23 729 läst · 331 svar
24k läst
331 svar
Hur sätta pris på parkering i bostadsrätt
Det beror på vilken tid på dygnet det är. Det varierar 5-10 kr/timmen. Någon gratisparkering finns inte.O Ossian K Olsson skrev:
En annan sak jag funderat på. Förekommer det att BRF:er upplåter parkeringsplatser endast för gäster till lägenhetsinnehavare? Alltså där endast besökare kan stå under kortare tider (några timmar)? Har ni hört talats om det?
För när jag får besök tvingas mina besökare betala denna timavgift. Och oftast är det fullt på dessa med avgift i närheten av mig. Det är därför inte ovanligt att mina besökare får parkera en bra bit ifrån där jag bor. Förvisso har ingen dött av lite motion, men ändå.
Bodde i en förening där gästparkeringen var skyltad tillstånd krävs utöver en låg avgift per timma. Varje LGH utrustades med ett utskrivet sådant tillstånd.
Föreningsgubbarna gick i princip skift för att kontrollera tillstånden på parkerade bilae och ringdeaä parkeringsbolaget om något saknades.
Dyr kostnad i form av egentid kan jag tycka, men det fanns alltid lediga platsee till besökare.
Föreningsgubbarna gick i princip skift för att kontrollera tillstånden på parkerade bilae och ringdeaä parkeringsbolaget om något saknades.
Dyr kostnad i form av egentid kan jag tycka, men det fanns alltid lediga platsee till besökare.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Höja parkering och sätta L-stöd utmed väg, Får man göra det?
Bygglov -
Priser på snickare, målare, elektriker, rörmokare och plattsättare
Artikelkommentarer -
Rimligt pris plattsättare?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Pris riktlinje för stensättare
Trädgård allmänt -
Sätta stopp på våran parkering pga grannen
Övrigt husrelaterat