1 168 200 läst · 11 921 svar
1168k läst
11,9k svar
GAAAAHHHH!!!
Allvetare
· Västra götaland
· 9 662 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
Var inne på lokala färghandeln och skulle ha en burk snickerifärg till att måla lite innerdörrar.mexitegel skrev:
359kr för en burk, kändes lite saftigt men visst jag slapp ju köra till Malmö.
När jag väl stod i kassan tillkom 65kr för brytningen och mitt konto som brukade ge 15% gav noll eftersom färgen tydligen var på kampanj...
Och när jag kom hem inser jag att det inte ens är en liter, det var 0.75l...Dvs 563kr/l.
Skiten täckte dessutom inte ordentligt så jag behövde en burk till, men den tog jag på Hornbach.
269kr/l för likvärdig färg och då ingick brytning 🙄
Och det med volymen i dag på förpackningarna,är inte längre 1 kg , 0,5 kg. Bara socker rmjöl mest. Annars är det 400 gram nu och inte 500 gram, men kartongen lika stor. Prishöjning i smyg är det. Och lurade är vi, då dom säger, vi har inte höjt priserna.
Ett tag sa de att det var en EU-reglering som hindrade en liter/kg/m2 etc från att krympa vid försäljning mot konsumenter. Men det verkar vara bortlobbat nu.J jonaserik skrev:
Men mindre idiotiskt än att låta sitt eget barn lida till den grad att hen tar livet av sig.tveksamt skrev:
För har vi någ olika syn erfarenhet, har haft många kompisar till mitt barn som vi jag och mitt barn har ståt upp för som skolan och föräldrarna bara slätar över att det blir bättre imorgon😢RoTe skrev:
Bryr sig gör dom nog oftast men dom tror att problemet går att lösa med "svenska" metoder. Vi i Sverige har helt och hållet glömt bort vår arts ursprung. Vi är djur i grunden och dom flesta människor på vår planet är inte ens i närheten av så förfinade varelser som vi är i Sverige och vissa andra västländer som nu invaderas av människor med ett helt annat system och synsätt på hur man värderar och behandlar andra.
I viss mån. När jag var femton, gav hag min baneman en rak höger han aldrig kommer att glömma. Efter det vågade ynkryggen aldrig slå mig mer. Våld löser problemet. Ibland.FG skrev:
Ja för f.n, tacka vet jag när en lärare kunde säga ifrån och dra pekpinnen över knogarna/röven/ryggen så att blodet kom fram.FG skrev:
Det var tider det, då lärde sig folk att uppträda!
Vadå, var våldsbrottsligheten & kvinnovåldet högre då, det kan man väl ändå inte tro på? J.vla "sozzelögner".
Bäst att påpeka, ett stort mått av sarkasm & ironi kan förekomma...
Jag sa till alla mina grabbar när de kom upp i skolåldern att de inte skulle acceptera skit och tendenser till mobbning från någon, och sa också att om någon trakasserar dig så klipp till ordentligt.Intet skrev:
Samt att de inte skulle acceptera att se på när någon kamrat mobbades.
Min äldste son var trakasserad av en kille under en period på mellanstadiet och jag sa att han skulle nypa till honom.
Och till slut tröttnade han på skiten och dängde upp grabbjäveln ordentligt vilket förstås blev besök hos rektor eller liknande, men efter det lämnades han ifred och de blev bra kompisar så småningom.
Då blev far glad och stolt över sin son.
Min yngste son och hans bäste kompis dängde upp några killar både på mellan- och högstadiet efter att skithögarna hade mobbat en klasskompis till dem som hade en lätt hjärnskada efter ett virus han råkade ut för som nyfödd, och gjorde att han upplevdes som sär.
Min son och hans kompis skyddade honom under hela skoltiden och jävlar vad stolt jag var när jag fick veta vad dessa unga grabbar hade gjort för en klasskamrat de inte ens umgicks med.
Stor respekt för dem som ställer upp för en svagare och inte accepterar skit.
Gaaah, på nyasfalterade uppfarten...
Hällde ättika, får la ta och gjuta en betongkant i skarven...
Hade vi kunnat ta till vara på maskrosens växtkraft hade vi kunnat lägga ner all världens kärnkraft och all forskning kring fusion

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hällde ättika, får la ta och gjuta en betongkant i skarven...
Hade vi kunnat ta till vara på maskrosens växtkraft hade vi kunnat lägga ner all världens kärnkraft och all forskning kring fusion