4 i 1 kombimaskinen såg ball ut

hsd
Dom har höjt batteripriset

Svenska kronan sjunker ju hela tiden :(

hsd
Inte så mycket
4Ah batteriet gick på 250 för ett år sen

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
4 i 1 kombimaskinen såg ball ut
Urballad menar du? Påminner om något B&D har i sortimentet.

• Gilla
Alko
  • Laddar…
Martin_B
nanowire nanowire skrev:
Urballad menar du? Påminner om något B&D har i sortimentet.
Elverktygens motsvarighet till: ......... :rofl:

1*UEqhzQ3RpskjvIvfQdbWEg.jpeg

• Haha
  • Gilla
Vispen74 och 3 till
  • Laddar…
Ja, kul ändå även om den kanske inte är så bra. Kanske det är B&D som gör Lidls verktyg?

Nej, B&D tillverkar DeWalts verktyg...

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Inte så mycket
4Ah batteriet gick på 250 för ett år sen
Det är ändå en stadig höjning procentuellt sett :mad:

Är det någon som köpt skruvtvingarna och har något omdöme om dem? Jag köpte deras enhandstvingar, och det var nog det sämsta jag köpt på Lidl. På en av dem ramlade det ur en liten plastbit när jag tog bort förpackningen och två knäcktes första gången jag klämde åt något.

Skruvtvingar är ju en lite enklare konstruktion, men de måste ju ändå bita i sig själv så att säga för att de ska fungera bra.

P Paxman skrev:
Är det någon som köpt skruvtvingarna och har något omdöme om dem? Jag köpte deras enhandstvingar, och det var nog det sämsta jag köpt på Lidl. På en av dem ramlade det ur en liten plastbit när jag tog bort förpackningen och två knäcktes första gången jag klämde åt något.

Skruvtvingar är ju en lite enklare konstruktion, men de måste ju ändå bita i sig själv så att säga för att de ska fungera bra.
Kollar man måtten verkar de väldigt små. Kanske där de snålar in?

nimhed nimhed skrev:
Kollar man måtten verkar de väldigt små. Kanske där de snålar in?
Du menar att käftarna är korta?

P Paxman skrev:
Du menar att käftarna är korta?
Ja, precis. 50mm är ju inte så mycket. 120 är väl mer acceptabelt

nimhed nimhed skrev:
Ja, precis. 50mm är ju inte så mycket. 120 är väl mer acceptabelt
Den större varianten har 120 mm. Små tvingar har ju sina fördelar ibland, så det handlar mycket om vad man tänker sig ha dem till. Viktigaste är ju att funktionen är som den ska, så får man avgöra ifall dimensionerna är något man kan ha användning för.

Men det kan nog ligga något i det du skriver, kanske har de valt att göra käftarna kortare än "standard" för att kunna använda sämre kvalité på stålet.

• Gilla
Daniel 109
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.