1 137 456 läst · 11 642 svar
1137k läst
11,6k svar
GAAAAHHHH!!!
Litet gah. Tittar efter ny slitochslängcykel att ha när jag cyklar med hunden. Det är fan omöjligt att hitta en cykel som INTE är stulen. Fin skeppshult för 1200 spänn är förstås en ledtråd och sedan tittar man på säljarens övriga annonser. Har Tomi någon fetish för damcyklar eller vad är problemet….. ser likadant ut varenda gång…

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 021 inlägg
Känner igen det där, speciellt när det gäller den typen av vardagscykel. Jag upplever dock att det är lite bättre på blocket. Jag tycker dock att marketplace är en dynghög i största allmänhet.MathiasS skrev:
Litet gah. Tittar efter ny slitochslängcykel att ha när jag cyklar med hunden. Det är fan omöjligt att hitta en cykel som INTE är stulen. Fin skeppshult för 1200 spänn är förstås en ledtråd och sedan tittar man på säljarens övriga annonser. Har Tomi någon fetish för damcyklar eller vad är problemet….. ser likadant ut varenda gång…
[bild]
Lite som elverktyg på marketplace, rubbet är stöldgods 😠
Ja det är inte samma sak på Blocket för där behöver man identifiera sig med bankID för att kunna sätta ut en annons.B Bästerortarn skrev:
Problemet med stulna cyklar är så omfattande att det påverkar prisbilden på marknaden (vilket ju iofs är bra för mig).
Vissa appar behöver ett aktiverat kort, mobila plånboken gick att få igång direkt och nummer, datum och CVV finns tillgängligt direkt efter man tryckt "Klar" i beställning.. Vill inte aktivera kortet förrän jag har det i min hand. Och har ju ett kreditkort också så ingen brådska.Nötegårdsgubben skrev:
Köp på en cykelauktion istället, säkert många stulna där med men sedan länge övergivna och bortglömda.MathiasS skrev:
[bild]
https://www.uppsalareturcyklar.se/ men det kanske är för långt att åka?MathiasS skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 567 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 002 inlägg
Ingen mer bygg-pilsner för dig. 😉
Allvetare
· Västra götaland
· 9 567 inlägg