useless useless skrev:
Det visar tydligt det dumma med att skriva lagar och förordningar så dom kräver en specifik teknik. Jag trodde man hade slutat med sånt för länge sedan?
Håller med. Övriga Europa behåller 2G/3G längre än vi. Det gäller att vara lite snabbare att stifta lagar än de är idag.
Vi får väl se hur det går med USB-C. Det höll ju på att bli Micro-USB ett tag, men där sprang ju verkligheten förbi beslutsfattarna innan de hade greppat pennan.

Redigerat:
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!!
Ont i ett öra sista natten i Marocko, flyga med öroninflammation var ingen hitt.
I morse var kudden blodig och jag dunderförkyld, typiskt när man skulle få börja jobba igen och komma in i gängorna.

• Ledsen
Maria T och 4 till
  • Laddar…
B
A AndersS skrev:
Jag fixade en bekants slunga inför vintern med liknande B&S motor, men gjorde det enkelt. Tog av plastkåpan där brytaren sitter och ryckte bort kontaktstycket där "plastnyckeln" sitter, den är kortsluten så att slungan inte startar. Så vill någon stjäla slungan så bryr de sig nog inte om att starta den eller om de sitter någon "plastnyckel".
Annars kan du trycka i vilken plastbit som helst som bara trycker isär kontaktblecken i botten.
[länk]
Aha, så kan man göra, kan vara bra att veta. Att plastflärpen inte är något stöldskydd vet jag, men min snöslunga är en "märkesmodell" (inte från BT/Jula/Rusta m.m.) som jag vill undvika att göra åverkan på, andrahandsvärdet kanske inte är högt ändå, men jag vill hålla den så intakt som möjligt.

B Blazermannen skrev:
Aha, så kan man göra, kan vara bra att veta. Att plastflärpen inte är något stöldskydd vet jag, men min snöslunga är en "märkesmodell" (inte från BT/Jula/Rusta m.m.) som jag vill undvika att göra åverkan på, andrahandsvärdet kanske inte är högt ändå, men jag vill hålla den så intakt som möjligt.
Identiskt på min Husqvarna.😉

B Blazermannen skrev:
Att lossa en kabelsko tillfälligt tills du har skaffat/hittat en "nyckel" är väl inte att göra åverkan?

Annars kan du ju stoppa in en glasspinne i hålet...

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
B
Beställde 4st stolar på Ikea, vid montering visar det sig att på två av stolarna har de skjutit stift som gått igenom och sticker ut. På höger sida på båda... GHHHAAAA!!! Hur kan de lyckas ladda maskinen med längre stift än vad det ska vara (tycker inte de var inskjuten så långt...

Reklamerat och hämtat två nya idag, monterar ena och det går bra. Öppnar paketet och lyfter upp högre delen av stolen,,, GAAAHHHH!!! 4st stift sticker ut.

Precis pratat med Ikea, får se hur nästa stol är när den kommer senare i vecka.

Närbild av en stol där ett stift sticker ut från träet, vilket visar ett monteringsfel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en stol där ett stift sticker ut från träet på sidan, vilket visar problem under monteringen.
Skapa konto
Närbild av stol med synliga stift som sticker ut på höger sida, monteringsproblem på Ikea-stol.
Skapa konto

• Wow
  • Arg
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
4774
C cpalm skrev:
Problemet med Götet är att man kommer på motorvägen, sen vips går vägen in i en tunnel och sen är man vips på Hisingen. Har hänt mig varenda gång 😂
GAAAAHHHH!!!
Varenda gång " Alla vägar bär till Hisingen men ingen går till Göteborg" hahaha 😂

• Haha
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
4774
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH!!!
Ont i ett öra sista natten i Marocko, flyga med öroninflammation var ingen hitt.
I morse var kudden blodig och jag dunderförkyld, typiskt när man skulle få börja jobba igen och komma in i gängorna.
Stackare. Förmodligen spräck trumhinnan när du flög pga trycket och därför blod på kudden. Kan vara bra om du kontaktar din vc med tanke på att du även har varit utomlands så att din sk förkylning egentligen är en super infektion.
Råkade själv ut för samma sak. Blev en staflykockinflamation som övergick till en streptokockinfektion som tog mig år att bli av med.

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
B
useless useless skrev:
Att lossa en kabelsko tillfälligt tills du har skaffat/hittat en "nyckel" är väl inte att göra åverkan?

Annars kan du ju stoppa in en glasspinne i hålet...
Nä, men för att komma åt kabelskon skulle en kåpa bort, då finns det alltid risk för repor. Jag äter inte pinnglass, så det alternativet går bort.😋

• Haha
  • Wow
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.