C cpalm skrev:
Problemet med Götet är att man kommer på motorvägen, sen vips går vägen in i en tunnel och sen är man vips på Hisingen. Har hänt mig varenda gång 😂
Då har du inte kommit till Götet i rusningstrafik..

C
F fribygg skrev:
Då har du inte kommit till Götet i rusningstrafik..
Händer även i rusningstrafik kan jag säga. I synnerhet i rusningstrafik kanske. 😆

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Händer även i rusningstrafik kan jag säga. I synnerhet i rusningstrafik kanske. 😆
Jo, men då är det inte ”vips”…

• Haha
  • Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
GAAAAH! Biljäveln slutade ladda fyra mil hemifrån. Det var bara att stänga av alla strömförbrukare utom halvljuset och försöka hålla liv i bilen. Batteriet räckte ända hem men det blev bra kallt de sista milen och glödljus sista kilometrarna.

Får ladda batteriet i natt och linka iväg i morgon bitti. Tur i oturen ligger verkstan på vägen till jobbet.

Keiller Keiller skrev:
GAAAAH! Biljäveln slutade ladda fyra mil hemifrån. Det var bara att stänga av alla strömförbrukare utom halvljuset och försöka hålla liv i bilen. Batteriet räckte ända hem men det blev bra kallt de sista milen och glödljus sista kilometrarna.

Får ladda batteriet i natt och linka iväg i morgon bitti. Tur i oturen ligger verkstan på vägen till jobbet.
Samma GAAAAH! här. Generatorn som är 15 år måste ha lagt av. Det mesta kopplades ner efter hand och jag kom tyvärr inte hem. Gick knappt att styra när el-servot är dött, så ingen idé att bogsera själv.

Bärgningsfordon med blinkande ljus transporterar en röd bil på flaket, parkerat vid en byggnad i skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
Keiller
  • Laddar…
Unikt namn
Telefonens skärm visar ett okänt felmeddelande som hindrar användaren från att logga in, med alternativet att försöka igen eller logga ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

GAAAAHHHH!
Nu måste jag ut i kylan för att sätta igång bilvärmaren. 😡

• Haha
karlmb
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
[bild]
GAAAAHHHH!
Har du en app som stoppar i sladden?

Var glad att det fortfarande går att slå på den manuellt, snart kommer allt bara styras via appar…😢

Unikt namn
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Har du en app som stoppar i sladden?
Dieselvämare, men appen strular idag.

Unikt namn Unikt namn skrev:
[bild]
GAAAAHHHH!
Vilken bil?

B b8q skrev:
Var glad att det fortfarande går att slå på den manuellt, snart kommer allt bara styras via appar…😢
Styrs redan idag via bilens system, kallas inte "app" men motsvarande programvara finns och hanteras i bilen. Så det "manuella" är bara en programvarufunktion man hanterar via skärmen i bilen misstänker jag, i våra bilar är det så.😉

C
A AndersS skrev:
Så det "manuella" är bara en programvarufunktion man hanterar via skärmen i bilen misstänker jag, i våra bilar är det så.😉
Ja, inte f-n tror jag det är en mekanisk koppling mellan pekskärmen och värmaren 😆
Skillnaden är att biltillverkarens molntjänst troligen inte är inblandad när man styr värmaren genom pekskärmen i bilen.

• Haha
karlmb
  • Laddar…
Unikt namn
K karlmb skrev:
Vilken bil?
Volvo.

C cpalm skrev:
Ja, inte f-n tror jag det är en mekanisk koppling mellan pekskärmen och värmaren 😆
Skillnaden är att biltillverkarens molntjänst troligen inte är inblandad när man styr värmaren genom pekskärmen i bilen.
Var inte det jag svarade på, utan enbart att "manuellt" idag är program/systemstyrt oberoende av hur det hanteras via olika användargränsnitt. Så kan även vara en taskig uppkoppling till bilen i vissa fall om man får problem.😉

• Ledsen
Unikt namn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.