Tokslut Tokslut skrev:
Det vr den metoden vi tipsade om tidigare ;) Skönt att det är fixat iaf.
Jo, men då skall man ha en svets hemma också...

ClasseClas
pacman42 pacman42 skrev:
Jo, men då skall man ha en svets hemma också...
Men va i helvete! En norrlänning utan svets...🤪🤪

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Jadu, jag har klarat mig på att låna de få gånger jag har behövt. Lärde mig att svetsa hjälpligt i 20-årsåldern. Jag fick prova på lite på gymnasiet och sedan jobbade jag som jourreparatör (jag var iofs elektriker, men vi hade mekaniker/svetsare också) och där hade vi flera olika typer av svetsar, så man lärde sig att svetsa en del olika material och med olika typer av svetsar. Men, då jag aldrig har haft något större behov så har jag alltid lyckats få hjälp eller få låna en svets.

Jag har ju grannar som jobbar med sådant också. Men nu börjar det vara några år sedan jag svetsade själv och iom att jag dessutom nu spräckte ett revben så var det inte ens läge att försöka. Och grannen som främst har hjälpt mig är så gammal nuförtiden att jag inte längre litar på att han skulle klara av att göra jobbet.

För en tusenlapp är det ju dessutom faktiskt värt att låta en verkstad göra jobbet. Det är sällan jag brukar tycka saker är värda pengarna (jämfört med att göra det själv), men i detta fallet så...

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Precis. Det är lika dåligt som en smålänning utan startklar motorsåg i bakluckan. 😄

• Haha
  • Älska
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Precis. Det är lika dåligt som en smålänning utan startklar motorsåg i bakluckan. 😄
Men det har jag ju rätt ofta, trots att jag inte är smålänning...

Frågan om att köpa större hus är på tapeten, lånelöfte och allt… gaaaaahhhhhh! Orkar inte. Snickarboa som snart är inflyttningsklar 😢

• Ledsen
pacman42
  • Laddar…
Gaaaahhhh! Så trött jag är på kunder som frågar om råd hur de ska göra, men sedan gör något helt annat.
Snålheten bedrar ju som bekant visheten.....

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Gaaaahhhh! Så trött jag är på kunder som frågar om råd hur de ska göra, men sedan gör något helt annat.
Är inte det ungefär som i trådar där man frågar om råd men har redan bestämt sig för en lösning, trots råd om att den inte blir bra.😀

• Gilla
frause och 6 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Har en på jobbet jag är beroende av, som rådfrågar mig, sen skiter i vad jag säger. Otroligt irriterande. Denna person satte bredvid mig när jag loggade in och kommenterade mitt lösenord..... Jag vet vad jag borde gjort, men jag behöver inte starta ALLA uppträdanden jämt......
/W

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!!!
Sprak! Och lite rök från induktionshällen...
Närbild av en kretskort för en induktionshäll med flera blåa kondensatorer, varav två ser skadade ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två spruckna och en lite svullen konding(?).
Någon som vet vad det är och vart jag kan köpa (siemens)? PM i så fall...
Hösten då allt rasar i kåkarna 😠

Dom finns att köpa överallt. Men det intressanta står nog på en av sidorna, det syns inte på bild.

J JohnyS skrev:
PM i så fall...
Varför PM? Kan finnas flera som behöver hjälp.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Dom finns att köpa överallt. Men det intressanta står nog på en av sidorna, det syns inte på bild.
Står inget på sidorna...

@Alfredo Jag gillar inte diskussioner i denna tråd, jag vill gotta mig i andras olycka och frustrera ut min egen... 😬

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.