T Thel skrev:
Projekt fasad har idag påbörjats.
Halva huset har stått på ren vana kan vi konstatera då 0 % av syllen kunde sparas samt stommen på halva huset. Andra halvan är det enbart ytligt men kärnfriskt och tort.
Vilket lyft det kommer bli för komforten känner jag redan då jag har 0 isolering i väggarna idag!! Fönsterna får sitta tills vidare då min budget inte tillåter allt nu på stubben. Hellre frisk vägg och myrfritt än dragiga fönster!

Tanken var att lyfta av källartaket då den ingången ska göras om och bli rak + att det inte finns något avlopp nere i botten men pga takets konstruktion fick det rivas helt. Så där får jag göra en nödlösning så länge när panelen sitter på plats.

Inga myror har påträffats men miljoner tveskärtar och spindlar 🤮

tråkigt nog så vart västkustskivan restad för halva fasaden och de glömde meddela detta så mer kommer på tisdag. Så får göra det som kan göras nu fram tills dess. Men sakta och säkert rör vi oss framåt Och snart är baksidan tilläggsisolera och med nya stommar och panel 😍
Du är otrolig. Respekt
 
J Jan Zimmerman skrev:
Du är otrolig. Respekt
Tack! ❤️❤️
 
P
J Jan Zimmerman skrev:
Du är otrolig. Respekt
Jag håller verkligen med!

@Thel hur har du lärt sig all byggnadsteknik som du tillämpar nu?
 
P pmd skrev:
Jag håller verkligen med!

@Thel hur har du lärt sig all byggnadsteknik som du tillämpar nu?
Tack!
Ja du. Stammar och grävning/dränering arbetar pappa med och fick hjälpa mig. Byta syll hjälper min gamla svärfar mig med då han är snickare. Där står jag och försöker lära mig om det är så att resterande 3 sidor behöver bytas med.
Resten har jag googlat, rådfråga och testar mig fram. 😊
 
  • Gilla
  • Älska
pmd och 9 till
  • Laddar…
Syll och stomme helt klar och snart har halva huset fått sin första isolering någonsin på sig. Nu tar vi kväll tyck jag för att ladda batterierna inför en ny arbetsvecka och fortsätta bytet på kvällarna.
 
  • Ett hus under renovering med ställningar och byggmaterial runt omkring, en del av huset har fått ny isolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
breakman och 14 till
  • Laddar…
Hatten av till superbra arbete!
Vi köpte också ett renoveringsobjekt med dålig el och läckande tak.
Den största skillnaden är att vi visste att allt var dåligt.
Det kommer bli ett superfint hem när det är färdigt.
 
  • Gilla
Thel
  • Laddar…
T Thel skrev:
Syll och stomme helt klar och snart har halva huset fått sin första isolering någonsin på sig. Nu tar vi kväll tyck jag för att ladda batterierna inför en ny arbetsvecka och fortsätta bytet på kvällarna.
Grymt bra! 🥰
 
Grymt kämpat med allting! Gällande den fruktansvärda värmen du upplever på sommaren så kan jag starkt rekommendera markiser. Hade vi inte haft markiser på vårt hus så vet jag inte vad jag hade gjort för att överleva sommaren.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
T Thel skrev:
🐜
Du har verkligen kämpat. Det du har gjort är jättefint.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.