1 028 893 läst · 10 532 svar
1029k läst
10,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Det är därför ett vettigt ställe sköter det snyggt. Själv har jag till och med blivit ombedd att flytta på mig med tallriken framför mig och mat i munnen. Ganska bryskt dessutom 🤬L lbgu skrev:
Inte okej, låtsades som att jag inte hörde nåt 😆
Husägare
· Jönköping
· 5 683 inlägg
Enklaste sättet att få något att plötsligt börja fungera är att felanmäla. Sannolikheten ökar ju pinsammare det blir.Manganbangan skrev:Har stört mig som fan på infotainmentsystemet i min id.4 att man i mörker inte ser touchknapparna för värme och volym. Skulle ta kort på det och gubb-skälla på Volkswagen och till min förvåning syntes knapparna på bilden. Har väl med frekvenser att göra. Lite som att tanken var att de skulle synas men praktikanten som ansvarade för detta misslyckades.😵 (Har suddat på en bilden)
(En av mina nyfunna naturlagar som jag ämnar publicera vilket år som helst nu och därefter inhösta Nobelpris och andra utmärkelser på löpande band.)
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 599 inlägg
Där är tyvärr ingen belysning bakom de knapparna.
Det ni ser är IR-ljus relaterat till touchfunktionen.
Det ni ser är IR-ljus relaterat till touchfunktionen.
Är detta ett nytt påfund? Att det inte sker i småhålor fattar jag, men jag har jobbat i Stockholm förr och då var det inte helt ovanligt att det tillbringades tid på restauranger i de centrala delarna, men jag har aldrig varit med om något liknande trots att det ofta hände att man var kvar på stället betydligt mer än 2,5h och det var fullsatt..C cpalm skrev:
Sen har jag svårt att se hur man kan köra ut folk på ett snyggt sätt. GAAAAHHHH!!!
Husägare
· Jönköping
· 5 683 inlägg
Besserwisher
· The Great North
· 985 inlägg
Besserwisher
· The Great North
· 985 inlägg
"Bara en sann vän talar om när man har smuts i ansiktet" om ingen klagar, ändras inget🙌ricebridge skrev:
Nej. Det nya är väl i så fall att man försöker reglera det med något sorts avtal med gästen vid bokningen. Vilket förvisso alltid förekommit vid julbord och liknande tillställningar.L lbgu skrev:
Att sköta det snyggt menar jag att i första hand ha tillräckligt bra marginaler för att undvika att behöva köra bort någon.
Man kör väl inte ut folk ordagrant. När det börjar bli trångt i restaurangen så dyker personalen upp lite oftare vid de bord där det sitter kvar folk och frågar om det smakade bra, om det önskas något annat eller kanske till och med en snabb fråga om man är redo för notan.L lbgu skrev:
Så har det ju alltid varit. Men det är ju inte så att man som gäst då känner att de vill kasta ut en. Snarare tänker man att de bara vill sälja en öl till.Nyfniken skrev:
Det jag varit med om är att de trängt in extrabord vid nödfall, nån gång har det flyttats till ett mindre bord då vi inte riktigt täckte upp det stora bordet vi hade. Det är ju oftast inga problem, men att köra ut någon som du beskrev att du råkat ut för låter ju helt horribelt. Just att de ändå har alternativet att köra ut folk för att göra plats till nya gäster känns som att det inte fanns förr på normala restauranger. Gör de det på 'fel' person idag lär restaurangen riskera att få besök av knappt läskunniga tonåringar med lite kraftigare smällare.C cpalm skrev:
Skulle folk ta en öl till vore det inte ett problem för krögarna med långsittare. Alkohol är det god avans på.L lbgu skrev:
Men en inte obetydlig del restaurangbesökare har (enligt krögare på radion) post-corona besökt de fina restauranger där de delat på en förrätt/huvudrätt. Tar sina obligatoriska selfies för sociala medier, sen hänger de där resten av kvällen drickandes enbart kranvatten.
I synnerhet för finställen är detta en utmaning då de både har gjort förberedelser och har personal för ett visst antal sittningar per bord. Om de säljer 1 omgång rätter istället för 4 på ett tvåpersonersbord är det skitsamma. Men om de flesta borden får den typ av kundomsättning är det svårare att få ekonomin och planeringen att gå ihop.
Men i slutändan handlar det väl om att hitta en debiteringsmodell som både krögaren och kunderna kan mötas kring.
Runt 00 när jag bodde i Sthlm så var det inte alls ovanligt att man blev ombedd att gå från restaurangen när man var klar. Det skedde ju alltid vänligt. Det fanns ingen tydlig tidsgräns utan det var när dom såg att alla vid bordet vara klara med god marginal.L lbgu skrev:Är detta ett nytt påfund? Att det inte sker i småhålor fattar jag, men jag har jobbat i Stockholm förr och då var det inte helt ovanligt att det tillbringades tid på restauranger i de centrala delarna, men jag har aldrig varit med om något liknande trots att det ofta hände att man var kvar på stället betydligt mer än 2,5h och det var fullsatt..
Sen har jag svårt att se hur man kan köra ut folk på ett snyggt sätt. GAAAAHHHH!!!
Är det ett Stockholms syndrom? har aldrig blivit ombedd att lämna, men vi har aldrig bara suttit för att fördriva tid på en restaurang heller antingen äter man och sitter kvar och diskuterar men då dricker man så då sker det ju beställningar hela tiden..N Niq skrev: