Hempularen: Så du jobbar med kärnkraftverk?
 
Nej, det är inget säkerhetskritiskt alls. Men vi accepterar inga fel. Fel är dyrt, och ger sämre kundnöjdhet. Det finns inga hälsomässiga aspekter eller så. Det handlar bara om att ett fel hos en kund blir väldigt dyrt.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Jag menar att det verkar på dig som om det är ett företag med miljonomsättning som kollar varje avvikelse.
 
Jo det gäller snarare miljarder. Det mesta sker i andra länder.

Men jag har arbetat i mycket mindre företag som kört samma princip. Och som varit otroligt lönsamma. (sund) kvalitet är lönsamt.
 
  • Gilla
mr_bygg och 2 till
  • Laddar…
Ifall du inte har tid att göra rätt första gången hur ska du då ha tid att göra om det är en rätt sund inställning. Så jag håller med dig hempularen(dock finns det undantag till den regeln men då är det ju i princip brandkårsuppdrag).Som en gammal chef sa när jag gav 2 alternativ på ett jobb, vi kan göra det rätt på 8h eller få det att funka på 1h men det kommer att fallera inom max 1 år. Svaret blev, vi har inte 8h just nu, vi tar det akut när det havererar.
 
V Ville_Vessla skrev:
Ifall du inte har tid att göra rätt första gången hur ska du då ha tid att göra om det är en rätt sund inställning. Så jag håller med dig hempularen(dock finns det undantag till den regeln men då är det ju i princip brandkårsuppdrag).Som en gammal chef sa när jag gav 2 alternativ på ett jobb, vi kan göra det rätt på 8h eller få det att funka på 1h men det kommer att fallera inom max 1 år. Svaret blev, vi har inte 8h just nu, vi tar det akut när det havererar.
Så länge kunden får höra alternativen är det okej. Det är på just kommunikation det så ofta fallerar med hantverkare.
 
  • Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
A
hscn hscn skrev:
Nu är väl kanske inte BPA någon överdrivet bra referens vad gäller kvalitet. Ett från början bra initiativ med arbetarägt byggbolag omvandlades 1967 till BPA, där kvalitet och kunskap i ”Rörelsens”regi kom i bakgrunden till förmån för partibok och omfattande korruption. BPA Gick i graven i början på 90-talet under skandalartade former.

Inga anmärkningar på 30 år kan möjligen tyda på att vissa kontakter från BPA-tiden kunnat odlas även fortsättningsvis.

För mig som fullständig amatör räcker det med bild på fördelningsskåpet och de massakrerade täckbrickorna till handdukstorken från INR för att konstatera att det är långtifrån alltid som kunden har fel även om han är besvärlig.

[bild]


Så här ska det monteras. Tycker för övrigt att jag lyckats bättre med fogbredd och fogsprång än Adnans ”gubbar” vid min ”kaklingspremiär”

[bild]
Fel men ingen fusk läs genom ordentlig och ser vem är den verkliga fuskare jag eller programmet http://adnan-adde-hodhod.se/
 
Krilleman
A Adnanhodhod skrev:
Fel men ingen fusk läs genom ordentlig och ser vem är den verkliga fuskare jag eller programmet [länk]
Jag är djupt imponerad att du fortfarande är kvar i tråden men jag funderar fortfarande varför du inte svarat på någon av mina frågor som tidigare är ställda i forumet!

Du har flera raka inlägg från mig men inga konkreta tydliga svar på mina inlägg från dig.
Varför finns det inga svar måst följdfrågan bli?!

