A Autodidak1 skrev:
Skojar du? Inte för att programmet är lysande, men jag har då aldrig sett ett bygge som ens varit i närheten av att vara ok i det programmet.

I vilket program tycker du det inte varit ett fuskbygge?
Detta är vinklat för att göra bra tv, du ska inte tro på vad du ser.
Har personer i min närhet som varit med i vissa av sådana här program och det är så mycket som inte är sant.
Det byggs om innan tv kommer, det rivs innan tv kommer,hus förstörs för att få större effekt.
Detta är produktionsbolag som gör tv för att tjäna pengar inte för att göra bra journalistik.
 
  • Gilla
Adnanhodhod
  • Laddar…
J Johnsson 56 skrev:
Jag och troligen de flesta som kan den här branschen tror att varenda ord du säger stämmer. Fuskbyggarna består till 95 % av journalister som inte vet ett dugg om hur man bygger hus. Jag har retat mig många gånger, när jag sett framför allt Timell och den totalt oduglige mannen med "40 års erfarenhet" (papegojan med tumstocken, som bara säger exakt det Timell just har stått o ljugit om) gå omkring och prata skit om sånt de inte alls förstår.
ursäkta jag tror inte de flesta som denna branschen tror på varenda ord han säger. Visst kan (Är) vissa saker förstärkta för att ”passa” i programmet. MEN det mesta i programmet fuskbyggarna är ju rena fuskbyggen. Adnan borde som någon skrev ovan lägga lika mycket krut på bygget som försvaret efteråt istället...
 
De flesta hantverkare är mer eller mindre fuskbyggare, hittar ni en bra se till att hålla dig vän med denna :)
 
  • Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
Detta är vinklat för att göra bra tv, du ska inte tro på vad du ser.
Har personer i min närhet som varit med i vissa av sådana här program och det är så mycket som inte är sant.
Det byggs om innan tv kommer, det rivs innan tv kommer,hus förstörs för att få större effekt.
Detta är produktionsbolag som gör tv för att tjäna pengar inte för att göra bra journalistik.
Självklart det är vinklat och det ska vara så tydligt (eller överdrivet) som möjligt. Men jag har aldrig sett något annat än fuskbyggen i programmet (i varierande grad).

Sen att man inte orkar lyssna på programledarna för att allt är det värsta dom sett är en annan sak
 
  • Gilla
Kromo
  • Laddar…
K Kromo skrev:
ursäkta jag tror inte de flesta som denna branschen tror på varenda ord han säger. Visst kan (Är) vissa saker förstärkta för att ”passa” i programmet. MEN det mesta i programmet fuskbyggarna är ju rena fuskbyggen. Adnan borde som någon skrev ovan lägga lika mycket krut på bygget som försvaret efteråt istället...
Men varför tror du att det mesta är fuskbyggt ?
Kanske för att dom visar det, vinklat ja.
Tror du att du hade haft samma åsikt om produktionen gjort programmet från andra sidan?
 
  • Gilla
Adnanhodhod
  • Laddar…
A Autodidak1 skrev:
Självklart det är vinklat och det ska vara så tydligt (eller överdrivet) som möjligt. Men jag har aldrig sett något annat än fuskbyggen i programmet (i varierande grad).

Sen att man inte orkar lyssna på programledarna för att allt är det värsta dom sett är en annan sak
Klart att du ser fuskbyggen då programmet är gjort för det.
Du kan ta en kamera till vilket byggprojekt som helst och vinkla det till det värsta fuskbygget som någonsin funnits.
 
  • Gilla
Adnanhodhod
  • Laddar…
T twoody skrev:
Klart att du ser fuskbyggen då programmet är gjort för det.
Du kan ta en kamera till vilket byggprojekt som helst och vinkla det till det värsta fuskbygget som någonsin funnits.
Men i vilket program var det inte fuskbygge?

Du kommer med svepande påståenden uta att specificera dig.
 
