1 117 786 läst · 11 411 svar
1118k läst
11,4k svar
GAAAAHHHH!!!
Ja, om alla lärde sig att använda cruise vore mkt vunnet.D Dublin skrev:Läste nån artikel som menade att det var rent psykologiskt - när man upplever det trängre/smalare sänker många hastigheten omedvetet och tvärtom höjer den när man (omedvetet) känner sig säkrare, dvs där det är bredare/finns mer plats. Kurvor, tunnlar och uppförsbackar har samma effekt - och då pratar vi alltså sånt som inte motiverar en hastighetssänkning (svaga kurvor, svaga uppförsbackar). När man bygger vägar och genomfartsleder försöker man undvika flera av dessa efter varandra för det brukar ge upphov till köer även när det inte skulle behöva bli kö.
GAAAAHHHHH för alla som inte använder farthållare (som ju till del minskar onödig köbildning)....
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 955 inlägg
WAAAAAGH, "vi har skickat din beställning" verkar inte heller betyda något...
13th Marine skrev:
Om de håller samma fysiska avstånd, ja.Nyfniken skrev:
Stillastående (ja, nästan i alla fall) bilar klarar sig med någon decimeters avstånd.
Vissa förare verkar i och gör sig drabbas av torgskräck om de har mer till fordonet framför, oavsett hastighet.
Du har givetvis rätt i sak. Men det jag menade var att (oaktat fysiska avstånd) så håller bilister kortare avstånd i tid ju fortare det går.kashieda skrev:
Nu är min referens E4 Stockholm och där är mentaliteten hos de flesta att "jag måste köra nära, annars kommer någon och tränger in sig".

Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 616 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 616 inlägg
Vad är det här för satans s**t`?
Denna restaurang som jag vill boka bord på, två veckor från nu, använder sig av book.easytable.com som vill att man ska vara införstådd med att bokningen kan avbeställas 7 dagar innan reservationen.
I influensa- och magsjuketider behöver man ibland avboka dagen innan eller samma dag!
Har mailat till restaurangen och frågat vad det innebär, troligen inget eftersom betalkortsuppgifter inte behöver anges (som på en del andra ställen, vilka jag undviker) men undrar såklart vad "straffet" blir för en avbokning samma dag.
Gaaaaaargh!
Denna restaurang som jag vill boka bord på, två veckor från nu, använder sig av book.easytable.com som vill att man ska vara införstådd med att bokningen kan avbeställas 7 dagar innan reservationen.
I influensa- och magsjuketider behöver man ibland avboka dagen innan eller samma dag!
Har mailat till restaurangen och frågat vad det innebär, troligen inget eftersom betalkortsuppgifter inte behöver anges (som på en del andra ställen, vilka jag undviker) men undrar såklart vad "straffet" blir för en avbokning samma dag.
Gaaaaaargh!

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen verkar man bli utkörd efter 2,5 timmar. Skulle undvikit det stället. Ska man behöva stressa restaurangbesök. Gaaaaahhh!Maria T skrev:

Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 616 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 616 inlägg
Jo så är det, vet inte om det är så på "de flesta" restauranger i Stockholm, men på väldigt många enligt min erfarenhet. Och även om jag tycker det är trist med tidsaspekten så har jag sällan tiden och orken att titta vidare på restauranger som inte har en bokning som gäller vissa timmar, inte heller lust att bara spontant dyka upp för får jag då ett bord så säger de samma, gäller från 2 timmar från nu.
Storstadsfenomen? (Störrestadsfenomen)
Storstadsfenomen? (Störrestadsfenomen)
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 695 inlägg
Folk är svin mot populära restauranger vad gäller bokningar. Avbokningarna är enorma. Så då måste alla betala för att några spelar systemet.
Gaaahhh indeed, men det är inte krögarna som är problemet.
Gaaahhh indeed, men det är inte krögarna som är problemet.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 982 inlägg
Calle Norlén gjorde i kvällens ”Spanarna” samma iakttagelse kring slappa avbokningar. ”Flakers!”
Oförmåga att hålla överenskommelser är ett nutida samhällsproblem. Banne mig. 😄
Oförmåga att hålla överenskommelser är ett nutida samhällsproblem. Banne mig. 😄
"Alla" restauranger som tar bokningar räknar av naturliga skäl med flera sittningar per bord, annars blir ju matsalen tom vartefter sällskapen droppar av. Men en bra restaurang sköter det snyggt så att man inte behöver köra ut några gäster.Maria T skrev:
GAAAAHHH GAAAAAHHH igen för post nord 🤬. Hur svårt ska det vara att lämna utanför dörren????? När det var det jag i skrift beställde av dem. Nejdå, jag får ett sms som självklart inte går att besvara som säger;" Hej, vi försökte leverera ett paket till dig idag men du var inte anträffbar. Du kommer få hämta ditt paket på utlämningsställe. Du får ytterligare sms om och när vi har lämnat på utlämningsstället.".
Får alltså inte ens veta vart jag ska hämta det eller när paketet möjligen har nått dit.
Hembeställning med leverans vid ytterdörr är inte deras starkaste kort direkt. Så j...vla sne 😡
Får alltså inte ens veta vart jag ska hämta det eller när paketet möjligen har nått dit.
Hembeställning med leverans vid ytterdörr är inte deras starkaste kort direkt. Så j...vla sne 😡