#86:
https://www.byggahus.se/forum/threa...bygger-roervikshus.339636/page-6#post-3254705

#176:
https://www.byggahus.se/forum/threa...ygger-roervikshus.339636/page-12#post-3255535

#217:
https://www.byggahus.se/forum/threa...ygger-roervikshus.339636/page-12#post-3255535

#342:
https://www.byggahus.se/forum/threa...ygger-roervikshus.339636/page-23#post-3262342

#343:
https://www.byggahus.se/forum/threa...ygger-roervikshus.339636/page-23#post-3262344
Här undrar du vad som kan vara fel, du har tydligen inte läst mina inlägg som jag länkar till ovan då du inte svarat på något. Eller vill du inte svara? :thinking:

#345
Jag listar felaktigheter som du bara svarar "hundra nej" till i inlägg #346. Helt fel.
https://www.byggahus.se/forum/threa...ygger-roervikshus.339636/page-23#post-3262354

Har du sakliga svar på mina frågeställningar ovan som du in i det sista undvikit?

Jag ber om ursäkt om jag mot all förmodan missat ett svar som du citerat med korrekt svar från dig!
 
Redigerat:
  • Gilla
Kromo och 1 till
  • Laddar…
A
Krilleman Krilleman skrev:
Jag är djupt imponerad att du fortfarande är kvar i tråden men jag funderar fortfarande varför du inte svarat på någon av mina frågor som tidigare är ställda i forumet!

Du har flera raka inlägg från mig men inga konkreta tydliga svar på mina inlägg från dig.
Varför finns det inga svar måst följdfrågan bli?!

#86:
[länk]

#176:
[länk]

#217:
[länk]

#342:
[länk]

#343:
[länk]
Här undrar du vad som kan vara fel, du har tydligen inte läst mina inlägg som jag länkar till ovan då du inte svarat på något. Eller vill du inte svara? :thinking:

#345
Jag listar felaktigheter som du bara svarar "hundra nej" till i inlägg #346. Helt fel.
[länk]

Har du sakliga svar på mina frågeställningar ovan som du in i det sista undvikit?

Jag ber om ursäkt om jag mot all förmodan missat ett svar som du citerat med korrekt svar från dig!
 
A
Jag upprepa en gång till att mina killar gör fel är en sak och att fuska är en annan sak så det kvitta vilka fel dem gjorde men den som har fuskat är inte vi Och om ni tycker att vi som gör fel ska hängas och dem som verkligen har fuskat och lurat er ska gå fria för att dem är TV4 då har jag inget mer att diskutera . Ni fick inte ert fusk program i år och ni kommer inte att får den år 2021 heller och det tack vara mig. kampen går tills jag faller dem i domstolen
 
A
En sak till jag har vågat svara och diskutera med alla varför Anders och fusk programmet team Inte svara på Ett enda fråga till mig och till Granskningsnämnden.
 
A Adnanhodhod skrev:
En sak till jag har vågat svara och diskutera med alla varför Anders och fusk programmet team Inte svara på Ett enda fråga till mig och till Granskningsnämnden.
Hej,
Krilleman här ovan har ställt några bra frågor. Skulle du kunna besvara dem? Du skriver i detta inlägg ärr du vågar svara, medan Anders inte svarar. Då är det väl bra att du visar detta och svarar på de frågor du får.
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
A
Jag har svarat I mer än 400 frågor kan inte Anders svara på bara 8 frågor.
Är det viktigare att att få svar av en bygg firma som deras anställda gjort fel eller får svar av en program som lura er allihopa och hela svenska folket. Våga ni inte förhöra dem som ni gjort med mig eller!!!!!
Viktigast är att den som fuska som ska svara vi har inte fuskat . Fel gör vi Alla
 
A
Jag får ställa en fråga och gärna svara ni på den Varför en program som bekämpar fusk fuska utan respekt eller hänsyn till er och hela svenska folket intelligens.
 
  • Haha
Fadai
  • Laddar…
A Adnanhodhod skrev:
Jag får ställa en fråga och gärna svara ni på den Varför en program som bekämpar fusk fuska utan respekt eller hänsyn till er och hela svenska folket intelligens.
Jag kanske inte kan något om bygg, men tycker du att byggena dom har tagit upp i programmen har varit byggen där det gjorts på rätt sätt?
 
  • Gilla
Adnanhodhod
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.