1 127 701 läst · 11 504 svar
1128k läst
11,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 013 inlägg
Nä uppenbarligen ska man inte det. Egentligen är väl alla känsloyttringar påkallade av trafiken onödiga men sånt här tar ju fan priset. I 99 fall av hundra så stannar det ju vid lite gestikulerande eller en ödmjuk förlåtmig-hand. Och egentligen är det kanske inte så konstigt att det blir lite sura miner i trafiken ibland med tanke på insatsen så att säga. Men detta som sagt ...... det skulle i USA säkert kunna klassas som typ mordförsök eller något.kashieda skrev:
Det svensken inte förstår är att det handlar om heder och save face i samhället nu mera. Har själv nästan blivit misshandlad av en kollega då jag tillrättavisade denne framför andra kollegor då han gjorde något våldsamt mot döda ting. Han blånekade att han hade slagit trots att vi var en handfull som såg det. Totalt svart i blicken var han och extremt konfrontativ mot mig som sade åt honom. Och i sann svennebanananda fick jag exakt noll uppbackning just där och då.
japp åkte in i mitt fält och varvade motorn en trend som verkar finnas i USA..B Bästerortarn skrev:
Var väll arg för bensinen är dyr och tror alla i elbil är miljö muppar eller nått..
Trodde jag fick det på film men icke tryckte på fel knapp för att spara..
Läskigt, har varit med om liknande fast i Göteborg. Blev prejad flertalet gånger och förföljd från Olskroken ända ut i ett bostadsområde i Partille där jag blev instängd och utskälld för att jag körde bil illa… visst, det var ett tajt filbyte men när ingen släpper in mig så blinkar jag och vrider in till slut.B Bästerortarn skrev:GAAAAHHHH!! vilka jävla smutsmänniskor det finns!
Fy faaan vad skraj jag blev nyss, på väg hem och på vägen enl. bilden nedan så kommer jag körandes i vänster fil straxt över hastighetsbegränsningen som är 80. Där vägen ansluter till E18 så kommer en dåre i säkert 110 knyck i höger fil. Innan han är helt förbi så börjar han plötsligt byta fil till min fil. Jag märker direkt, tutar och gör lite arga handgester. Det kan inte varit många centimeter kvar när han avbryter, svänger tillbaka i höger fil, sänker hastigheten och svänger in bakom mig istället.
Jag gör dumhuvudtecknet så att det ska synas genom bakrutan.
Då går han bokstavligen bananas och kör upp jämsides mig igen och gör typ prejningsförsök, svänger in tvärt framför mig igen och, sänker hastigheten etc. Så håller det på till straxt innan rondellen innan gallerian, rondellen där Kistavägen, Hanstavägen och Danmarksgatan möts. Där svänger han in tvärt framför mig och stannar. Tänk en biljaktsscen från en gammal amerikansk snutrulle, men utan kontakt och i lägre fart. Ur bilen kliver en stor skäggig orten-broiler i adidaströja och stegar mot min bil. Jag lyckas backa ett par meter, byta fil och köra vidare därifrån.
Adrenalinpåslaget har inte riktigt släppt än och jag är fortfarande skakig.
Med tanke på hur han körde, såg ut och hur aggressiv han var så känns det som någon jävla roid rage. Nåt måste han varit uppumpad på i.a.f. Typiskt att man är ensam i bilen och inte har någon som kan filma, notera registreringsnummer etc. 🤬 I.a.f. tur att det inte var en timme tidigare för då hade det kunnat gå riktigt illa med betydligt mer trafik etc.
Jävla smutsmänniskor!
EDIT: glömde bilden 😮
Firmabil från Assemblin, ringde deras växel och bad att få prata med förarens chef snarast. Till min förvåning ringde chefen upp en stund senare och bad dom ursäkt och var milt uttryckt inte särskilt imponerand över sin medarbetare…
GAAAAHHHH!!!
Upp 6 i morse, gav mig iväg mot Göteborg kl 18, anledningen till den sena avfärden var att möta upp en kollega på centralstationen 23.20.
Givetvis är tåghelvetet försenat 1,5 tim så han får ta en taxi till hotellet.
Tingstadstunneln avstängd så jag fick åka 19 varv på alla leder innan jag kom fram 🤬
Själv får jag iaf sova 6 timmar innan klockan ringer.
God natt.....
Upp 6 i morse, gav mig iväg mot Göteborg kl 18, anledningen till den sena avfärden var att möta upp en kollega på centralstationen 23.20.
Givetvis är tåghelvetet försenat 1,5 tim så han får ta en taxi till hotellet.
Tingstadstunneln avstängd så jag fick åka 19 varv på alla leder innan jag kom fram 🤬
Själv får jag iaf sova 6 timmar innan klockan ringer.
God natt.....
