1 168 200 läst · 11 921 svar
1168k läst
11,9k svar
GAAAAHHHH!!!
Fördelaktigt ja, det betyder inte att det är enda alternativet. Ni får väl använda er fantasi och använda dom resurserna som finns till hands. Detta då efter att alla andra alternativ visat sig icke fungera. Förstår heller inte vad antalet 10 spelar för roll, dessa 10 sitter inte fast vid varandra 24 timmar om dygnet...Alfredo skrev:
Precis det är en jobbig situation som borde lösas. Men idag löses mobbingfall oftast med att man flyttar offret. Är offret då kanske lite udda eller avvikande och benägen att dra på sig mobbare så är risken stor att nya/andra mobbare kan dyka upp efter flytt (byte av skola).Alfredo skrev:
Och då tycker du den rimliga lösningen istället för att flytta offret är att banka på mobbarna?
Varför inte revidera lösningen idag och, tada!, flytta mobbaren? Men det ser du som en sämre lösning än att ta till våld?
Varför inte revidera lösningen idag och, tada!, flytta mobbaren? Men det ser du som en sämre lösning än att ta till våld?
Det är någ inte riktigt så han menar, ibland behöver dessa mobbare få sig en rak höger så löses många problem snabbt och enkelt och i de flesta fallen så blir dessa mobbare bättre människor med men i dagens samhälle så får man inte göra så eller ens tänka tanken!
Så vad menas då? För det är ju precis det som skrivits i alla fall.
Nej det är inte fullt rimligt utan en sista extrem utväg som till skillnad mot att flytta mobbare INTE är omöjlig. Hänger du med?tveksamt skrev:
Skolan gör inte ett skvatt mot mobbare mer än aja baja så får du inte göra..tveksamt skrev:
Här kommer ett fall i närtid där en våldtäktsdömd med kontaktförbud får gå kvar i samma skola som offret, dags för en del att vakna upp om vad som sker i samhället idag!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...tvingas-ga-i-samma-skola-som-sin-valdtaktsman
De flesta mobbare behöver enbart en skarp tillsägning från en person med auktoritet.
Det fungerar säkert att ersätta tillsägelsen med ringa eller grov misshandel i vissa fall. Vilket känns bra med en öga för öga mentalitet, men det krockar med lagboken och är därför inte en rimlig lösning utanför ett forum där pöbeln kan höja högafflarna utan konsekvenser.
I en rimlig värld hade denna auktoritetsperson varit anställd på skolan på samma vis som många arbetsplatser har en HR som är anställd för att lösa dylika problem. Denne person borde även ha en rimlig nivå av tvång i sin verktygslåda för att exempelvis kunna skilja förövaren från platsen(skolan) där lugn och ro ska råda.
Tyvärr har mellanmjölksskolan tolkat sitt uppdrag att erbjuda alla barn utbildning som ett frikort för alla mobbare och störande elever, vilket är ytterst beklagligt.
Om detta beror på en filterbubbla av ryggradslösa teorier på lärarhögskolan eller otydligt regelverk vet jag inte. Oavsett hade jag hoppats att den nya regeringen, som säger att de står för ordning och reda i skolan, skulle ta tag i detta uppenbara problem.
Skolan
GAAAAHHHH!
Det fungerar säkert att ersätta tillsägelsen med ringa eller grov misshandel i vissa fall. Vilket känns bra med en öga för öga mentalitet, men det krockar med lagboken och är därför inte en rimlig lösning utanför ett forum där pöbeln kan höja högafflarna utan konsekvenser.
I en rimlig värld hade denna auktoritetsperson varit anställd på skolan på samma vis som många arbetsplatser har en HR som är anställd för att lösa dylika problem. Denne person borde även ha en rimlig nivå av tvång i sin verktygslåda för att exempelvis kunna skilja förövaren från platsen(skolan) där lugn och ro ska råda.
Tyvärr har mellanmjölksskolan tolkat sitt uppdrag att erbjuda alla barn utbildning som ett frikort för alla mobbare och störande elever, vilket är ytterst beklagligt.
Om detta beror på en filterbubbla av ryggradslösa teorier på lärarhögskolan eller otydligt regelverk vet jag inte. Oavsett hade jag hoppats att den nya regeringen, som säger att de står för ordning och reda i skolan, skulle ta tag i detta uppenbara problem.
Skolan
GAAAAHHHH!
Har man körkort för tung lastbil och/eller buss måste man gå på läkarkontroll vart femte år efter fyllda 45. Blir man inte godkänd för att fortsätta få köra tunga fordon får man ändå behålla B-behörigheten... (Rimligen finns det en gräns någonstans där också, om man är i princip blind t.ex.)galento skrev:
Nej. Oavsett hur du vrider och vänder på det är det inte okej att skicka iväg minderåriga (eller någon annan) för att medvetet misshandla någon, så det är jag verkligen inte med på.RoTe skrev:
Det är ett idiotiskt förslag.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 662 inlägg
Dagens ventilations-gaaaaah.
160 mm 90 graders böj slut på alla byggladorna i byn.
Åker till Karl Hedin, de ska ha 295 spänn styck, jag ska ha 3 ...
-Får man nån rabatt som glad amatör? -Näää, tyvärr.
Åker vidare till XL Bygg. Vad kostar de där? 495 spänn.
-Haha, får du ner dem till 200 köper jag 3...
-Nä, tyvärr, det är under vad vi får köpa in dem för.
Då tar vi bilen 3 mil till grannbyn. Och det förhatliga Bauhaus. 6 på hyllan. Vad jag tjänade på att åka hit har jag precis blåst på Ikea... 😂
Då tar vi bilen 3 mil till grannbyn. Och det förhatliga Bauhaus. 6 på hyllan. Vad jag tjänade på att åka hit har jag precis blåst på Ikea... 😂
Du får handla sånt på nätet. 295 är ju förnedrande.Dan_Johansson skrev:
Dagens ventilations-gaaaaah.