1 131 259 läst · 11 536 svar
1131k läst
11,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Visst. Fördelarna är ändå större. Det kommer byggas mindre kö pga folk ändå inte kör om trots att de borde klara det.Nötegårdsgubben skrev:
Jag ligger hellre i kö några km i 45 än i 30.
Ja, problemet är ju de här som inte vill/kan/törs köra om, de som inte känner till bilens prestanda.
Brukar tänka när jag ligger bakom med firmabilen "För i helvete, du har dubbel så snabb bil som jag, trampa på och kör om"
En normal personbil gör 0-100 på 10 sek, dagens elbilar ännu kvickare, mitt fullastade skåp tar 17 sek på sig, ändå är det ofta jag som får köra om 1-2 bilar och Epan.
Brukar tänka när jag ligger bakom med firmabilen "För i helvete, du har dubbel så snabb bil som jag, trampa på och kör om"
En normal personbil gör 0-100 på 10 sek, dagens elbilar ännu kvickare, mitt fullastade skåp tar 17 sek på sig, ändå är det ofta jag som får köra om 1-2 bilar och Epan.
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 011 inlägg
Jag upplever ofta allt folk är helt hopplösa på att planera sina omkörningar, istället för att ligga 2cm bakom fordonet man vill köra om kan man med fördel lägga sig på avstånd och gasa på innan vägen är fri, på så sätt har man redan fart när vägen är fri och omkörningen går fortare...
Tur inte Kjell skötte bommen på färjan.Isakare skrev:
GAAAAHHHH!!! För allt som inte kan hålla farten.
Har exakt 30 minuter på mig när bilen börjar rulla för att åka 2 mil för att hinna med en färja, det är mestadels landsväg.
Först kommer jag ikapp en känd väglus som bromsar för en fartkamera fast han bara håller 60.
Sen i nämd ordning 2 Epa, en mopedbil, en Epa till, en traktor med grävmaskin på släp.
Det är hemgång från jobbet och mycket mötande trafik som gör omkörningstillfällena få.
Men det slutar inte där, utan jag kommer ikapp en Bobcat som är ute och åker på landsvägen !!!
Jo, jag kom till färjan Just in time med sekunder till godo innan bommarna gick ner.
Förr kunde man åka en kvart innan färjan gick.
Underbar norsk ”serie”
GAAAAHHHH!!!
Mötte tant i liten bil som precis skulle få mötesficka där vi möttes, men tror ni hon stanna där? Hon fortsatte som om det var fritt framför och vi möttes inte ens en billängd efter mötesfickan, att inte plogpinnen gungade efter i backspegeln är märkligt för det kan inte varit mycket till mellanrum mellan mig och den
Mötte tant i liten bil som precis skulle få mötesficka där vi möttes, men tror ni hon stanna där? Hon fortsatte som om det var fritt framför och vi möttes inte ens en billängd efter mötesfickan, att inte plogpinnen gungade efter i backspegeln är märkligt för det kan inte varit mycket till mellanrum mellan mig och den