1 137 456 lÀst · 11 642 svar
1137k lÀst
11,6k svar
GAAAAHHHH!!!
Du har för stor bil đđ đđ€ŁTokslut skrev:
GAAAAHHHH!!!
Mötte tant i liten bil som precis skulle fÄ mötesficka dÀr vi möttes, men tror ni hon stanna dÀr? Hon fortsatte som om det var fritt framför och vi möttes inte ens en billÀngd efter mötesfickan, att inte plogpinnen gungade efter i backspegeln Àr mÀrkligt för det kan inte varit mycket till mellanrum mellan mig och den
Gaaaaaaaaaaah! Trodde att det inte skulle vara aktuellt, men sÄ kommer meddelande frÄn barnens fotbollsklubb att det ska (!) sÀljas skit för att fÄ pengar till laget. Detta för att inte fÄ höga avgifter för cuper och annat. SÄ dÄ ska jag alltsÄ köpa skitsaker för tusen spÀnn sÄ att laget fÄr typ tvÄhundra i intÀkt. IstÀllet för att jag pröjsar tvÄhundra om det behövs om ungarna vill lira cup?
Den jÀvla idiotlogiken. Fy fan! Borde fan förbjudas i alla föreningar.
Och nej, jag vill inte ha det jĂ€vla toapapperet, salamin eller kalsongerna som erbjuds. Ăverprisad skit Ă€r vad det Ă€r.
Fattar inte varför man ska göda andra vinstdrivande bolag nÀr ungarna vill vara med i en ideell förening.
Och nej, jag vill inte ha det jĂ€vla toapapperet, salamin eller kalsongerna som erbjuds. Ăverprisad skit Ă€r vad det Ă€r.
Fattar inte varför man ska göda andra vinstdrivande bolag nÀr ungarna vill vara med i en ideell förening.
Kan sjÀlv!
· Trelleborg
· 17 020 inlÀgg
Oh, flashbacks till dessa jÀvla bingolotter man skulle krÀnga kors och tvÀrs nÀr man var ung.
Jag sa pÄ ett föreningsmöte i handbollsklubben att jag inte tÀnkte lÄta min dotter spring omkring och sÀlja bingolotter, men att jag gÀrna betalade in de pengar som försÀljningen skulle inbringa till klubben. Dotterns andel alltsÄ. En majoritet av de andra förÀldrarna blev upprörda och menade att det var osolidariskt fusk pÄ nÄgot mÀrkligt sÀtt. Jag sa att det inte var mitt problem. Alla var sura pÄ mig.
Sen skickar alla andra förÀldrar sina ungar till dig sÄ fÄr du köpa deras Bingolotter ocksÄmattiasp skrev:
Jag sa pÄ ett föreningsmöte i handbollsklubben att jag inte tÀnkte lÄta min dotter spring omkring och sÀlja bingolotter, men att jag gÀrna betalade in de pengar som försÀljningen skulle inbringa till klubben. Dotterns andel alltsÄ. En majoritet av de andra förÀldrarna blev upprörda och menade att det var osolidariskt fusk pÄ nÄgot mÀrkligt sÀtt. Jag sa att det inte var mitt problem. Alla var sura pÄ mig.
HÄller med till fullo om att sÀlja skit, nÀstan Ànnu vÀrre Àr nÀr klubben har nÄt avtal med nÄn helt ovidkommande part, typ bilbingo eller nÄt om att stÄ parkeringsvakt för nÄn hundring till klubben för en kvÀll. Jag betalar med glÀdje en tusenlapp extra per Är för att slippa sÄnt, klubben fÄr in samma pengar, de som inte har rÄd eller vill betala fÄr lÀttare att sÀlja skiten dÄ fÀrre gör samma.
DÀremot stÄ att grilla burgare, eller vara nÄn sorts funktionÀr pÄ hemmamatcher/cuper som föreningen anordrar Àr ju sjÀlvklart, annars hade det inte gÄtt att anordna dessa.
DÀremot stÄ att grilla burgare, eller vara nÄn sorts funktionÀr pÄ hemmamatcher/cuper som föreningen anordrar Àr ju sjÀlvklart, annars hade det inte gÄtt att anordna dessa.
Men ibland blir det bra uppdrag ocksĂ„, dotterns lag fick uppdrag att vara "maskot" och leda in Norrköpings spelare 2018 pĂ„ ett fullsatt JĂ€mtkraft Arena i allsvenskan, detta dĂ„ ĂFK nyligen besegrat Arsenal i London och fortfarande var ett lag som de flesta sĂ„g upp till. Hon var 10Ă„r dĂ„ och förmodligen nĂ„t man minns för livet
Det finns ju en poÀng i att lÀra barnet att man behöver engagera sig i klubben utöver att dyka upp pÄ trÀning/match. Eftersom klubbarna sannolikt bygger pÄ en stor portion ideellt arbete av eldsjÀlar.
Det Àr ju dock synd att detta i mÄnga fall översÀtts i att sÀlja skit som ingen vill ha eller hade köpt om den inte sÄlts av unga barn.
Men det Àr vÀl enklare för funktionÀrerna att svara ja till att sÀlja kalsonger Àn att ordna att barnen Äker runt och hjÀlper till i villatrÀdgÄrdar med vÄrsysslor för att tjÀna motsvarande belopp.
Det Àr ju dock synd att detta i mÄnga fall översÀtts i att sÀlja skit som ingen vill ha eller hade köpt om den inte sÄlts av unga barn.
Men det Àr vÀl enklare för funktionÀrerna att svara ja till att sÀlja kalsonger Àn att ordna att barnen Äker runt och hjÀlper till i villatrÀdgÄrdar med vÄrsysslor för att tjÀna motsvarande belopp.
Engagera sig i klubben, absolut. Men det Àr inte rimligt att tro att en nioÄring boende pÄ landet (dvs inga grannar att knacka pÄ hos) ska tvingas sÀlja ett visst antal prylar för att fÄ vara med och spela boll.
SkogsÀgare
· Stockholm och SmÄlands inland
· 19 815 inlÀgg
I mina barns idrottsföreningar/klubbar fÄ man vÀlja om man sÀljer eller betalar in motsvarande summa som försÀljningen ska inbringat.tensiden skrev:
Gaaaaaaaaaaah! Trodde att det inte skulle vara aktuellt, men sÄ kommer meddelande frÄn barnens fotbollsklubb att det ska (!) sÀljas skit för att fÄ pengar till laget. Detta för att inte fÄ höga avgifter för cuper och annat. SÄ dÄ ska jag alltsÄ köpa skitsaker för tusen spÀnn sÄ att laget fÄr typ tvÄhundra i intÀkt. IstÀllet för att jag pröjsar tvÄhundra om det behövs om ungarna vill lira cup?
Dom har en grÀns att sÀlja t.ex. 10 toapapperssÀckar sÄ fÄr man vÀlja att betala eller sÀlja eller sÀlja en del och betala en del.