1 049 047 läst · 10 735 svar
1049k läst
10,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Husägare
· Jönköping
· 5 761 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 553 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 553 inlägg
Husägare
· Jönköping
· 5 761 inlägg
Nkpg är ändå inte inknökat mellan havet och en bergvägg, som Gbg är, och Motala ström går åtminstone att forcera.Maria T skrev:
Besserwisser
· östergötland
· 2 208 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 4 162 inlägg
Jävla Göteborgs jävla skitvägar, alla vägar leder fel eller ner i ett hål. Kastade trafikplanerarna tärning, eller gissade de?
/W
/W
Vi hade problem med en annan Ikea-möbel, det var stora skrapmärken på samma ställe på en skiva på ett skåp, så tydligt problem i fabriken.B breakman skrev:Beställde 4st stolar på Ikea, vid montering visar det sig att på två av stolarna har de skjutit stift som gått igenom och sticker ut. På höger sida på båda... GHHHAAAA!!! Hur kan de lyckas ladda maskinen med längre stift än vad det ska vara (tycker inte de var inskjuten så långt...
Reklamerat och hämtat två nya idag, monterar ena och det går bra. Öppnar paketet och lyfter upp högre delen av stolen,,, GAAAHHHH!!! 4st stift sticker ut.
Precis pratat med Ikea, får se hur nästa stol är när den kommer senare i vecka.
[bild][bild][bild]
Vid 3e försöket att köpa samma möbel öppnade vi lådan i affären och blev tipsade av kundtjänst att man kunde kolla produktionsbatch på en etikett på paketet. Det ska finnas nån datumkod på varje låda, så leta efter en nyare kod nästa försök.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 514 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 514 inlägg
Ett problem är att stolen inte finns i varuhuset där jag bor utan måste beställas via nätet... Men han jag pratade med igår skulle se till att det skickades en stol från annat lager/fabrik än min först beställning. Får se om han lyckas... 😁e02jr skrev:Vi hade problem med en annan Ikea-möbel, det var stora skrapmärken på samma ställe på en skiva på ett skåp, så tydligt problem i fabriken.
Vid 3e försöket att köpa samma möbel öppnade vi lådan i affären och blev tipsade av kundtjänst att man kunde kolla produktionsbatch på en etikett på paketet. Det ska finnas nån datumkod på varje låda, så leta efter en nyare kod nästa försök.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 218 inlägg
Om ni undrar är kritik mot Götelaborgs trafiksituation i allmänhet och att man alltid hamnar på Hisingen i synnerhet till 100 % inom gaahhh!!!-temat.
Carry on.
Carry on.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 842 inlägg
Nä kör nerför Drottninggatan bara där stöter du inte på så många bilar. 😃Maria T skrev:
Polisen berättade för mig att man inte fick köra där dom tyckte det var mycket opassligt. Men eftersom det var karneval och jag var nykter och det var lite stökigt i stan så hade dom förståelse för att jag svängt fel.
Haha, det här får mig att tänka på en händelse i "ungdomen"... Jag och några kompisar var i Götet för att gå på konsert och hade hyst in oss på en camping nära Åbytravet. En av kompisarnas flickvän skulle komma ner med tåget och vi skulle köra in till stationen för att hämta henne.Nötegårdsgubben skrev:
Vi följde skyltarna efter bästa förmåga och hamnade på Hisingsbron... tre gånger... och till slut så stoppade vi en taxi för att fråga hur f-n man skulle köra. Vi var bara liiite sena och något stressade över det.
Chaffisen bara skrattade och sa att det inte var någon idé att förklara utan att vi bara skulle följa efter honom. Sagt och gjort, vi följde efter honom och kom till slut fram efter några oväntade vägval.
Vi erbjöd oss att betala för guidningen men han vägrade ta emot något med hänvisning till att det inte var vårt fel att trafikplaneringen var kass och skyltningen värre (eller så var det något om Stockholmare... minns inte exakt 🙄 )
Hur som helst så fick vi en insikt i att man inte ska köra bil i den stan men att lokalborna är hjälpsamma och trevliga mot lätt förvirrade grabbar som är lite vilse i tillvaron.
I Stockholm är ett nytt problem påväg in, nästan alla 2 filiga vägar och gator är ommålade i enfiliga, en av filerna har blivit buss eller cykelbana.
Men det finns ingen logik i det hela, ibland är det vänster, ibland höger.
Är det snö så markeringarna inte syns nästa man hålla koll på alla skyltar, för efter en korsning kan det byta sida.
Märkligast är gamla E18 från Rissne till Järva Krog, där en fil tagits bort utan att vara bussfil, det har resulterat att den tidigare lugna ganska lågt trafikerade vägen blivit en evig kö.
Sundbybergs kommun som vägen ligger i vill ha bort den helt eller ha tullavgifter, de tycker att vägen är en gemomfartsled.......ja, det är en gemomfartsled och är byggd som det.
Lite mer GAAAHHHH.
När jag skrev Järva Krog ändrade telefonen det till Järvsö Krig !!
Är det nått känt krig ??
Men det finns ingen logik i det hela, ibland är det vänster, ibland höger.
Är det snö så markeringarna inte syns nästa man hålla koll på alla skyltar, för efter en korsning kan det byta sida.
Märkligast är gamla E18 från Rissne till Järva Krog, där en fil tagits bort utan att vara bussfil, det har resulterat att den tidigare lugna ganska lågt trafikerade vägen blivit en evig kö.
Sundbybergs kommun som vägen ligger i vill ha bort den helt eller ha tullavgifter, de tycker att vägen är en gemomfartsled.......ja, det är en gemomfartsled och är byggd som det.
Lite mer GAAAHHHH.
När jag skrev Järva Krog ändrade telefonen det till Järvsö Krig !!
Är det nått känt krig ??