1 168 155 läst · 11 921 svar
1168k läst
11,9k svar
GAAAAHHHH!!!
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 041 inlägg
Fick nu svar från Gardena att mina droppslangar är för 13,7 mm-systemet som utgick 2023. De nya är 13 mm. Det är därför de nya kopplingarna läcker.Johan Gunverth skrev:
Det lustiga är att de gråa delarna med o-ring som jag köpte samtidigt egentligen inte är kompatibla med min slang heller. Det är bara tur att de håller tätt. Det skall vara ”gammaldags” kopplingar, precis sådana som jag nu beställde från Impecta. Har alltså lyckats köpa restlager av slang 2024 på Hornbach. Inget att bråka om, men det kan ju vara lämpligt att gräva upp och byta de gråa kopplingarna.
https://www.gardena.com/se/produkte...ovanunder-jord-137-mm-startset/900914601.html
Redigerat:
Och då kan man ju fundera på varför de bytte dimension?Johan Gunverth skrev:
Fick nu svar från Gardena att mina droppslangar är för 13,7 mm-systemet som utgick 2023. De nya är 13 mm. Det är därför de nya kopplingarna läcker.
Det lustiga är att de gråa delarna med o-ring som jag köpte samtidigt egentligen inte är kompatibla med min slang heller. Det är bara tur att de håller tätt. Det skall vara ”gammaldags” kopplingar, precis sådana som jag nu beställde från Impecta. Har alltså lyckats köpa restlager av slang 2024 på Hornbach. Inget att bråka om, men det kan ju vara lämpligt att gräva upp och byta de gråa kopplingarna.
Lite billigare material iom mindre dim, eller hoppas man att "alla" ska byta upp sig när man märker att det läcker?
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 041 inlägg
Gardena brukar ju köra sina grejor i decennier. Troligen ser vi här exempel på att det nu är inköpta kina-prylar och den första lev är borta eller blev för dyr typ.L lat skrev:
Man kan altså lika gärna shoppa på Temu denna typ av produkter numera. Då slipper man premiumplåslaget som gardena lägger på.
De klarar inte fler än en måltavla och ofta inte ens det. Men det var inte det som var min tanke med inlägget. Det var ytterligheterna.L lat skrev:
Men tänk på att det skulle räcka med några personer (det var vuxna elever där) för att stoppa den masakern riktigt tidigt om inte ens innan det hände om folk fick bära vapen. Tom 10-åringen i klippet ovan skulle kunnat stoppa det hela, men vi ska böla ist.
Jag ska sluta förstöra tråden nu GAAAAHHHH!!!
VI tog det sista ur ett paket ris idag och
ut kom några insekter 😬 paketet har alltid varit väl förslutet och hållbart till 22 augusti 2026 🤔 köpt på Ica.
ut kom några insekter 😬 paketet har alltid varit väl förslutet och hållbart till 22 augusti 2026 🤔 köpt på Ica.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 646 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 646 inlägg

Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 646 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 646 inlägg
De är inte (tror inte i alla fall) som pälsängrar och fläskängrar, skalbaggar som råkar flyga in, utan dessa baggar har säkert kommit med riset från början.galento skrev:
Gaaah. Blir galen på allt hemmapul av förra ägaren. Såg häromdagen att hans senaste byte av vindskivor inte gick så bra, han kapade brädorna för korta. Och istället för att ta en ny bräda eller skarva på en bit så drog han 2cm bred silikonfog i nocken. Såg tätt ut och jag har ingen lust att byta dom i närtid och det syns inte på håll om man inte vet om det. Men nu stör jag mig på det varje gång jag är ute. 😆