Får ständigt reklam på tuben för typ schampo för kvinnor (enda stället jag behöver schampo är skägget…), diverse annan reklam riktad mot kvinnor. Mensskydd, nå vitaminer för kvinnor eller så.mattiasp skrev:
På YT ser jag i stort sett uteslutande på ”makers”/hantverkare, bilar/fordon, verktygsrecensioner, några mer mot mat/recept och ibland lite mer komiska prylar. Inte för att vara sådan, visst finns det kvinnor med exakt de intresseområdena också, men de är ju inte direkt i majoritet. Man snackar mycket om fördelen med reklam på nätet är att den ska vara riktat, men i mitt fall har de misslyckats kapitalt.
Råkat på liknande, nån som gör nått idiotiskt, man visar sin ”uppskattning” med ett finger eller knackar sig på tinningen. Så fick han helt spel.B Bästerortarn skrev:GAAAAHHHH!! vilka jävla smutsmänniskor det finns!
Fy faaan vad skraj jag blev nyss, på väg hem och på vägen enl. bilden nedan så kommer jag körandes i vänster fil straxt över hastighetsbegränsningen som är 80. Där vägen ansluter till E18 så kommer en dåre i säkert 110 knyck i höger fil. Innan han är helt förbi så börjar han plötsligt byta fil till min fil. Jag märker direkt, tutar och gör lite arga handgester. Det kan inte varit många centimeter kvar när han avbryter, svänger tillbaka i höger fil, sänker hastigheten och svänger in bakom mig istället.
Då går han bokstavligen bananas och kör upp jämsides mig igen och gör typ prejningsförsök, svänger in tvärt framför mig igen och, sänker hastigheten etc. Så håller det på till straxt innan rondellen innan gallerian, rondellen där Kistavägen, Hanstavägen och Danmarksgatan möts. Där svänger han in tvärt framför mig och stannar. Tänk en biljaktsscen från en gammal amerikansk snutrulle, men utan kontakt och i lägre fart. Ur bilen kliver en stor skäggig orten-broiler i adidaströja och stegar mot min bil. Jag lyckas backa ett par meter, byta fil och köra vidare därifrån.
Med tanke på hur han körde, såg ut och hur aggressiv han var så känns det som någon jävla roid rage. Nåt måste han varit uppumpad på i.a.f. Typiskt att man är ensam i bilen och inte har någon som kan filma, notera registreringsnummer etc. 🤬 I.a.f. tur att det inte var en timme tidigare för då hade det kunnat gå riktigt illa med betydligt mer trafik etc.
Jävla smutsmänniskor!
Han stannade och klev ut. Jag körde vidare så klart, lugnt och sansat. Då kör han ikapp och om igen, i nästa korsning så försöker han ställa upp bilen för att hindra mig och kliver ut. Jag säger nått om jävla idiot och kör vidare, lugnt och sansat. Tänker inte tuppa mig mot någon som troligen har våldskapital över öronen. Då gav han upp.
Alltså så lite som krävs för att nån ska, gissar jag, vilja ta till våld? Då bör man inte vara ute i samhället utan inspärrad preventivt.
En normal människa fattar ju, ”ja det det förtjänade jag, jag körde som en idiot” och släpper det, har ju hänt man gjort nån dum miss själv och försöker vinka förlåtande, inte spöa på den som påpekar det idiotiska.
Medlem
· Blekinge
· 10 858 inlägg
Ganska exakt där (tror jag, jag har inte längre koll på gatunamnen) har jag sett (från kontoret jag jobbade i i Kista, för ca 20 år sen) när efter troligen något liknande, en bilist som stannade vid rödljuset, bilen bakom rusade föraren ut och började mata slag in i bilen. En bil bakom stannade rådigt och tog nyckeln ur förövarens bil och kastade så långt de orkade ut i terrängen, körde sen därifrån, förövaren blev störd och offret stack också. Kvar förövaren letande efter nyckeln i diket...B Bästerortarn skrev:GAAAAHHHH!! vilka jävla smutsmänniskor det finns!
Jävla smutsmänniskor!
Jag kan också börja höja handen för att göra något tecken, men tänker då på denna historia. (Jag har varit med om liknande case som inte gått lika långt) Och tänker det är inte värt det...
GAAAHHH! Idag är det 8år sen jag slutade köra Citroen efter att gjort det i 20år , finns ingen tillverkad efter 2001 förutom C6 som jag vill ha, saknar dom fortfarande, men jag har möjlighet att köpa tillbaka den jag sålde 2017 av den jag sålde till.
GAAAAAAHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!
Att personer ska behöva ha maskar i sina sår år 2025 😱😱 Fy fan.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/W02q8Q/maskar-i-sar-pa-vardagas-aldreboende-silverpark-i-taby
Att personer ska behöva ha maskar i sina sår år 2025 😱😱 Fy fan.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/W02q8Q/maskar-i-sar-pa-vardagas-aldreboende-silverpark-i-taby
](https://static.byggahus.se/attachments/images/medium/861/861891-399f6276fa5201af23695e8235576731.jpg)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder