Isakare Isakare skrev:
Vad är det för fel på att ha enkla standarder ??
Det finns ju massvis av olika enkla standarder. GAAAAHHHH!!!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Unikt namn
Isakare Isakare skrev:
Nån kommer nu säkert svara "I kalendern"....Nä,
I Papperskorgen /borttaget finns det kvar.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Säger oxå GAAAAHHHH till datorer, program mm som jag aldrig fattar mig på.
Fick ett mail med en inbjudan till ett Teamsmöte.
Klickade på JA (Grön bock) till mötet.
Då försvann mailet, det innan jag noterat tid och datum....var tog det vägen ??
Nån kommer nu säkert svara "I kalendern"....Nä, min kalender är helt tom, för jag hann inte skriva in det där.

Här på forumet, om man skriver, har vi en stor grön knapp nere till höger "Skicka"
Det var länge en standard att Skicka, OK, Godkänn mm var nått tydligt nere till höger, det är ju där man avslutar texten.
Idag är det inte en självklarhet, jag får leta varje gång jag ska skicka ett mail, för det är nått otydligt nån stans uppe bland en massa annat.
[bild]
Hm, du får nog se över kopplingen mellan din mejl och kalender. Du borde se mötesinbjudningar (accepterade/avvisade/observerade) i kalendern direkt. Är du inloggad med samma konto?

• Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Hm, du får nog se över kopplingen mellan din mejl och kalender. Du borde se mötesinbjudningar (accepterade/avvisade/observerade) i kalendern direkt. Är du inloggad med samma konto?
Hur loggar man in på kalendern i bilden?

useless useless skrev:
Kom att tänka på denna

• Haha
  • Gilla
BengtH och 4 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Kom att tänka på denna

[media]
Jag visade den nyligen för vår IT-man. Han hade aldrig sett den, påstod han.

• Haha
mikethebik
  • Laddar…
B b8q skrev:
[länk]
Det finns ju iallafall bara en standard-serie att länka till när det pratas om standarder 😀

• Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ha, poäng men du missar min 😅

Han bör ha en digital kalender kopplad till sin mejl och där ska mötet ligga om det är rätt kopplat. Sen kan det ju givetvis vara bra att kopiera över till fysisk kalender med, men från den digitala kan man också komma åt teamslänken.

Vänta bara, snart gör någon en ny...

Isakare Isakare skrev:
[bild]
Det kan man inte ha det skulle bli alldeles för många arbetslösa när det inte behövs nästan någon It-support. 😀🤪

• Haha
Isakare
  • Laddar…
N Niq skrev:
Det kan man inte ha det skulle bli alldeles för många arbetslösa när det inte behövs nästan någon It-support. 😀🤪
Du har en poäng där.
Kompis var på en fysisk bank här om dagen och sa att 99% av de som var där ville ha hjälp med telefonen.

• Ledsen
Maria T
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Du har en poäng där.
Kompis var på en fysisk bank här om dagen och sa att 99% av de som var där ville ha hjälp med telefonen.
Finns det sådana kvar?😀
Visserligen uppskattar jag att kunna gå till ett bankkontor när det behövs. Men med tanke på hur sällan det är så förstår jag varför det inte finns så många kvar.

Det måste ju vara ett ganska dåligt betyg på deras app.

Jag blir själv underligt ofta irriterad på hur svårt det verkar vara att göra enkla välfungerande hemsidor och appar.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Du har en poäng där.
Sonen har inget BankId för tillfället, han jobbar nämligen under bankens öppettider och det finns inget sätt att få ett nytt BankId (den gamla telefonen klappade ihop totalt och eftersom han var under 18 år när det fixades så fick han ingen separat bankdosa) annat än att gå till det fysiska bankkontoret. Han jobbar alla vardagar fram till början av maj, så om ett halvår kanske det går att lösa. GAAAHHH!

• Ledsen
Maria T
  • Laddar…
tommib
Freja eID funkar för många saker, men tyvärr inte Swish.
Den kan man skaffa hemifrån om man har ett nationellt id-kort eller pass med RFID.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.