Jo, hoppas går ju, men tyska tillverkare erkänner aldrig misstag. Det är alltid användaren som är klantig.
 
Kommer osökt att tänka på den där minimercan som dök upp för en åtta år sen som välte i testerna. Det satt rätt långt inne att erkänna det...typ.

De lär inte hjälpa till att åtgärda det där.
 
MathiasS skrev:
Det skulle framförallt vara intressant att se hur det sk överlastskyddet ser ut. Är det bara en säkring?
Snackade med sernbrandts om detta. Det går att köpa överlastskyddet löst, kostar en femhundring. Exakt hur det är utformat vet jag dock inte. Är det bara en säkring är det en rätt dyr säkring.....;)
 
Det lär ju vara en termoelektrisk säkring av modell liknande den som Elfa säjer för under hundralappen.
 
ja det går ju inte att göra så mycket hokuspokus med detta. Skulle vilja se själva prylen innan jag "slår till".
 
Milkshaken
är det nån som vet hur det gick för snickarove och hans reklamation?
Dåligt att trådskaparna inte kan följa upp med hur det slutade....
 
Han hade inte så många inlägg så han var trogen byggahus, sen har han inte varit inloggad sen Jan 2007 så nån uppdatering får vi nog tyvärr inte se.
 
Jaha.....igår rök min GTS10 oxå sönder...inte så konstigt egentligen, för precis som snickarboden skrivit tidigare så kan man se och höra att det är en ovan person som står och klyver på den. Hade en kille som stod och klyv 45 virke...gick förbi som hastigast och bara fick en känsla av att det där kommer inte att gå bra....mycket riktigt 2 min senare hör jag sågen tvärdö och gubben kommer huvudet nersjunket o säger..."jag tror den gav upp"!!
En timme senare var jag ägare till en ny GTS10...Nu med motorskydd och mjukstart :)
 
verktygsgurun skrev:
Jaha.....igår rök min GTS10 oxå sönder...inte så konstigt egentligen, för precis som snickarboden skrivit tidigare så kan man se och höra att det är en ovan person som står och klyver på den. Hade en kille som stod och klyv 45 virke...gick förbi som hastigast och bara fick en känsla av att det där kommer inte att gå bra....mycket riktigt 2 min senare hör jag sågen tvärdö och gubben kommer huvudet nersjunket o säger..."jag tror den gav upp"!!
En timme senare var jag ägare till en ny GTS10...Nu med motorskydd och mjukstart :)
Det är mjukstart på de nya (de med motorskydd) alltså? :)
 
Överlastskyddet/motorskyddet är bra.
Även jag löser ut det ibland, speciellt då jag kör 2" löv okantat.
Med byggreglar så ytterst sällan men det händer om det är längre ämnen.

/Kent
 
Skall skicka iväg min gamla såg för kostnadsförslag...bra o ha två.
Något förslag vart jag skickar ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.