A
T twoody skrev:
Var skrev jag att dom ska betala dubbelt?
Ronny och Malin har mina 200000kr att anlita en annan entreprenör och lösa allt för Max 50000 och köpa möbler med resten.
Det va en hämnd från Ronny för att han fick ber om ursäkt flera gånger för hans attityd när jag flaggat att jag drar mig ur det här bygget när han kom skriker och skäller på mina Gubbar.

A Adnanhodhod skrev:
Ronny och Malin har mina 200000kr att anlita en annan entreprenör och lösa allt för Max 50000 och köpa möbler med resten.
Det va en hämnd från Ronny för att han fick ber om ursäkt flera gånger för hans attityd när jag flaggat att jag drar mig ur det här bygget när han kom skriker och skäller på mina Gubbar.
Det där låter väldigt märkligt. OM det hade gått att korrigera alla de fel som fanns på badrummet för 50 000. Varför gjorde du inte det då, sätter du in 3 gubbar på att göra rätt för 50 000, så räcker det väl mindre än en vecka? Så hade du fått, eller haft möjlighet att kräva, full betalning. Och varför såg du inte till att det blev rätt från början? Eller åtgärdade felen direkt när de var "färska". Fördelaren med ingjutna kopplingar måste ju varit fel rätt länge innan det blev kaklat i badrummet.

• Gilla
Myrstacken och 4 till
  • Laddar…
Vill man filosofera lite kring den här och liknande trådar så kan man ju fundera på varför ett program som Fuskbyggarna över huvud taget finns. Jag tror säkert att TV4 överdriver och tillrättalägger för att få bra TV. Men diskussioner om fuskbyggen finns ju även utanför TV-rutan, inte minst på det här forumet. Och då tänker jag så här: vill man som byggfirma/hantverkare undvika att bli dragen i smutsen så finns det ju två väldigt enkla saker att hålla sig till:
1) Gör rätt från början
2) Blir det ändå fel, åtgärda utan tjafs

• Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
G
C crillux skrev:
Vill man filosofera lite kring den här och liknande trådar så kan man ju fundera på varför ett program som Fuskbyggarna över huvud taget finns. Jag tror säkert att TV4 överdriver och tillrättalägger för att få bra TV. Men diskussioner om fuskbyggen finns ju även utanför TV-rutan, inte minst på det här forumet. Och då tänker jag så här: vill man som byggfirma/hantverkare undvika att bli dragen i smutsen så finns det ju två väldigt enkla saker att hålla sig till:
1) Gör rätt från början
2) Blir det ändå fel, åtgärda utan tjafs
Det är samma upplägg i t.ex. biggest loser eller de liknande programmen där de oftast visar ett par per program eller nåt..
Lägger upp myucket mer än vad deltagarna verkligen käkat, för att det ska se skitmycket ut på tv.
Lyxfällan tror jag drar till med samma stil, men det är bara vad jag tror.

Lärdomen av denna tråd är väl att man inte kan vara nog försiktig i val av entreprenör. Dels med tanke på den aktuella byggaren men också med tanke på de förmenta experter som försvarar eländet.

• Gilla
AndersOhrt och 6 till
  • Laddar…
  • Gilla
Adnanhodhod
  • Laddar…
A Adnanhodhod skrev:
Fuskbyggarnas program med Johan Jarnell , Anders Öfvergård och Josephine Freje är i själva verket den största fuskare . Vill ni veta varför programmet som bekämpar fusk fuska bäst stoppades och inte köptes av TV4 från Nordicfilm gå in på [länk] Där ser man vilken fusk gäng som producera programmet
Jag rekommenderar dig ett annat karriärval :)
Men måste vara jobbigt att bli exponerad så.

• Gilla
hscn
  • Laddar…
Vad gälle autenciteten i programmen så var en av mina tidigare chefer med i ett av de första "fuskbyggarprogrammen".
Även om ytskikt var ok på många ställen så var det galna konstruktionsfel.

Om ni minns så var det avsnittet där de hade badrummet ovanpå garaget som riskerade rasa ner.

