979 770 läst · 10 047 svar
980k läst
10,0k svar
GAAAAHHHH!!!
Har man mer erfarenhet än att det är ens första jobb, jo då går det att byta. Men är man i början av sin arbetslivskarriär så är det inte lika lätt.N Niq skrev:
Köpte lite saker på Amazon så tyvärr var det ju postnord som skulle levrar prylarna så nu får jag åka till deras utlämningsställe och hämta prylarna..
Först skulle dom komma på lördag men icke sedan igår men då var jag tydlig inte hemma...
GAAAAAAAH
Nä dags att sälja postnord så den dit kvoterade VD:n får smaka på dojjan.
Först skulle dom komma på lördag men icke sedan igår men då var jag tydlig inte hemma...
GAAAAAAAH
Nä dags att sälja postnord så den dit kvoterade VD:n får smaka på dojjan.
Paket körs ofta ut på lördag beroende på vilken tjänst avsändaren bokat. Varubrev delas normalt inte ut på lördagar. Lokal chef kan ta ett beslut att dela ut extra på lördag om det är försenat. Löv halka, snöstorm eller ovanligt många sjuka på fredagen. Eller för att avlasta måndag.
Var tvungen att läsa lite på nätet. Posten upphörde med lördagsutdelning av post 1987 men för tre år sen, i november 2021, började man tydligen att dela ut vissa försändelser på lördagar i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Helsingborg, Lund, Trelleborg och Landskrona.
Hade jag ingen aning om men jag bor heller inte på någon av dessa orter.
Ganska bra service, tycker jag.
Hade jag ingen aning om men jag bor heller inte på någon av dessa orter.
Ganska bra service, tycker jag.
Jag har inga problem alls med PostNord. Tvärtom är det den mest punktliga och förutsägbara leverantören av paket. Tar alltid PostNord när jag kan välja och skickar sedan paketen till närmaste ica som har bra öppettider. Alt så hämtar jag på deras terminal.G Greger_08 skrev:
Det är likadant här. Mina erfarenheter av Posten är enbart goda. Deras konkurrenter har jag inte haft så mycket att göra med men de få gångerna något annat bolag än posten har levererat till mig så har det inte varit så bra.MathiasS skrev:
UPS har varit sämst men det var en fem, sex år sen jag var tvungen att ha med dem att göra.