N Niq skrev:
Ok jag förstår problematiken och att man som ung som bara tänkt arbeta en kortare tid inte har lust och möjlighet att bråka.

Men det vore ju bra om folk vägrade jobba åt sådana företag.

I Teslatråden berättas det ju hela tiden att om man inte trivs på sitt arbete så är det bara att byta. 😀
Har man mer erfarenhet än att det är ens första jobb, jo då går det att byta. Men är man i början av sin arbetslivskarriär så är det inte lika lätt.

Köpte lite saker på Amazon så tyvärr var det ju postnord som skulle levrar prylarna så nu får jag åka till deras utlämningsställe och hämta prylarna..

Först skulle dom komma på lördag men icke sedan igår men då var jag tydlig inte hemma...

GAAAAAAAH

Nä dags att sälja postnord så den dit kvoterade VD:n får smaka på dojjan.

G Greger_08 skrev:
Köpte lite saker på Amazon...Först skulle dom komma på lördag men icke sedan igår men då var jag tydlig inte hemma...

GAAAAAAAH

Nä dags att sälja postnord så den dit kvoterade VD:n får smaka på dojjan.
Postnord har väl inte haft utdelning på lördagar sen före sekelskiftet?

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
D
Keiller Keiller skrev:
Varubrev, tror jag det kallas, har jag fått på en lördag.

Keiller Keiller skrev:
Vet inte vart lite snopen också dom kanske vill ta tillbaka marknadsandelar från "dom andra" som delar ut paket i ur och skur samt kan berätta precis på minuten i deras fina appar när dom kommer..

Unikt namn
Keiller Keiller skrev:
Postnord levererar alla dagar hos mig.
Jag har antagit att det beror på vilken frakttjänst som tex Amazon köper.

Unikt namn Unikt namn skrev:
Postnord levererar alla dagar hos mig.
Även söndagar?

Paket körs ofta ut på lördag beroende på vilken tjänst avsändaren bokat. Varubrev delas normalt inte ut på lördagar. Lokal chef kan ta ett beslut att dela ut extra på lördag om det är försenat. Löv halka, snöstorm eller ovanligt många sjuka på fredagen. Eller för att avlasta måndag.

Unikt namn
Alfredo Alfredo skrev:
Även söndagar?
Känslan var alla dagar, men jag hittar inget sms på hemleverans annat än vardagar + lördagar. Söndagsnotifikationerna var från ombud.

Var tvungen att läsa lite på nätet. Posten upphörde med lördagsutdelning av post 1987 men för tre år sen, i november 2021, började man tydligen att dela ut vissa försändelser på lördagar i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Helsingborg, Lund, Trelleborg och Landskrona.

Hade jag ingen aning om men jag bor heller inte på någon av dessa orter.

Ganska bra service, tycker jag.

G Greger_08 skrev:
Vet inte vart lite snopen också dom kanske vill ta tillbaka marknadsandelar från "dom andra" som delar ut paket i ur och skur samt kan berätta precis på minuten i deras fina appar när dom kommer..
Jag har inga problem alls med PostNord. Tvärtom är det den mest punktliga och förutsägbara leverantören av paket. Tar alltid PostNord när jag kan välja och skickar sedan paketen till närmaste ica som har bra öppettider. Alt så hämtar jag på deras terminal.

• Gilla
  • Wow
Lilak och 5 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag har inga problem alls med PostNord.
Inte jag heller. Early Bird funkar även utmärkt hos mig, även om det inte verkar gälla överallt. Jag tror lokala variationer har mycket större påverkan än företagsemblemet.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag har inga problem alls med PostNord. Tvärtom är det den mest punktliga och förutsägbara leverantören av paket. Tar alltid PostNord när jag kan välja och skickar sedan paketen till närmaste ica som har bra öppettider. Alt så hämtar jag på deras terminal.
Det är likadant här. Mina erfarenheter av Posten är enbart goda. Deras konkurrenter har jag inte haft så mycket att göra med men de få gångerna något annat bolag än posten har levererat till mig så har det inte varit så bra.

UPS har varit sämst men det var en fem, sex år sen jag var tvungen att ha med dem att göra.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.