1 168 200 läst · 11 921 svar
1168k läst
11,9k svar
GAAAAHHHH!!!
Gaaaahhhhh!!!
Punschrullar utan punsch får dom ens kallas punschrullar då?
Och varför ska det i Sverige stoppas banan i precis allt? Allt blir inte gott med banan.
Punschrullar utan punsch får dom ens kallas punschrullar då?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och varför ska det i Sverige stoppas banan i precis allt? Allt blir inte gott med banan.

Logga in
Skapa konto

Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 646 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 646 inlägg
4774 skrev:
Tycker att mina vilkor för vanligt visakort samt vilkor för mitt vardagskonto tillsammans med hemförsäkringen ger mig ett tillräckligt bra skydd och återbetalning system. Har aldrig velat ha ett kreditkort då jag aldrig har förstått vitsen med att ha ett. Vill jag betala för något så ser jag till att jag har pengar för det.
En mc har längre bromssträcka än en bil.tveksamt skrev:
Gaaah!!
Vaknade vid 04.20 av att Google skrek ut i alla högtalare hemma att det var vattenläcka vid värmepannan!
Altid är det något att vara orolig över 😬
Vaknade vid 04.20 av att Google skrek ut i alla högtalare hemma att det var vattenläcka vid värmepannan!

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Altid är det något att vara orolig över 😬
En MC kan absolut ha längre bromssträcka än en bil, det kan också vara tvärt om. Det beror väldigt mycket på förare och fordon.D DIF60 skrev:
Men du menar alltså att den ev. skillnaden vid helt jämförbara förhållanden på kanske 10-15% är det som avgör att man kan hålla sig kvar utan att så näsan i styret på MCn men man dunkar in i ratten på bilen utan bälte?
Detta trots att det kan vara större skillnad än så på två olika bilar, men rådet ändå var
"Har du aldrig behövt bromsa ordentligt hårt?
Prova göra det utan säkerhetsbälte så kanske du ändrar uppfattning."
helt utan vetskap om hur bil och förare i den bilen bromsar?
Får väl svara Gaah på när bilens system är först med att upptäcka hinder och "plingar vilt", drar till bilbältet så man sitter som klistrad mot ryggstödet och slår till bromsarna så mycket det bara går.
Eller kanske bättre med Ahhh där klarade vi, ok bilen, att det inte blev en olycka, bara tillbud.
Eller kanske bättre med Ahhh där klarade vi, ok bilen, att det inte blev en olycka, bara tillbud.
Jag fick avslag precis för två överklaganden. Tog ganska precis 7 månader. Två släp med två gula strippar på varje a 1100 för att de stod utan dragfordon.Maria T skrev:
Medlem
· Stockholm
· 4 295 inlägg
Generellt kan man nämna, högre rollcentrum, mindre kontakt med vägbanan och lättare fordon som ger mindre friktion. Sen finns en parameter till, att våga tvärbromsa i 200kmh tex, ytterligare parameter är att kunna hålla givet fordon kvar på vägen.D DIF60 skrev:
/W
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 138 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 138 inlägg
Rollcentrum gör ju inte så mycket vid bromsning. Tyngdpunkten CoG gör det däremot.Workingclasshero skrev:
Men jag skulle säga att största delen är att hojarna nästan bara bromsar med frambromsen, bakbromsen saknar ju typ effekt vid kraftig inbromsning med hög tyngdpunkt.
Så jämfört med en bil som bromsar på fyra hjul och en mc som bromsar på ett hjul gör rätt stor skillnad i bromssträcka