tensiden tensiden skrev:
Så vi får fler gubbar i Volvo med farthållaren satt på 121 och som segar sig fram i vänsterfilen utan att flytta på sig? Gaaaaaaaah!

Eller om det är gaaaaaaaaaasaaaaa!
121 konstant är iaf bättre än 80-100-80...

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
GAAAAAH
60-70cm vallar med packad snö.
Var rodeo med traktor och slunga, fulla rattutslag och full gas.
Tills det inte var det. Trodde först på soppatorsk, men det är nog snarare en ispropp i en slang. Hur tusan värmer man upp en bränsleslang?
Inte hjälpte det heller att hydrauliken plötsligt sjunker, någon ventil antagligen.
Uppepå det så noterar jag att kylaren pinkar likt en gammal farbror som har svårt att hålla tätt. GAAAAAH

• Ledsen
  • Wow
  • Haha
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
Skogspromenix Skogspromenix skrev:
GAAAAAH
Tills det inte var det. Trodde först på soppatorsk, men det är nog snarare en ispropp i en slang. Hur tusan värmer man upp en bränsleslang?
Inte hjälpte det heller att hydrauliken plötsligt sjunker, någon ventil antagligen.
Uppepå det så noterar jag att kylaren pinkar likt en gammal farbror som har svårt att hålla tätt. GAAAAAH
Du kan hålla en tändare under en frusen bränsleslang så tinar det...😉

Redigerat:
  • Haha
cpalm och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Du kan hålla en tändare under en frusen bränsleslang så tinar det...
Då får jag banta för slangen går under hytten och bak till tanken

• Haha
karlmb
  • Laddar…
Skogspromenix Skogspromenix skrev:
GAAAAAH
En kontrollerad brasa under ekipaget så löser det sig på ett eller annat sätt 😋

• Gilla
Tamak
  • Laddar…
T
En liten brasa under så tidar det👍
Och jag menar allvar inget skoj, gör det själv med jämna mellanrum

Edit: tydligen tvåa på bollen😂

AXS
Eller pressening och värmefläkt.

Beroende på traktor kan det gå att få loss proppen med tryckluft.

Gaaahhh!! Plogat snö på landet utan tjäle i marken. Gräsklipparkabel avkörd på minst två ställen och ett antal ställen på tomten är gräsmattan sönderkörd nu på.

Men det är skönt att slippa skotta. 😇

• Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
Har stört mig som fan på infotainmentsystemet i min id.4 att man i mörker inte ser touchknapparna för värme och volym. Skulle ta kort på det och gubb-skälla på Volkswagen och till min förvåning syntes knapparna på bilden. Har väl med frekvenser att göra. Lite som att tanken var att de skulle synas men praktikanten som ansvarade för detta misslyckades.😵 (Har suddat på en bilden)

• Bilden visar en bils infotainmentsystem på natten med synliga touchknappar för värme och volym samt uppspelning av musik på skärmen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bilens infotainmentsystem med synliga touchknappar för värme och volym i mörker, trots svårigheter att se dem i verkligheten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
C cpalm skrev:
"Alla" restauranger som tar bokningar räknar av naturliga skäl med flera sittningar per bord, annars blir ju matsalen tom vartefter sällskapen droppar av. Men en bra restaurang sköter det snyggt så att man inte behöver köra ut några gäster.
Har aldrig varit med om fenomenet eller hört om någon som ombetts lämna ett bord för att de suttit där för länge. Ett ställe som betedde sig så skulle få enormt dåligt rykte. GAAAAHHHH!!!

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Har aldrig varit med om fenomenet eller hört om någon som ombetts lämna ett bord för att de suttit där för länge.
Du har kanske inte ätit första buffésittningen på en Finlandsfärja? 😂

• Haha
  • Älska
  • Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du har kanske inte ätit första buffésittningen på en Finlandsfärja? 😂
Det har jag lyckligtvis klarat mig ifrån. Låter ju ännu sämre för just en buffé, då är ju hela vitsen att man får äta hur mycket man vill vilket blir svårt ifall man blir utkörd. Däremot kan jag tänka mig att man tydligt kan sälja in det som "Ät hur mycket du vill under 1 timme" och då kan det ju vara ok.

Manganbangan Manganbangan skrev:
Har stört mig som fan på infotainmentsystemet i min id.4 att man i mörker inte ser touchknapparna för värme och volym. Skulle ta kort på det och gubb-skälla på Volkswagen och till min förvåning syntes knapparna på bilden. Har väl med frekvenser att göra. Lite som att tanken var att de skulle synas men praktikanten som ansvarade för detta misslyckades.😵 (Har suddat på en bilden)
Verkar ju inte direkt premium.

K karlmb skrev:
Verkar ju inte direkt premium.
Mycket med den här jävla bilen som inte är premium. Längtar tills leasingen tar slut och jag kan skratta åt försäljaren som frågar om jag vill köpa loss den 😂

• Haha
  • Gilla
Isakare och 5 till
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Det har jag lyckligtvis klarat mig ifrån. Låter ju ännu sämre för just en buffé, då är ju hela vitsen att man får äta hur mycket man vill vilket blir svårt ifall man blir utkörd. Däremot kan jag tänka mig att man tydligt kan sälja in det som "Ät hur mycket du vill under 1 timme" och då kan det ju vara ok.
Såg nyligen just en sån grej i nån tvist där en restaurangägare fick rätt i att buffé är att man tar maten själv och "ät så mycket du orkar buffé" är en helt annan grej. Själv ser jag mig som Sunes pappa på bufféer, plockar det dyraste och absolut ingen potatis 😂

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.