  • Gilla
TreeView och 1 till
  • Laddar…
C
T twoody skrev:
Klart att du ser fuskbyggen då programmet är gjort för det.
Du kan ta en kamera till vilket byggprojekt som helst och vinkla det till det värsta fuskbygget som någonsin funnits.
Instämmer.
Hade stora förväntningar på "Fuskbyggarna" inför första säsongen men tröttnade väldigt snabbt pga just upplägget med att hålla på och älta och blåsa upp småsaker. Sen dess har jag bara sett något spontant avsnitt här och där så jag skall inte uttala mig om hur serien utvecklats, men i ett sådant program vill man ju se riktiga pajasgrejor med lite klass. Vilket det ju inte är någon brist på.
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
A
Den här tråden påminner mig lite om när Özz Nujen satt i TV och svamla efter att ha blivit påkommen med byxorna nere :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
2 loud och 3 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Instämmer.
Hade stora förväntningar på "Fuskbyggarna" inför första säsongen men tröttnade väldigt snabbt pga just upplägget med att hålla på och älta och blåsa upp småsaker. Sen dess har jag bara sett något spontant avsnitt här och där så jag skall inte uttala mig om hur serien utvecklats, men i ett sådant program vill man ju se riktiga pajasgrejor med lite klass. Vilket det ju inte är någon brist på.
Till addes försvar så kan det ju räcka med att man får en klåpare till tex plattsättare så är man själv i samma sits.
Nu har det garanterat fuskats i både addes program och dom andra men det är garanterat hårt vinklat för att få bra tv.

Har en väns vän som var med i Argasnickaren
och dom hade verkligen problem med huset,mannen gått in i väggen.
Där struntade produktionen i att göra dom allvarligaste felen på huset och inriktade sig på kök och ett par lätta rum bara för det blir bättre tv.
Och det värsta är att den familjen hade väldigt mycket pengar båda välbetalda jobb så dom hade bara behövt anställa folk så hade det fixat sig.
 
T twoody skrev:
Och det värsta är att den familjen hade väldigt mycket pengar båda välbetalda jobb så dom hade bara behövt anställa folk så hade det fixat sig.
Varför ansökte dom om att vara med i programmet om dom nu enkelt hade kunnat lösa det genom att köpa reguljära tjänster?
 
  • Gilla
erik_83 och 4 till
  • Laddar…
Staffans2000
Demmpa Demmpa skrev:
Varför ansökte dom om att vara med i programmet om dom nu enkelt hade kunnat lösa det genom att köpa reguljära tjänster?
Linslöss?
 
T twoody skrev:
Till addes försvar så kan det ju räcka med att man får en klåpare till tex plattsättare så är man själv i samma sits.
Nu har det garanterat fuskats i både addes program och dom andra men det är garanterat hårt vinklat för att få bra tv.

Har en väns vän som var med i Argasnickaren
och dom hade verkligen problem med huset,mannen gått in i väggen.
Där struntade produktionen i att göra dom allvarligaste felen på huset och inriktade sig på kök och ett par lätta rum bara för det blir bättre tv.
Och det värsta är att den familjen hade väldigt mycket pengar båda välbetalda jobb så dom hade bara behövt anställa folk så hade det fixat sig.
Att en hantverkare tycker det är normalt och försvarbart att man ska behöva anlita nya hantverkare och betala dubbelt pga klåpare säger mycket om hur ni tänker i branchen, skrämmande.
 
  • Gilla
TreeView och 6 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
Detta är vinklat för att göra bra tv, du ska inte tro på vad du ser.
Har personer i min närhet som varit med i vissa av sådana här program och det är så mycket som inte är sant.
Det byggs om innan tv kommer, det rivs innan tv kommer,hus förstörs för att få större effekt.
Detta är produktionsbolag som gör tv för att tjäna pengar inte för att göra bra journalistik.
Ja exakt. De som svarat här och tror något annat är ju troligen inte byggare själva, men självklart vet jag snickare etc. som jobbar på byggen hela sitt liv, men aldrig skulle klara att bygga ett hus. Visst har det förekommit fusk ibland i programmen, men det jag vänder mig mot är precis det jag skrev, att de journalister och oduglingen till expert som gör programmet antingen ljuger medvetet eller helt enkelt inte fattar. Och sedan, den där pajasen med underbett, "snickaren" som kommer in o svamlar o försöker verka som att han kan jobbet, var har de hittat honom ?
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Att en hantverkare tycker det är normalt och försvarbart att man ska behöva anlita nya hantverkare och betala dubbelt pga klåpare säger mycket om hur ni tänker i branchen, skrämmande.
Vilka hantverkare tycker att man ska betala dubbelt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.