1 168 200 läst · 11 921 svar
1168k läst
11,9k svar
GAAAAHHHH!!!
Den korsningen Ringvägen -Götgatan är lika spännande för alla , oavsett bilist, cyklister eller gående. Vet inte hur många gånger jag har hållt på att bli överkörd av en cyklist bara för att man fokuserar på att det ska bli rött för bilister. Då sker istället det mest korkade av allt, nämligen att då vid rött för bil blir samma sträcka grön för cyklister och då är jag ändå uppväxt på söder och korsade där åtskilliga gånger varje dag i över 35 år.C cpalm skrev:
Det är väl p.g.a. att för många efterblivna passagerare dragit upp sin dörr i en lika efterbliven cyklist som tror han förlåt det är ju söder hen tävlar i Tour De France.C cpalm skrev:
Jo, det är ju syftet med "avstigningsbanan" eller snarare "avstigningsfältet". Men det förklarar inte varför det finns dubbel uppsättning av dessa + cykelbanan (på varje sida).G Greger_08 skrev:
Den faktiska anledningen är att man håller på att "testa" (sedan typ 10 år tillbaka) en ny (troligen med fokus på kostnadseffektiv) trafiklösning med ett avstigningsfält med små plastpollare med cykelfält innanför. Problemet är att man valde en plats som redan var försedd med en alldeles utmärkt upphöjd avstigningszon med en utmärkt upphöjd cykelbana innanför.
Istället för att plocka bort dessa har man tagit ett körfält i anspråk och byggt denna konstruktion utanför den redan befintliga avstigningszonen och cykelbanan. Därav dubbla uppsättningar. Dessutom på en av stadsdelens mest trafikerade genomfartsgator.
Är ju bra att man testar trafiklösningar, men valet av plats kan inte ses som något annat än rent sabotage med syfte att minimera utrymmet för biltrafik.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
GAAAAHHHH!!!
Jävla cancer!
Morsan fick sitt cancerbesked i våras, genomgick en skitjobbig kemoterapi i somras och sen en stor operation i höstas.
Cellgifterna gav inte det resultat man önskade, men operationen gick över förväntan och tumören och en hel del extra togs bort.
Normalt sett, vid den här cancern, genomgår man en kemoterapi till efter operationen för att minska risken för återfall.
Idag fick vi rekommendationen att inte genomföra den behandlingen, eftersom återfallsrisken är mer än 80% vill man behålla möjligheten att sätta in cellgifter
för att eventuellt kunna bromsa sjukdomen om/när den kommer tillbaka.
Morsan är förvisso 80 år, och själv är jag strax över 50.
Det hjälper fan inte!
Är arg och ledsen som fan ändå.
Just nu suger livet som helvete!
/Jonas
Jävla cancer!
Morsan fick sitt cancerbesked i våras, genomgick en skitjobbig kemoterapi i somras och sen en stor operation i höstas.
Cellgifterna gav inte det resultat man önskade, men operationen gick över förväntan och tumören och en hel del extra togs bort.
Normalt sett, vid den här cancern, genomgår man en kemoterapi till efter operationen för att minska risken för återfall.
Idag fick vi rekommendationen att inte genomföra den behandlingen, eftersom återfallsrisken är mer än 80% vill man behålla möjligheten att sätta in cellgifter
för att eventuellt kunna bromsa sjukdomen om/när den kommer tillbaka.
Morsan är förvisso 80 år, och själv är jag strax över 50.
Det hjälper fan inte!
Är arg och ledsen som fan ändå.
Just nu suger livet som helvete!
/Jonas
Det sista är ett bra tips, som jag redan genomfört till det yttersta.
Har haft min bas hos henne, i stort sett, ända sen i Juli.
Hon har behövt mycket praktisk hjälp i hemmet sen dess, och aldrig i livet att jag lämnar över det ansvaret till hemtjänsten.
Att jag har kunnat och kommer kunna ge henne all den tid och hjälp hon behöver, får jag tacka kollegor, chef och vårat fantastiska socialförsäkringssystem för.
Jag är oändligt tacksam för det!
Har haft min bas hos henne, i stort sett, ända sen i Juli.
Hon har behövt mycket praktisk hjälp i hemmet sen dess, och aldrig i livet att jag lämnar över det ansvaret till hemtjänsten.
Att jag har kunnat och kommer kunna ge henne all den tid och hjälp hon behöver, får jag tacka kollegor, chef och vårat fantastiska socialförsäkringssystem för.
Jag är oändligt tacksam för det!
Medlem
· Blekinge
· 10 947 inlägg
För landstinget Blekinge som har höjt avgiften på vårdcentral med 100% till 300 kr. Som straff har jag börjat att betala kontant. Jag vet att dom avskyr det men dom måste ta emot.
Nästa gång tar jag med mig inte bara sedlar utan en näve med mynt.
Nästa gång tar jag med mig inte bara sedlar utan en näve med mynt.
Vilken tur att du straffar dom skyldiga 🙄T Thomas_Blekinge skrev:
Det är bra att vi är fler som använder kontanter så att dessa inte försvinner helt…T Thomas_Blekinge skrev:
Du vill alltså straffa vårdpersonalen för något de inte är ansvariga för, och ser därför till att de måste syssla med administration, i stället för att ge vård till patienter? På vilket sätt blir det bättre för någon?T Thomas_Blekinge skrev:
Samtidigt är det rätt sjukt att någon som i sitt arbete tar betalt av folk blir irriterad ifall någon väljer att betala med kontanter. Är de aktieägare i banken så de vill att några kronor vid varje betalning ska gå till banken. Men vissa verkar ju tycka att det är synd om bankerna så vi måste ju stödja dem allt vi kan.mattiasp skrev:
Medlem
· Blekinge
· 10 947 inlägg
De som sitter i kassan kan bara administration och kan inte mäta puls eller ge spruta. Jag vill inte straffa dom för ledningens fel och därför har jag gett uttryck till ledningen också.mattiasp skrev:
Kassapersonalen är ändå av ett otrevligt avvisande släkte så dom behöver en dämpare. Jag tror dom skulle trivas bättre med ett jobb utan kunder.