Problemet med dessa fuskbyggare är just konkurssnurrorna de kör med. Det spelar ingen roll om du får rätt i domstol och de ska åtgärda. Poff är bolaget i konkurs och sen så har de redan startat upp ett annat AB.

• Gilla
hscn
  • Laddar…
Addes nuvarande bolagsengagemang:

Skärmdump som visar en lista över bolagsengagemang med företagsnamn, organisationsnummer, adresser och registreringsinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
tttomten och 3 till
  • Laddar…
A Adnanhodhod skrev:
Problemet med detta forum är att det är till för konsumenterna och vi som är byggare blir inte trodda. Jag har haft mitt företag i 32 år och faktiskt aldrig fått en enda anmärkning på en besiktning. Jag vet att det låter otroligt, men det är sant. Däremot så har jag många gånger varit med om, inte minst när jag tidigare var platschef på BPA, att de som flyttar in, särskilt i bostadsrätter hittar en massa "fel", som de tror. Många gånger blev det riktigt otäckt på besiktningar, när alltså köparen tyckte att bes.mannen var en idiot. Problemet är ju att både bes.mannen och vi, vet vad som är rätt/godtagbart efter kanske 1000-tals byggda lägenheter, medan köparen har köpt sitt första hus/bostadsrätt

L
J Johnsson 56 skrev:
Problemet med detta forum är att det är till för konsumenterna och vi som är byggare blir inte trodda. Jag har haft mitt företag i 32 år och faktiskt aldrig fått en enda anmärkning på en besiktning. Jag vet att det låter otroligt, men det är sant. Däremot så har jag många gånger varit med om, inte minst när jag tidigare var platschef på BPA, att de som flyttar in, särskilt i bostadsrätter hittar en massa "fel", som de tror. Många gånger blev det riktigt otäckt på besiktningar, när alltså köparen tyckte att bes.mannen var en idiot. Problemet är ju att både bes.mannen och vi, vet vad som är rätt/godtagbart efter kanske 1000-tals byggda lägenheter, medan köparen har köpt sitt första hus/bostadsrätt
Exempel på saker köparna tog upp som var orimliga? Kul att höra

L Lärospånet skrev:
Exempel på saker köparna tog upp som var orimliga? Kul att höra
Hårfin spricka i målningen under köksskåpet, som de lade sig ner och pekade på. Standarduttrycket från bes.mannen brukade vara "ligger du ofta där" ? Badrumsgolv som de inte tyckte lutade tillräckligt mycket. Ojämnheter på golv och väggar som hamnade inom gränsen enl. Husama. "Jag har fått en bredare list vid trappen än grannen". osv osv. Dessutom har det ingen betydelse vad lekmannen/köparen tycker är orimligt, det är som tur är bes.mannen som avgör

• Wow
  • Gilla
stefancrs och 1 till
  • Laddar…
Fast nu vill jag ju påstå att de som hamnar i programmet ifråga gör det för saker som fått anmärkning vid besiktning vilket är en helt annan sak än vad köparen själv anser. Men jag är också övertygad om att det stora flertalet byggare sköter sig alldeles utmärkt. Det är ju de som inte gör det som plockas fram i både TV och diverse forum.

H hempularen skrev:
Det där låter väldigt märkligt. OM det hade gått att korrigera alla de fel som fanns på badrummet för 50 000. Varför gjorde du inte det då, sätter du in 3 gubbar på att göra rätt för 50 000, så räcker det väl mindre än en vecka? Så hade du fått, eller haft möjlighet att kräva, full betalning. Och varför såg du inte till att det blev rätt från början? Eller åtgärdade felen direkt när de var "färska". Fördelaren med ingjutna kopplingar måste ju varit fel rätt länge innan det blev kaklat i badrummet.
Om det är sant att Adde sålt företaget så går det ju inte.

Om han har sålt företaget, så förstår jag inte hur han kan påstå att de innehållna pengarna är hans. Det är väl i så fall den nye ägaren som ev. har en fordran.

• Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.