1 048 447 läst · 10 735 svar
1048k läst
10,7k svar
GAAAAHHHH!!!
GAAAAH! Biljäveln slutade ladda fyra mil hemifrån. Det var bara att stänga av alla strömförbrukare utom halvljuset och försöka hålla liv i bilen. Batteriet räckte ända hem men det blev bra kallt de sista milen och glödljus sista kilometrarna.
Får ladda batteriet i natt och linka iväg i morgon bitti. Tur i oturen ligger verkstan på vägen till jobbet.
Får ladda batteriet i natt och linka iväg i morgon bitti. Tur i oturen ligger verkstan på vägen till jobbet.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 837 inlägg
Samma GAAAAH! här. Generatorn som är 15 år måste ha lagt av. Det mesta kopplades ner efter hand och jag kom tyvärr inte hem. Gick knappt att styra när el-servot är dött, så ingen idé att bogsera själv.Keiller skrev:GAAAAH! Biljäveln slutade ladda fyra mil hemifrån. Det var bara att stänga av alla strömförbrukare utom halvljuset och försöka hålla liv i bilen. Batteriet räckte ända hem men det blev bra kallt de sista milen och glödljus sista kilometrarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 9 437 inlägg
Styrs redan idag via bilens system, kallas inte "app" men motsvarande programvara finns och hanteras i bilen. Så det "manuella" är bara en programvarufunktion man hanterar via skärmen i bilen misstänker jag, i våra bilar är det så.😉B b8q skrev:
Ja, inte f-n tror jag det är en mekanisk koppling mellan pekskärmen och värmaren 😆A AndersS skrev:
Skillnaden är att biltillverkarens molntjänst troligen inte är inblandad när man styr värmaren genom pekskärmen i bilen.
Var inte det jag svarade på, utan enbart att "manuellt" idag är program/systemstyrt oberoende av hur det hanteras via olika användargränsnitt. Så kan även vara en taskig uppkoppling till bilen i vissa fall om man får problem.😉C cpalm skrev:
Misstänkte det, har samma och vid några tillfällen strulat, både Volvos tjänst och bilen, är Sensus i vår inte Google. Vissa modeller kommer att helt tappa uppkoppling när GSM-nätet börjar plockas ned.Unikt namn skrev:
https://www.volvocars.com/se/support/topic/3dfde34564514717c0a8015113d79a83