J JohnyS skrev:
GAAAAHHHH!!!!
Sprak! Och lite rök från induktionshällen...
[bild]
Två spruckna och en lite svullen konding(?).
Någon som vet vad det är och vart jag kan köpa (siemens)? PM i så fall...
Hösten då allt rasar i kåkarna 😠
Släng bort och köp en ny.
Min LG induktionshäll är nu inne på sitt 19:e år.
Lär åka på tippen då den ämnar lämna in.

J JohnyS skrev:
Jag gillar inte diskussioner i denna tråd, jag vill gotta mig i andras olycka och frustrera ut min egen... 😬
Japp, här blir man främst åthutad om man är tråkig. Att prata kondingar är tråkigt. Om man inte gör det på tyska.

Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Hört talas om "vagnsbult"? De har gängor.

Gaaahhhh, stänger diskmaskinsluckan och det det rasslar lite lätt, kollar ner på golvet och där ligger kattmat.
Öppnar och stänger luckan igen och ser att det ramlar ner mer kattmat, gör om proceduren med samma resultat......
Musjäveln har diskmaskinsluckan som matförråd....... Jag måste ta ett snack med kattjävlen, hans arbete på gården uppfyller inte kraven...
/W
Gahhhhh, då startar inte diskmaskinsjävlen!!!!
Felkod E:06
Tydligen något med dörren, dörren där musjävlen hade ett förråd.......
Youtub is my friend now.
Wish me luck
/Workingclasshero

• Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Gahhhhh, då startar inte diskmaskinsjävlen!!!!
Felkod E:06
Tydligen något med dörren, dörren där musjävlen hade ett förråd.......
Youtub is my friend now.
Wish me luck
/Workingclasshero
Gaaaaarattis till mig, maskinen funkar ;-)
Gaaaahhhhh för råttjävlen som lever alltför gott någonstans hemma.
/W

GAAAAHHHH!!!!!
Flatkabelkontakten lossnade istället för kabeln...
Trasig flatkabelkontakt på ett kretskort med bortkopplad kontakt på vit yta, fokus på ett elektroniskt reparationsproblem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag ser oändliga timmar av svärande och lödande...
GAAAAHHHH!!! Min google fu suger, Tack för hjälpen med kondingarna.

• Ledsen
kashieda
  • Laddar…
J JohnyS skrev:
GAAAAHHHH!!!!!
Flatkabelkontakten lossnade istället för kabeln...
[bild]
Jag ser oändliga timmar av svärande och lödande...
GAAAAHHHH!!! Min google fu suger, Tack för hjälpen med kondingarna.
Vad är det för pryl, inte hällen va?

Handkontroll till quest 2 vr

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Gaaaahhhh!!! för verkstäder som spänner fast hjulen så det nästan inte går att byta till vinterdäck 😠

• Ledsen
Maria T och 2 till
  • Laddar…
e02jr e02jr skrev:
Gaaaahhhh!!! för verkstäder som spänner fast hjulen så det nästan inte går att byta till vinterdäck 😠
Jag brukar låta däckverkstaden byta ifall jag behöver ha dem att lägga på ett par nya däck.
En gång fick jag köra tillbaka till nästa skifte, de vanliga bultarna var OK, men låsbulten hade de dragit åt utav h-vete.
"Har vi gjort dedär?!" Sa ägaren för att sedan säga "vi fixar det, men det kan ta lite tid".

Han lyckades efter mycket om och men med deras starkaste mutterdragare, och bjöd på nya hjulbultar utan lås.

C
GAAAAHHHH!!!
Borde f-n vara brottsligt att använda AAA-batterier i något annat än extrema lågförbrukare som enkla fjärrkontroller och sånt!
Grovt brott om 1) det utan problem hade gått att få in AA-batterier, 2) om apparaten drar "massa" ström utan anledning när den är avstängd, eller 3) om apparaten stänger av sig själv vid 1,2V så det inte går att använda NiMH-batterier.

Dödsstraff till Jamec som bryter mot alla 4 reglerna + att det är superkrångligt att komma åt batterierna i en luftpåfyllare som kostar > 1 300 spänn! Kul att stå och fippla med batterier en halvtimme var och varannan gång man skall kolla däcktrycket. Jävligt sugen på att slänga skiten åt h-e just nu!

• Gilla
Blazermannen och 3 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
GAAAAHHHH!!!
Borde f-n vara brottsligt att använda AAA-batterier i något annat än extrema lågförbrukare som enkla fjärrkontroller och sånt!
Grovt brott om 1) det utan problem hade gått att få in AA-batterier, 2) om apparaten drar "massa" ström utan anledning när den är avstängd, eller 3) om apparaten stänger av sig själv vid 1,2V så det inte går att använda NiMH-batterier.

Dödsstraff till Jamec som bryter mot alla 4 reglerna + att det är superkrångligt att komma åt batterierna i en luftpåfyllare som kostar > 1 300 spänn! Kul att stå och fippla med batterier en halvtimme var och varannan gång man skall kolla däcktrycket. Jävligt sugen på att slänga skiten åt h-e just nu!
Litiumbatteri?

Jag har några paket av var hemma, och ska man tro reklamen så håller de strömmen länge om man nte råkar behöva dom på ett tag (Lagertid*)

Var glad du slipper ja cr2050 eller vad mitt batteri heter till min fyllare...

Edit: nästa steg är väl uppladdningsbara Litiumbatterier https://www.clasohlson.com/se/c/Brand/PALE BLUE

Förpackning med fyra Energizer Ultimate Lithium AAA-batterier med text om 20 års hållbarhet och "världens längst hållbara" i högteknologiska enheter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

13th Marine 13th Marine skrev:
Jag brukar låta däckverkstaden byta ifall jag behöver ha dem att lägga på ett par nya däck.
En gång fick jag köra tillbaka till nästa skifte, de vanliga bultarna var OK, men låsbulten hade de dragit åt utav h-vete.
"Har vi gjort dedär?!" Sa ägaren för att sedan säga "vi fixar det, men det kan ta lite tid".

Han lyckades efter mycket om och men med deras starkaste mutterdragare, och bjöd på nya hjulbultar utan lås.
Denna gången var det service och nya skivor fram, så inte däckrelaterat, bara hjul av och på. Fick loss möget med låång hävstång iallafall...

Har lyckats dra sönder låsbult själv också på förra bilen. Naturligtvis på sista hjulet och som vanligt dagen innan man måste byta 🙄

Gaaahh!
Måste sluta följa Yes!-tråden. Blir för många spoilers gällande vintersporten.!

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Är inte det ungefär som i trådar där man frågar om råd men har redan bestämt sig för en lösning, trots råd om att den inte blir bra.😀
Kundens val att göra på ett annat sätt kommer att kosta i häradet 250-300'.....

4774
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH på jobbet igen.
Jobbade 7-21.30 igår, hade bra flyt och en plan på att nog vara klar i kväll.
Nu är det -9 och blåser satan, sista porten jag ska åtgärda ligger i ett ytterhörn av byggnaden, när jag åkte runt med lyften blåste mössan av och snöskyffeln for iväg.
Händerna är redan bortdomnade efter en halvtimme.
Det går bra nu......
Jösses, vad har du för jobb egentligen? Trodde att det bara var glasmästarna som , av oklar anledning, får jobba ute i -9 ° och alla minus därefter oavsett snöfall hagel gassande sol.
Lider med dig som jag gör med min make sådana dagar. Som skönt är har han nu mest inredning och inte utejobb längre men det händer. ♥️

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.