat, då behöver man inte gå över till dewalt o vänstra :)

Även en cirkelsåg med kort skena likt Mafell/Festool HKC 55 ska vara på g, men det lär inte komma detta år utan tidigast 2023.
 
  • Gilla
Martin.M och 5 till
  • Laddar…
K kniv skrev:
Fått höra rykten om att det kommer en spikpistol senare i höst, för spik upp till 90mm. Väldigt efterlängtat, då behöver man inte gå över till dewalt o vänstra :)

Även en cirkelsåg med kort skena likt Mafell/Festool HKC 55 ska vara på g, men det lär inte komma detta år utan tidigast 2023.

Äntligen!! Säger ryktet något om den når svenska marknaden i höst?
 
K
A Amrich skrev:
Äntligen!! Säger ryktet något om den når svenska marknaden i höst?
Spikpistolen menar du? Ja det var min uppfattning om att det var svenska marknaden som avsågs
 
K kniv skrev:
Spikpistolen menar du? Ja det var min uppfattning om att det var svenska marknaden som avsågs
Ja, det var spikpistolen jag menade! Kan du berätta något mer om ryktet? :cool:
 
P
Sprängskiss/patent för stomspikpistol släpptes för 2 år sen.
Vart den tog vägen är en bra fråga.


Kommer säkert i både 18 och 40V
 
P pleqtiz skrev:
Sprängskiss/patent för stomspikpistol släpptes för 2 år sen.
Vart den tog vägen är en bra fråga.

[media]
Kommer säkert i både 18 och 40V
Ligger i säkert förvar i mitt garage:cool:
 
T
Behöver köpa ny grästrimmer. Har en DUR181 idag. Men den tar tyvärr inte den värsta slyn på tomten. Behöver byta ut trimmern till någon som man kan sätta klinga på.

Vad tycker ni om Makita DUR194?
Andra förslag?

Behöver inte vara någon värsting. Så länge man kan sätta slyklinga på den.
 
Jag har inte provat DUR194 men om du säger att DUR181 inte orkar tror jag du måste upp till 36 V-maskiner som t.ex DUR368. Jag har en äldre DUR362? nånting och den är brutalt stark.
 
T Ejmelie skrev:
Behöver köpa ny grästrimmer. Har en DUR181 idag. Men den tar tyvärr inte den värsta slyn på tomten. Behöver byta ut trimmern till någon som man kan sätta klinga på.

Vad tycker ni om Makita DUR194?
Andra förslag?

Behöver inte vara någon värsting. Så länge man kan sätta slyklinga på den.
Kollat på UX01Z med röj tillsats? Du har väl redan XGT batteri och laddare.
 
T
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Jag har inte provat DUR194 men om du säger att DUR181 inte orkar tror jag du måste upp till 36 V-maskiner som t.ex DUR368. Jag har en äldre DUR362? nånting och den är brutalt stark.
Just orkar vet jag inte. Men det är trimmertråden som går av. Därför behöver jag slyklinga och det går inte att montera på DUR181.
 
T
R Robert-san01 skrev:
Kollat på UX01Z med röj tillsats? Du har väl redan XGT batteri och laddare.
R Robert-san01 skrev:
Eller UR006G?

[länk]
Har kollat dem men tyckte det var lite väl dyra. Och har inte hittat några begagnade.
 
LoweW
Skulle någon rekommendera 369:an över 368:an? Vad jag kan läsa mig till tar 369:an större diameter på skär(starkare motor?) men har motorn vid batterierna och en lång axeln genom hela maskinen som en traditionell trimmer.

Har bra erfarenhet med 22 tandad slyklinga och vill använda det emellanåt. 368:an kanske inte klarar av det?
 
  • Gilla
Lime113
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.