6 163 läst · 68 svar
6k läst
68 svar
Jag har svarta prickar på golven som håller på att spridas i alla golv
Ja det stämmer,dem var helt svarta och jag viste inte vad detta var och ville bara ta bort dem , när hyresvärden lyssnade inte på mig och husvärden sa att det är vanligt slitage, så köpte jag sandpapper och trä olja , försökte ta bort och piffa upp dem och sedan behandla dem med trä olja, vilken jag var nöjd att dem är nu mindre svarta ! Men sen la märke till att det spridds och nu finns det även såna små prickar över mesta del av vardagsrum och köket , Nu som ni ser det ser ut som brännmärken ?! Jag hoppas bara att miljöförvaltningen kan hjälpa mig med en besiktning och ärende, för jag har irritation i öronen, ögonfransar och hostar mycket, tror kanske det är något Allergi ?K Kardan79 skrev:Om jag bara tittat på bilderna, då hade jag gissat att någon orsakat de mörka fläckarna (vet ej hur, men påminner mycket om brännskador) och sedan försökt tvätta bort fläckarna/märkena med lite väl mycket vätska.
Inom ett väl avgränsat område är alla skarvar blöta, utanför området med de mörka fläclarna ser allt normalt ut (se sista bilden).
Men, om det är ständigt fuktigt lokalt, utan att det blir tillräckligt blött för att vattnet ska sprida sig över en större yta kan det kanske bli sådär?
Nej, nu är det ett och ett halvt år som jag håller på med hyresvärden och snart börjar man blir trött, därför försökte själv ta bort dem med sandpapper och sen behandlas med trä olja, men det gick inte så bra med detta heller.RoTe skrev:
Det är jag och har talat med dem , dem var på besök här och tyckte det var inte bra och ville hjälpa mig med detta, men dagen efter så ringer hon mig och säger att dem kan inte hjälpa mig med detta och jag bättre glömma det eller som MKB säger, att jag står för kostnaderna.H HEM2121 skrev:
Jag vet inte, bara hur kan jag övertyga dem att det var små svarta prickar som började bli större ( som de andra små prickar på foton, var de ) efter några felanmälan som husvärden var här och ingen åtgärd, så jag själv försökte behandla dem . Jag får påpeka på att jag bor ensam i huset. Och har en del funktion nedsatt, då är det hemtjänsten som städar och inga barn hemma. Mvh FarahK Kardan79 skrev:
Varför tror ni det är mögligt?
Vad jag ser på bilderna är en mängd svarta fläckar framför en soffa (?) typiskt där ett soffbord borde stå/stått? Fläckarna är dessutom mitt på något slags klickgolv? Vad är det för mögel som kommer rakt upp ur ett klickgolv?
Jag gissar på orelaterade skador (slitage, ciggaretter eller dylikt) ett dåligt reparationsförsök med slippapper och olja och nu ser det kasst ut. Börja spara pengar till ersättning till hyresvärden inför flytten.
Vad jag ser på bilderna är en mängd svarta fläckar framför en soffa (?) typiskt där ett soffbord borde stå/stått? Fläckarna är dessutom mitt på något slags klickgolv? Vad är det för mögel som kommer rakt upp ur ett klickgolv?
Jag gissar på orelaterade skador (slitage, ciggaretter eller dylikt) ett dåligt reparationsförsök med slippapper och olja och nu ser det kasst ut. Börja spara pengar till ersättning till hyresvärden inför flytten.
Nej det finns inga såna överhuvudtaget, MKB kommit med en utflyttningsprotokoll utan Namn , underskrift eller Datum ?!Coolman skrev:
Ja jag vet, men jag hade alltid egen bostad och nu efter 40 år första hyreslägenhet och visste inte mycket om regler och egentligen hur funkar det med allt annat, det var bara otur med lägenheten.Unikt namn skrev:
Medlem
· Västmanland
· 140 inlägg
Moppar du med alldeles för mycket vatten? Golven ska torka på max en minut efter moppning.
Det där om mögel kommer från TS.O [old rusty] skrev:Varför tror ni det är mögligt?
Jag gissar på orelaterade skador (slitage, ciggaretter eller dylikt) ett dåligt reparationsförsök med slippapper och olja och nu ser det kasst ut. Börja spara pengar till ersättning till hyresvärden inför flytten.![]()
Ingenting på bilderna får mig att misstänka mögel. Skador har orsakats, och någon har försökt åtgärda dem.
Det jag uppfattade som fuktiga fogar/skarvar kan naturligtvis vara resultatet av att någon oljat ytan efter att ha försökt slipa bort märkena. Nu när du fört det på tal, så instämmer jag i att det ser ut som att någon har gått på med slippapper.
Unikt namn skrev:
Nej det gör jag inte alls och förutom det jag har funktionsnedsättning därför är det hemtjänst personal som moppar golvet och dem är försiktiga.A August Eriksson skrev: