1 168 200 läst · 11 921 svar
1168k läst
11,9k svar
GAAAAHHHH!!!
Rinkaby rör är kanon, har aldrig felat denna hemmapulare. 👍👍👍
För att hålla sig till trådens ämne har den senaste veckan spenderats under ett mulet moln. En vill flytta till dubbelt så många rum och kvadratmeter, en annan ser internationella orosmoln och osäkert ränteläge. Lutar åt att vi river tältlägret och flyttar om kalkylen går ihop. Med hög belåningsgrad och risk som prislapp. Gaaahhhhhhhhhhhh….
För att hålla sig till trådens ämne har den senaste veckan spenderats under ett mulet moln. En vill flytta till dubbelt så många rum och kvadratmeter, en annan ser internationella orosmoln och osäkert ränteläge. Lutar åt att vi river tältlägret och flyttar om kalkylen går ihop. Med hög belåningsgrad och risk som prislapp. Gaaahhhhhhhhhhhh….
De delar ut paket fram till 22.00, mitt paket är idag planerat till 21.55...pacman42 skrev:
GAAAAHHH!
AirMee lägger alltid in mig sist på rutten när de skall leverera paket från Amazon. De hinner nästan aldrig leverera alla paket de har med sig och då blir mitt paketet uppskjutet till nästa dag. Och sen till nästa dag. Och till nästa dag. Rekordet är en vecka sen leverans...
...man skulle ju kunna tro att de börjar i min ända av rutten nästa dag, men det gör de inte!
Nu väntar jag fortfarande på mina "Black Week"-klappar till mig själv...
...jag kan se att de är långt ut i bushen just nu. Konstigt att jag som bor i en tätort (åttonde största i kommunen, trots att det är landsbygd - gamla sommarstugor, men numera villor vid havet) hamnar sist, men det har nog att göra med att vår tätort sitter ute i spetsarna på en eldgaffel, separerade av bergskammar. Dvs, typiskt västkustskt. Så nära så nära, men ändå så långt ifrån (om man åker bil).
Edit: nu står det att paketet skall komma 21.58, vi får se om jag får det idag...
Redigerat:
Gaaahhh!
Nu ringer han som kör ut paketet och ber mig skicka koordinaterna i Google Maps, för han hittat inte min adress i sin kartapp...
Adressen finns i Google Maps...
Edit: mer intressant är att adressen finns i AirMee-appen...
Nu ringer han som kör ut paketet och ber mig skicka koordinaterna i Google Maps, för han hittat inte min adress i sin kartapp...
Adressen finns i Google Maps...
Edit: mer intressant är att adressen finns i AirMee-appen...

Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 646 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 646 inlägg
Det är som snöplogningen. de håller bladet och kör åt ett håll...... sen vänder de, och vänder även bladet.pacman42 skrev:
GAAAAHHH!
AirMee lägger alltid in mig sist på rutten när de skall leverera paket från Amazon. De hinner nästan aldrig leverera alla paket de har med sig och då blir mitt paketet uppskjutet till nästa dag. Och sen till nästa dag. Och till nästa dag. Rekordet är en vecka sen leverans...
...man skulle ju kunna tro att de börjar i min ända av rutten nästa dag, men det gör de inte!
Nu väntar jag fortfarande på mina "Black Week"-klappar till mig själv...
GAAAAHHHH!!!
Var inne på en bokhandel och "provianterade" lite för att stilla min läshunger. Det var på hemvägen och jag hade inte lust att stanna någon längre stund, jag rafsade ihop ett gäng böcker, varav de flesta kändes som säkra kort eftersom jag brukar gilla författarna. Som vanligt stod jag emot expeditens tjat om att bli medlem. Visserligen hade jag sparat ett par hundra om jag blivit medlem där och då, men jag misstänkte att jag skulle komma att översköljas av "medlemserbjudanden" i tid och otid framöver och lät därför bli. Så långt inget gaaaahhhh, det kom efter hemkomsten när jag botaniserade bland de nya fynden. Det visade sig att jag redan hade en av böckerna, och dessutom hade läst den, något jag upptäckte när jag hade börjat preparera den för läsning genom att tänja ut ryggen lite så att den inte ska bli sned efter att man kommit genom halva boken. Eventuell möjlighet till byte var därmed förverkad. Fan!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 20 032 inlägg
Nej, de slapp det verkar det som. Oberoende av om det var subversivt beteende från diktaturgrannen eller en svag demokrat som försökte ta militären till hjälp stod sig demokratin stark.pacman42 skrev:
Gaahhh!!! Relativism! Att kunna skilja på skit och pannkaka blir viktigare och viktigare i dessa orostider.Intet skrev:
Jag anmäler mig själv. Även om det är ”min” tråd inser jag att jag överträtt forumreglerna.
Edit: tog bort spekulation.
Redigerat:
Gaaaahhhh!
Skriver en gång per år ut innehållet i en Excel-tabell i ett Word-dokument i ett antal exemplar med individuellt innehåll.
Har prenumererat på Office och kopplat dokumenten där tidigare. Men det vill som aldrig fungera klockrent. Sa upp det och tänkte att det kan inte bli krångligare i Google Docs.
Gaaahhhh! Vete tusan om det ens är möjligt, hittar inget tillägg och Google verkar mena att man måste programmera skript för en så enkel funktion.
Edit: I sena timmen, installerade LibreOffice. Och det gick med lite funderande att få ut ett kopplat dokument. Men de gör det inte enkelt. Gonatt! 🙏
Guide här:
https://ask.libreoffice.org/t/multi-document-generation-from-calc-data-source/82650
Skriver en gång per år ut innehållet i en Excel-tabell i ett Word-dokument i ett antal exemplar med individuellt innehåll.
Har prenumererat på Office och kopplat dokumenten där tidigare. Men det vill som aldrig fungera klockrent. Sa upp det och tänkte att det kan inte bli krångligare i Google Docs.
Gaaahhhh! Vete tusan om det ens är möjligt, hittar inget tillägg och Google verkar mena att man måste programmera skript för en så enkel funktion.
Edit: I sena timmen, installerade LibreOffice. Och det gick med lite funderande att få ut ett kopplat dokument. Men de gör det inte enkelt. Gonatt! 🙏
Guide här:
https://ask.libreoffice.org/t/multi-document-generation-from-calc-data-source/82650
Redigerat:
Säger oxå GAAAAHHHH till datorer, program mm som jag aldrig fattar mig på.
Fick ett mail med en inbjudan till ett Teamsmöte.
Klickade på JA (Grön bock) till mötet.
Då försvann mailet, det innan jag noterat tid och datum....var tog det vägen ??
Nån kommer nu säkert svara "I kalendern"....Nä, min kalender är helt tom, för jag hann inte skriva in det där.
Här på forumet, om man skriver, har vi en stor grön knapp nere till höger "Skicka"
Det var länge en standard att Skicka, OK, Godkänn mm var nått tydligt nere till höger, det är ju där man avslutar texten.
Idag är det inte en självklarhet, jag får leta varje gång jag ska skicka ett mail, för det är nått otydligt nån stans uppe bland en massa annat.
Vad är det för fel på att ha enkla standarder ??
Fick ett mail med en inbjudan till ett Teamsmöte.
Klickade på JA (Grön bock) till mötet.
Då försvann mailet, det innan jag noterat tid och datum....var tog det vägen ??
Nån kommer nu säkert svara "I kalendern"....Nä, min kalender är helt tom, för jag hann inte skriva in det där.
Här på forumet, om man skriver, har vi en stor grön knapp nere till höger "Skicka"
Det var länge en standard att Skicka, OK, Godkänn mm var nått tydligt nere till höger, det är ju där man avslutar texten.
Idag är det inte en självklarhet, jag får leta varje gång jag ska skicka ett mail, för det är nått otydligt nån stans uppe bland en massa annat.
Vad är det för fel på att ha enkla standarder ??

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder