1 116 955 läst · 11 410 svar
1117k läst
11,4k svar
GAAAAHHHH!!!
Sannolikt ett exempel på "Den långa marschen genom institutionerna", nuförtiden av aktivister.13th Marine skrev:
WAAAAAAAAGH
Jordbruksverket avser att ändra föreskrifterna för hur man får hålla hobbydjur.
Det kan inte vara många hobbybesättningar av höns som kommer klara de nya reglerna (minst 6kvm inomhus och 25kvm utomhus, räcker till 1-10 hönor).
Vi har betydligt större ytor än de flesta andra vi sett, men kommer inte kunna uppfylla kravet på inomhus (där hönsen i princip bara är när de sover, annars är de alltid ute.)
Reglerna för kommersiell verksamhet består, dvs ca 0.1kvm inomhus per höna. Det vore för kostsamt för dem 🙄
Likt XR kom in på Energimyndigheten.
/Höghus
Se där, en genuin egoist!Nötegårdsgubben skrev:
Jag kör bil till jobbet någon gång i kvartalet och har märkt att det nu går att hitta parkeringsplats betydligt lättare. Vågade man också höja boendeparkeringspriset så att man snittar ett tillstånd per fem meter eller vad som kan ge en dräglig tillgång för dem som väljer att stå på gatan och bra skattepengar för oss andra vore det en välgärning.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 666 inlägg
Staten och kapitalet (som sitter i samma båt).K karlmb skrev:
Komihåg att rösta på Naturstenspartiet i nästa val. De verkar för breda trotoarer i naturligare utformning där människa-fordon-sten kan mötas under mer harmoniska former.
Jag tycker det är bättre att boendes barn och bilar kan mötas på bilarnas villkor. Kom ihåg, fantomen är hård men en SUV är tuffare.Unikt namn skrev:
Zeb Macahan, legend minsann.
Om jag åtminstone vore bara hälften så tuff som Zeb, en blick räcker så dör motståndaren.
Nu måste jag glo två gånger, GAAAHHHH!
Om jag åtminstone vore bara hälften så tuff som Zeb, en blick räcker så dör motståndaren.
Nu måste jag glo två gånger, GAAAHHHH!
Klicka här för att svara