1 112 158 läst · 11 369 svar
1112k läst
11,4k svar
GAAAAHHHH!!!
Ingen aning. Då google väl skickar ut en fix gissar jag att man måste ha de igång för att få den. Just nu verkar det dock bara vara att väntaJ JohanLun skrev:
Efter factory reset behöver chromecast konfigureras. Appen Google Home får kontakt med Chromecast och startar konfigurering. Efter ganska lång tid (2-3 minuter) så stoppar den med medelandet att det inte går att autenticera Chromecast så utöver uppdatering av SW i Chromecast så lär Google Home behöva uppdateras om det inte finns någon alternativ väg in t ex via blåtand eller USB? Det kom inget mail med begäran om kvittens för att tillåta konfiguring av Chromecast så det är nog som sagt tidsbegränsningen av licensen som är problemet.
Det blir som sagt intressant när liknande fadäser drabbar uppkopplade bilar.
Ställ tillbaka datumet på din mobil till i fredags, då kan du konfigurera så att CCn är i lokala nätet igen, med internet access. Det går inte att streama som vanligt men den kan förmodligen kolla efter uppdateringar från Google vid omstart om Google eventuellt har några på gång.T TommyC skrev:Efter factory reset behöver chromecast konfigureras. Appen Google Home får kontakt med Chromecast och startar konfigurering. Efter ganska lång tid (2-3 minuter) så stoppar den med medelandet att det inte går att autenticera Chromecast så utöver uppdatering av SW i Chromecast så lär Google Home behöva uppdateras om det inte finns någon alternativ väg in t ex via blåtand eller USB? Det kom inget mail med begäran om kvittens för att tillåta konfiguring av Chromecast så det är nog som sagt tidsbegränsningen av licensen som är problemet.
Tack, du har rätt, det fungerade att konfigurera Chromecast (gen2) när jag hade ställt tillbaka datumet på mobilen. Det stämmer också att det inte går att streama.TeroM skrev:

Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 668 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 668 inlägg
FAAAAA… jag menar… GAAAAAAAAAAAAHHHHHH!
Fick reda på att pga omstruktureringar kommer jag att få en ny chef om några veckor. Min nuvarande är den bästa jag haft under de 20 år jag varit yrkesverksam. Och den jag kommer få har de sämsta vitsord jag hört någonsin.
Fy faaan.
Fick reda på att pga omstruktureringar kommer jag att få en ny chef om några veckor. Min nuvarande är den bästa jag haft under de 20 år jag varit yrkesverksam. Och den jag kommer få har de sämsta vitsord jag hört någonsin.
Fy faaan.
Tyvärr är rörligheten på den svenska arbetsmarknaden alldeles för liten pga anställningsskyddet att många hellre offrar sin egen hälsa än byter arbete.T TommyC skrev:
Jag har länge förespråkat att LAS avskaffas och att anställda får samma otrygga anställningsvillkor som högre chefer har.RoTe skrev:
Avsked på dagen & 2 årslöner i avgångsvederlag.
en workaround som kanske går att använda (och skriven på svenska ) för chromecast gen 2 problem finns här: (har inte provat själv så jag vet inte om den fungerar eller inte)
https://nyheter24.se/nyheter/teknik/1384483-android-sa-far-du-din-chromecast-att-fungera-igen
https://nyheter24.se/nyheter/teknik/1384483-android-sa-far-du-din-chromecast-att-fungera-igen
Klicka här för att svara