Martin_B
O oskarsch skrev:
Här finns en bra fransk recension på spikpistolen. Verkar bra till det priset. Man får trycka lite bara!

[media]
Spikpistol? Är inte det en klammerpistol baserat på ditt inlägg med provbiten och två klammer inskjutet, en lite lösare, en lite kraftigare ner i träet.

Eller tar den vanliga spik också?

Men till den viktiga frågan. Tar den även "universalklammer" eller närmare bestämt mer vanliga och kända klammer så som från Senco/Aerfast exempelvis? Eller är det enbart Lidls specialklammer som gäller?
Om svaret är det senare, så är det ju värdelöst för då blir maskinen mer eller mindre värdelös om man inte får tag i förbrukningsmaterial till den.

Man får ju hoppas att det är för klammer i vanliga dimensioner i alla fall.
 
Näää, spikpistol är det så klart inte :) helt rätt

Bosch sortiment funkar ju?
 
Redigerat:
Hur verkar cirkelsågen? Jag är lite nyfiken på den och sticksågen, jag skulle behöva batteridrivna sågar för snabba småjobb men behöver inget avancerat.
 
Martin_B
O oskarsch skrev:
Näää, spikpistol är det så klart inte :) helt rätt

Bosch sortiment funkar ju?
Nu vet jag inte vad Bosch kör med, men är det klammer till blå Bosch så får man hoppas att det är vanliga dimensioner.
 
Handlade parkside bandslipen för 399 idag och slipade bort rester efter kakel.

Funkade finfint, passade till och med på dammsugaren.
 
  • Parkside bandslip och dammsugarslang på ett golvet med kakelrester och bar vägg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
S
G gronfelt skrev:
Hur verkar cirkelsågen? Jag är lite nyfiken på den och sticksågen, jag skulle behöva batteridrivna sågar för snabba småjobb men behöver inget avancerat.
Nu har jag sågat reglar, 12mm mdf och spånskivor med den. Den är ganska svag så man får såga långsamt, och det blir inte helt 90°. Men som en liten smidig såg där precision inte är viktigt tycker jag den funkar bra.
 
Köpte detta idag. Verkar helt okej för 60kr/st hehe.
 
  • En hand håller en metallspiralborr framför en öppen låda med flera identiska borr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Upplägg av metallborrar med fyrkantiga anslutningar i en verktygslåda, nyinköpt till ett pris av 60 kronor styck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
O oskarsch skrev:
Köpte detta idag. Verkar helt okej för 60kr/st hehe.
Jag har köpt setet med borr/försänkare. Borren var helt värdelösa. Jag slängde helt enkelt borren och behöll försänkarna. Det är ju inte toppkvalité där heller men dom funkar i mjukt trä.
 
  • Gilla
oskarsch
  • Laddar…
J JSE skrev:
Jag har köpt setet med borr/försänkare. Borren var helt värdelösa. Jag slängde helt enkelt borren och behöll försänkarna. Det är ju inte toppkvalité där heller men dom funkar i mjukt trä.
Hehe, så värdelösa att dom böjer sig direkt? :D
 
O oskarsch skrev:
Hehe, så värdelösa att dom böjer sig direkt? :D
Nejdå, snarare slöa. I klass med borr du får i en sån kassett med 20 borr för 49:- typ.
 
M Mach77777 skrev:
Handlade parkside bandslipen för 399 idag
Det kan vara värt att notera att den bandslip de säljer idag tar slipband 75 x 457 mm. Det är även den storleken på de band de säljer.

Tidigare har de dock sålt en annan modell av parksidebandslip som såg något mindre "modern/stylad/konstig" ut. Denna slip använder dock 75 x 533 mm band.

Så gå inte i fällan och tro att de band Lidl säljer till sin parksidebandslip men nödvändighet passar till en parksidebandslip som är köpt på Lidl... :lying:

All info utifrån deras reklamblad. Varken jag eller en kompis har köpt fel, tror om ni vill. ;)
 
Alfredo Alfredo skrev:
Varken jag eller en kompis har köpt fel, tror om ni vill. ;)
Nej, ni har väl varsin modell och har köpt slipband åt varandra?
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
O oskarsch skrev:
Köpte detta idag. Verkar helt okej för 60kr/st hehe.
Nja, mina fick jag fila på för att de skulle vara vassa. En halvtimme per kvistborr och du är i hamn :)
 
Martin_B
Frustrator Frustrator skrev:
Nja, mina fick jag fila på för att de skulle vara vassa. En halvtimme per kvistborr och du är i hamn :)
Det är väl egentligen inte slipningen det är fel på utan snarare materialet de använder till borren. Det är för mjukt helt enkelt, så borren har därför dålig kvalité.

Nä, kvistborr bör man skaffa riktiga så man slipper hålla på och slipa stup i kvarten, inte minst om man skall borra lite hårdare träslag eller trä med mycket kvistar osv. som slöar borren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.