1 137 456 läst · 11 642 svar
1137k läst
11,6k svar
GAAAAHHHH!!!
Hos mig är det kommunen som håller i dessa, på andra ställen polisen, så kolla med dem två.MathiasS skrev:
De är ganska flitiga på att genomföra rensningar av övergivna cyklar i de större centrala cykelparkeringarna, de skyltar upp ett par veckor innan och lappar sedan alla cyklar i början av den aktuella veckan. De som står kvar med lapparna efter den veckan forslas bort, får en grundläggande service så att de är trafiksäkra, och säljs sedan på auktionen. Givetvis är det fullt möjligt att det är en stulen cykel som dumpats, men det är nog det hederligaste sättet att köpa begagnad cykel på idag.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 555 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 555 inlägg
GAAAHHHH!! Råkade använda spärrskaft som mothåll till mutterknackaren, ogillades 🤬
Video Player is loading.
Current Time 0:00
/
Duration 0:00
Loaded: 0%
This is a modal window.
Beginning of dialog window. Escape will cancel and close the window.
End of dialog window.
GAAAHHHH
Frugan bortrest, tänkte fixa en sockerkaka. Fick fram receptet med mjöl-socker-mjölk + lite annat. In iugnen med form och smet. Allt frid och fröjd, klockan tickade, nu klart. Men vad i H-E , kakan som gummi. Kikat på fel recept, det var för ugnspankaka, inte undra på att den blev seg.
GAAAHHHH får väl äta den med lingonsylt då 🙂🙂
Frugan bortrest, tänkte fixa en sockerkaka. Fick fram receptet med mjöl-socker-mjölk + lite annat. In iugnen med form och smet. Allt frid och fröjd, klockan tickade, nu klart. Men vad i H-E , kakan som gummi. Kikat på fel recept, det var för ugnspankaka, inte undra på att den blev seg.
Skulle göra kladdkaka en gång. Ska tydligen vara klar efter 20min. 2h senare och lika rinnig.J jonaserik skrev:GAAAHHHH
Börja lusläsa recept, uppenbarligen kan man inte byta ut 2l mjöl mot 2l mjölk...
Gaaaaaaaaaaaaaaahh!
Vet inte ens var jag ska börja i ledsamheterna.
Fick reda på att det pågår mobbning och utfrysning i skolan. Det följdes upp med ID-kapning, spräckt ruta på bilen och en hylla som helt sonika bestämde sig för att ramla ner från väggen. Före helgen var jag mest upprörd över att en surdeg på jobbet som jag trodde var löst inte var det så den skiten fortsätter ett par dagar till.
Men kanske lika bra att all skit kommer på en och samma gång istället för att dra ut på det.
Fick reda på att det pågår mobbning och utfrysning i skolan. Det följdes upp med ID-kapning, spräckt ruta på bilen och en hylla som helt sonika bestämde sig för att ramla ner från väggen. Före helgen var jag mest upprörd över att en surdeg på jobbet som jag trodde var löst inte var det så den skiten fortsätter ett par dagar till.
Men kanske lika bra att all skit kommer på en och samma gång istället för att dra ut på det.
Gaaaaaaaaaaaaaaahh
Då blev det pannkaka i form av sockerkaka, med skogens guld ( egen hjortronsylt ) och ve och fasa, vispgrädde på burk. Men smakade som pannkaka.🙂🙂
Sen är våren här, efter vårdagsjämningen, dom små svarta Dj-arna är inne 👿👿, går inte att stoppa, dom behöver bara 1 mm hål.
Då blev det pannkaka i form av sockerkaka, med skogens guld ( egen hjortronsylt ) och ve och fasa, vispgrädde på burk. Men smakade som pannkaka.🙂🙂
Sen är våren här, efter vårdagsjämningen, dom små svarta Dj-arna är inne 👿👿, går inte att stoppa, dom behöver bara 1 mm hål.
Lite tröst är att åtgärda en spräckt ruta i bilen inte är så bråttom. Om man inte har besiktning snart och den kan bedömas störa sikten.tensiden skrev:
Gaaaaaaaaaaaaaaahh!
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 021 inlägg
Hyllor, spruckna rutor och id-kapning är värdsliga saker men mobbing och utfrysning är det värsta jag vet.tensiden skrev:
Gaaaaaaaaaaaaaaahh!
Själv hade jag riktiga vänner utanför skolan så det satte inga djupa spår. Dessutom fick jag en gruvlig hämnd på ett av asen som ända upp i vuxen ålder tog en omväg om han såg mig.
Två av mina bästa vänner har barn i tonåren som inte vill leva 😥 Detta till stor del beroende på mobbing och ensamhet. Nästan lika provocerande som själva mobbingen är hur vuxenvärlden sviker offren. Lärare, skolledning och olämpliga föräldrar som är bottenlöst fega och vägrar ta något som helst ansvar 🤬 Jag ska inte måla fan på väggen men förvänta dig inte att skolan gör något och var förberedd på att du måste ställa till ett jävla liv själv för att någon ska agera.
Jag lider med er, fy fan!
Medlem
· Blekinge
· 10 873 inlägg
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 021 inlägg
Handling - konsekvens absolut .......RoTe skrev:
Det du förespråkar i övrigt är så urbota korkat och hör inte hemma i ett civiliserat samhälle. I synnerhet inte i kontexten barn & ungdomar.
Jag håller med, i teorin. Men vårt samhälle är inte längre civiliserat och absolut inte bland barn och ungdomar där misshandel ofta är helt ok inom skolans värld. "Det är ju bara lite gruff" som man säger, extremt mycket misshandel i skolan anmäls icke.B Bästerortarn skrev:
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 021 inlägg
Så då menar du att det är ok att vuxenvärlden tar till våld för att få barn & ungdomar att inte använda våld? Verkligen begåvat 🙄RoTe skrev: