1 151 876 läst · 11 785 svar
1152k läst
11,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Blev påbackad av en gammal gubbe mitt i södra länken under rusning.
Svag uppförsbacke det blev stillastående och gubben glömde väl bromsa eller fick i friläget.
Man blir lite snopen när man kan hänga på tutan 5-6 sekunder och han bara fortsätter rulla bakåt utan att vända sig eller kika i backspegeln.
Fick i alla fall följa efter gubben så polisen kunde göra en nykterhetskontroll. Men det var nog snarare dags att lägga körkortet på hyllan för honom.
Jag är glad att det var min bil och ingen människa som blev överbackad, men lite GAAAAHHHH ändå.
Svag uppförsbacke det blev stillastående och gubben glömde väl bromsa eller fick i friläget.
Man blir lite snopen när man kan hänga på tutan 5-6 sekunder och han bara fortsätter rulla bakåt utan att vända sig eller kika i backspegeln.
Fick i alla fall följa efter gubben så polisen kunde göra en nykterhetskontroll. Men det var nog snarare dags att lägga körkortet på hyllan för honom.
Jag är glad att det var min bil och ingen människa som blev överbackad, men lite GAAAAHHHH ändå.
Är ganska otroligt att man inte har hälsokontroller på äldre personer också .
( är ju pensionär själv ) Det kan ju vara lika farligt som drograttfylla , frugan
höll på att bli rammad av en äldre dam som genade i en korsning nyligen.
( är ju pensionär själv ) Det kan ju vara lika farligt som drograttfylla , frugan
höll på att bli rammad av en äldre dam som genade i en korsning nyligen.
Så jag borde ha slagits med de tio grabbar i klassen över mig när jag som 7-åring blev mobbad? Tror du på riktigt att det hade fungerat?RoTe skrev:
Åh, jag missuppfattade dig, jag skulle ha skickat mig 5-åriga bror att misshandla tio killar nästan dubbelt så gamla som honom? Är du på riktigt eller driver du?RoTe skrev:
Många som gjorde det misstaget när de skulle på KENT, och bokade hotell vid Strawberry Arena istället för vid 3 arena, bara för att Globenhotellet är ett Strawberry-hotell numera. Strawberry som Strawberry och det finns väl bara en stor arena i Stockholm 😉B breakman skrev:GAAAHHHH!!!!!
Besöker huvudstaden, tar t-banan till Hotellet som jag bokat. Vill checka in och efter lite funderande får jag frågan "Är du säker på att det är bokat i ditt namn?"... Kolla bokningen i mailen och ser att jag lyckats boka ett annat hotell, 3km åt fel håll 🤯
Får åka lite mer t-bana ett par dagar 😁
Jag har pengar att betala för det, men betalar allt med kreditkortet, det ger ju upp till ungefär 45 dagar räntefri kredit och det ger bra översikt över månadens utgifter på ett helt annat sätt än kontanter och betalkort direkt mot bankkonto.4774 skrev:
Tycker att mina vilkor för vanligt visakort samt vilkor för mitt vardagskonto tillsammans med hemförsäkringen ger mig ett tillräckligt bra skydd och återbetalning system. Har aldrig velat ha ett kreditkort då jag aldrig har förstått vitsen med att ha ett. Vill jag betala för något så ser jag till att jag har pengar för det.
Det är den som INTE har ordnad ekonomi som ska undvika kreditkort.
Kanske för att flera av oss tydligen inte förstår vad du menar när du exempelvis skriver "kan man fördelaktigt skicka ett så ungt syskon som möjligt att göra jobbet" eller hur du tycker att en sjuårig tjej som mobbas av tio äldre grabbar ska agera.RoTe skrev: