H HEM2121 skrev:
Visst kan man mobba ett parkettgolv. Sen får man ju inte dränka golvet med vatten, skulle man ha mobbat med för mycket vatten så reser sig golvet i fogarna.
Är det verkligen etiskt att mobba? Jag menar, det är bara ett parkettgolv men ändå

• Haha
HEM2121 och 3 till
  • Laddar…
Coolman Coolman skrev:
Få dit en golvslip firma.
Så blir allt nytt förhoppningsvis.
Ca 4.000 kr.
Billigare än MKB offert gissar jag på.

Förresten när man flyttar in brukar finnas protokoll över skador. Finns det?
Hej! Blir det inte ytterligare problem om jag tar in själv en firma och slippa golven ? Och nej det finns det inte men det finns en avflyttnings protokoll som de kommit med nyligen som har varken underskrift eller datum. Obs jag har redan laddat upp bilder på det. Mvh

H
Etnoy Etnoy skrev:
Är det verkligen etiskt att mobba? Jag menar, det är bara ett parkettgolv men ändå
Hur menar du nu?

Tror det stod fel tidigare, jag var lite lustig med felstavningen

H HEM2121 skrev:
Hur menar du nu?
Titta så ser du felstavningen

• Haha
HEM2121
  • Laddar…
H
Etnoy Etnoy skrev:
Titta så ser du felstavningen
Japp, så det kan bli när man inte ser upp😂

• Haha
Etnoy
  • Laddar…
K
J JohanLun skrev:
Fläckar i taket är svårare att förstå...

Men kan det vara så att du tex lagar mat där det friteras eller steks i mycket olja och ventilationen är dålig eller fläkten inte används? Eller helt enkelt mängden olja från matlagningen kan inte hanteras av normal ventilation? Kombinerat med rökning så tror jag det snabbt kan bli en smutsig hinna på många ställen.
Har du sett TS andra trådstarter? Vi kan ha fått svaret. Iaf om det är kökstaket.
Fet och skitig luft trycks ut genom ventilationsgallret över köksfläkten, och det verkar ju inte städas skitbra.

https://www.byggahus.se/forum/threa...ventilation-och-avflyttningsprotokoll.534495/

• Ventilationsgaller och fläkt i köksskåp, visar smutsigt och ostädat område, samt problem med ventilationen i köket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F F Rafiei skrev:
Dem finns kvar 🥹
De är bara osynliga och fastnar inte på bild eller?

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
MultiMan
I min fattiga kommun så städar Samhall istället för hemtjänsten och de får uttryckligen inte städa över golvlister oavsett hur skitigt det är. Detta gäller även hos 100% rullstolsbundna som absolut inte kan städa själva, så allt annat blir bara skitigare och skitigare om ingen annan förbarmar sig. Sverige 2024, som jag skäms över. Inga köksfläktar får städas, inga speglar i badrum, ingenting sådant. Jag skämtar tyvärr inte. "Städningen" sker varannan vecka.

Kommunbefolkningen har röstat fram samma typ av politiker i 100 år, så de gillar uppenbart att plågas med stagnation, ständig utflyttning och misär.

• Gilla
  • Ledsen
Ulltand och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.