1 127 701 läst · 11 504 svar
1128k läst
11,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Medlem
· Västra Götaland
· 2 367 inlägg
För alla oss som blivit gubbar kan det vara bra att veta att en krycka kostar fantastiska 139 kronor på apoteket.B Bästerortarn skrev:GAAAAHHHH!!! när ska det dumma medelålders kontorsfettot lära sig att han inte är 20 längre? 😡
Sprang ner för trappan på kontoret vid lunch och tog liksom ett par-tre steg åt gången. "Landningen" på trappavsatsen på entreplan blev hård och stum 😯
Väl hemma nu så bannar jag mig själv för att jag inte löst parkering närmare än 800m. Ska kolla med bästa grannen som är gammal och periodvis halt & lytt om han har några kryckor att låna ut. Positivt i eländet är att jag i.a.f. kan stödja på foten i dom flesta lägena. Och att jag har ett medicinskåp som skulle göra Thorsten Flinck avundsjuk 🙄
https://www.apoteket.se/produkt/swereco-kryckkapp-flex-1-st-256327/
Skadar inte att ha ett par hemma. Dom kommer att behövas förr eller senare.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 013 inlägg
Haha, bra info. Dock verkar vila gjort susen, svullnaden har gått ner och jag har bara liiiite ont.Stefan Bengtsson skrev:
Och vi med lite längd får ta de blåaStefan Bengtsson skrev:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.swereco.com/rorelsehjalpmedel/kryckkappar/kryckkapp-flex-bla-127005
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 545 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 545 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 10 858 inlägg
Finns det kombinationen röd/grön för babord och styrbord?
Det är osannolikt att detta har något med min sökhistorik att göra, men om det vore så, varför får jag reklam från proffsmagasinet och liknande på andra siter, men sånt här fejsbooktrams på Byggahus? Är det inställt så för att jag åter skall lösa medlemskap på BH?B b8q skrev:
Ibland finns det kryckor att köpa för rena fyndpriset på Röda korset kupan och liknande ställen.Stefan Bengtsson skrev:
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 013 inlägg
GAAAAHHHH!! vilka jävla smutsmänniskor det finns!
Fy faaan vad skraj jag blev nyss, på väg hem och på vägen enl. bilden nedan så kommer jag körandes i vänster fil straxt över hastighetsbegränsningen som är 80. Där vägen ansluter till E18 så kommer en dåre i säkert 110 knyck i höger fil. Innan han är helt förbi så börjar han plötsligt byta fil till min fil. Jag märker direkt, tutar och gör lite arga handgester. Det kan inte varit många centimeter kvar när han avbryter, svänger tillbaka i höger fil, sänker hastigheten och svänger in bakom mig istället.
Jag gör dumhuvudtecknet så att det ska synas genom bakrutan.
Då går han bokstavligen bananas och kör upp jämsides mig igen och gör typ prejningsförsök, svänger in tvärt framför mig igen och, sänker hastigheten etc. Så håller det på till straxt innan rondellen innan gallerian, rondellen där Kistavägen, Hanstavägen och Danmarksgatan möts. Där svänger han in tvärt framför mig och stannar. Tänk en biljaktsscen från en gammal amerikansk snutrulle, men utan kontakt och i lägre fart. Ur bilen kliver en stor skäggig orten-broiler i adidaströja och stegar mot min bil. Jag lyckas backa ett par meter, byta fil och köra vidare därifrån.
Adrenalinpåslaget har inte riktigt släppt än och jag är fortfarande skakig.
Med tanke på hur han körde, såg ut och hur aggressiv han var så känns det som någon jävla roid rage. Nåt måste han varit uppumpad på i.a.f. Typiskt att man är ensam i bilen och inte har någon som kan filma, notera registreringsnummer etc. 🤬 I.a.f. tur att det inte var en timme tidigare för då hade det kunnat gå riktigt illa med betydligt mer trafik etc.
Jävla smutsmänniskor!
EDIT: glömde bilden 😮
Fy faaan vad skraj jag blev nyss, på väg hem och på vägen enl. bilden nedan så kommer jag körandes i vänster fil straxt över hastighetsbegränsningen som är 80. Där vägen ansluter till E18 så kommer en dåre i säkert 110 knyck i höger fil. Innan han är helt förbi så börjar han plötsligt byta fil till min fil. Jag märker direkt, tutar och gör lite arga handgester. Det kan inte varit många centimeter kvar när han avbryter, svänger tillbaka i höger fil, sänker hastigheten och svänger in bakom mig istället.
Då går han bokstavligen bananas och kör upp jämsides mig igen och gör typ prejningsförsök, svänger in tvärt framför mig igen och, sänker hastigheten etc. Så håller det på till straxt innan rondellen innan gallerian, rondellen där Kistavägen, Hanstavägen och Danmarksgatan möts. Där svänger han in tvärt framför mig och stannar. Tänk en biljaktsscen från en gammal amerikansk snutrulle, men utan kontakt och i lägre fart. Ur bilen kliver en stor skäggig orten-broiler i adidaströja och stegar mot min bil. Jag lyckas backa ett par meter, byta fil och köra vidare därifrån.
Med tanke på hur han körde, såg ut och hur aggressiv han var så känns det som någon jävla roid rage. Nåt måste han varit uppumpad på i.a.f. Typiskt att man är ensam i bilen och inte har någon som kan filma, notera registreringsnummer etc. 🤬 I.a.f. tur att det inte var en timme tidigare för då hade det kunnat gå riktigt illa med betydligt mer trafik etc.
Jävla smutsmänniskor!
EDIT: glömde bilden 😮
Redigerat:
Själv blev jag prejad av någon WT i en sunkig RAM som inte gillade min elbil. Lite halv vågat han vet ju inte om det är en svensson eller kaos person i bilen som kanske hämnas 10 gånger om..B Bästerortarn skrev:GAAAAHHHH!! vilka jävla smutsmänniskor det finns!
Fy faaan vad skraj jag blev nyss, på väg hem och på vägen enl. bilden nedan så kommer jag körandes i vänster fil straxt över hastighetsbegränsningen. Där vägen ansluter till E18 så kommer en dåre i säkert 110 knyck i höger fil. Innan han är helt förbi så börjar han plötsligt byta fil till min fil. Jag märker direkt, tutar och gör lite arga handgester. Det kan inte varit många centimeter kvar när han avbryter, svänger tillbaka i höger fil, sänker hastigheten och svänger in bakom mig istället.
Jävla smutsmänniskor!
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 013 inlägg