1 168 155 läst · 11 921 svar
1168k läst
11,9k svar
GAAAAHHHH!!!
Hjälpte grannen (97 år) med hennes tv. Av någon outgrundlig anledning hade tv:n hamnat i ett demo-läge. Ett antal textrutor om apparatens förträfflighet rullade konstant fram på rutan och täckte 50% av bilden. Hon hade stått ut med detta i nästan en vecka ...
Lång inne i menyerna fanns en inställning för demo/affärsläge. Hon använder aldrig fjärren till tv:n så någon program-glitch gissar jag har orsakat detta.
Det borde finnas en marknad för enklare tv-apparater med en hårdkodad mekanisk brytare monterad på baksidan som låser alla inställningar förutom till/från, kanal och volym samt tar bort alla menyer och inställningar.
Lång inne i menyerna fanns en inställning för demo/affärsläge. Hon använder aldrig fjärren till tv:n så någon program-glitch gissar jag har orsakat detta.
Det borde finnas en marknad för enklare tv-apparater med en hårdkodad mekanisk brytare monterad på baksidan som låser alla inställningar förutom till/från, kanal och volym samt tar bort alla menyer och inställningar.
GAAAAHHHH!!!
På tal om TV-apparater.
Jag har en fullständigt oduglig TLC TV, bara något enstaka år gammal.
Den blir allt mer oduglig, numera måste jag "norska" den nästan varje dag (Norsk reset, dvs bryta strömmen), för den krånglar och hänger sig på bild, ljud, smart-TV-läget osv osv.
Tappar nätverket ideligen osv.
Jäkla skit TV. Köp aldrig en TLC, kommer åtminstone inte jag att göra.
På tal om TV-apparater.
Den blir allt mer oduglig, numera måste jag "norska" den nästan varje dag (Norsk reset, dvs bryta strömmen), för den krånglar och hänger sig på bild, ljud, smart-TV-läget osv osv.
Undrar om det inte var just en TCL-apparat hon hade. Tycker jag känner igen namnet från reklamtexten den lade upp.Mikael_L skrev:
GAAAAHHHH!!!
På tal om TV-apparater.
Hon slår på/av tv via en strömbrytare på baksidan, så på så vis blir den regelbundet omstartad.
GAAAAHHHH!!!!
Vad är det för människor som bara måste tippa ett lass äckliga sopor utanför bildörren det sista man gör innan man stänger och åker därifrån?
Stannade på Bauhaus idag och när jag öppnar dörrn så ligger där ett lass begagnade snusprillor.
Inte så att man lagt ur en, utan man tippat ett lass!
Varför??
Varför är det nödvändigt att näste parkerare måste sätta foten i skiten?
Kaffe, glasspapper, hamburgerskräp...utbudet är stort.
(Snus är ju fö också ett kapitel. Minns högstadiet på 80-talet och vi är 15 grabbar i klassen. Hösten i 8:an är vi två som inte snusar...lössnusets tidevarv, 80-tal... Fy Fan, jag tycker bara än idag att det är otroligt äckligt. Men det tar vi en annan gång.)
Vad är det för människor som bara måste tippa ett lass äckliga sopor utanför bildörren det sista man gör innan man stänger och åker därifrån?
Stannade på Bauhaus idag och när jag öppnar dörrn så ligger där ett lass begagnade snusprillor.
Inte så att man lagt ur en, utan man tippat ett lass!
Varför??
Varför är det nödvändigt att näste parkerare måste sätta foten i skiten?
Kaffe, glasspapper, hamburgerskräp...utbudet är stort.
(Snus är ju fö också ett kapitel. Minns högstadiet på 80-talet och vi är 15 grabbar i klassen. Hösten i 8:an är vi två som inte snusar...lössnusets tidevarv, 80-tal... Fy Fan, jag tycker bara än idag att det är otroligt äckligt. Men det tar vi en annan gång.)
GAAAHHH!!!! ver 2.0.
Varför måste det ta en sådan enastående tid i kassan på Bauhaus?
Finns inte en affär där kunden har handlat mer än tre småsaker där det krånglar och allt stannar upp.
Varför måste det ta en sådan enastående tid i kassan på Bauhaus?
Finns inte en affär där kunden har handlat mer än tre småsaker där det krånglar och allt stannar upp.
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
Tack för att du påminner mig om varför jag inte sätter min fot på Bauhaus mer än i absoluta nödfall.Fotografen skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 662 inlägg
Det har de iaf inte här...🙄
Fattar inte det heller och det händer ju typ 9 ggr av 10.Fotografen skrev:
Handlar där lite oftare än jag egentligen vill då jag passerar på vägen hem. Hornbach blir en liten omväg som är lite jobbig i rusningstrafiken.
Senast denna veckan så tyckte personalen i informationsdisken det var en bra idé att småprata med kunden man kände istället för att se till att vi i kön fick hjälp snabbt.
Två vanliga kassor öppna och med kö till båda. Snabbkassorna stängda och mig veterligen brukar det bara stå en personal till alla snabbkassor….. Man prioriterar alltså att ha en kassa öppet istället för typ 6 sjalvscanning med samma bemanning. Fascinerande prioritering.