I Norrland heter det orelevant. Men det krävs såklart att man är född där för att behärska språket...

• Gilla
lob och 5 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
I Norrland heter det orelevant. Men det krävs såklart att man är född där för att behärska språket...
Är det norrländska dom pratar då :D Det finns ju hur många dialekter som helst i den landsdel som kallas Norrland och utgör 60 % av Sveriges yta.

lärjungen
K Kurtivan skrev:
det heter irrelevant, om det nu var det du menade :)
Ja. Och jag som brukar vara noga med att skriva korrekt. :oops:

Edit: Är inte norrlänning. Men telefonen kanske är det för den rättade inte till ordet när den för en gångs skull kunde fått göra det.

Ocharmant (Stockholmska) beteende anmärka stavning som argumentstionsform på internet, lika illa som all annan ad hominem argumentation om ni frågar mig.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ocharmant (Stockholmska) beteende anmärka stavning som argumentstionsform på internet, lika illa som all annan ad hominem argumentation om ni frågar mig.
Det hade gått bra att gilla posten också, så hade vi andra sluppit en notis .. :D

Staffans2000
Ocharmant (Stockholmska) beteende anmärka stavning
För att inte nämna det ohemula i att klaga på andras ofullständiga meningar.

Yngvefrej skrev:
Har du verkligen bott i Sverige i 30 år? Och ändå kan du så dålig svenska så att man knappt förstår vad du menar. Hade jag bott 30 år i ett annat land hade jag sett till att lära mig språket flytande under den tiden. Du framstår allt mer som oseriös.
Fast DET är ju inget konstigt. Hade en lärare på universitetet som bott i Sverige i 30 år, vi fick b att få tentorna på engelska för vi förstod inte frågorna annars :crysmile:

Anna_H Anna_H skrev:
Hade en lärare på universitetet som bott i Sverige i 30 år, vi fick b att få tentorna på engelska för vi förstod inte frågorna annars :crysmile:
Tur att ni i alla fall inte fick c eller d ;)

• Haha
  • Gilla
sinuslinus och 4 till
  • Laddar…
A
Utkapad golvöppning med avloppsrör, omgiven av våt klinker och spackel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kapat jäms med klinker
A Adnanhodhod skrev:
[bild] [bild]

A
A Adnanhodhod skrev:
[bild] Kapat jäms med klinker
Anklagat att den va kapat jäms med golvet !!!

Adde in da house!

• Gilla
stefancrs
  • Laddar…
A
A Adnanhodhod skrev:
[bild] Bild 4[bild] Bild3[bild] Bild2[bild]
Bild1

Mörkläggning av sanningen i fuskprogrammet Fuskbyggarna

Nu är det dags att vända kanonerna mot Anders och hans fuskprogram Fuskbyggarna. Jag har nu besvarat cirka 400 frågor och börjar känna att det räcker. Nivån på många av inläggen på byggahus.se är för låg för att det ska kännas seriöst. Därför tänker jag i fortsättningen endast kommunicera med folk som kan bygg och som kan föra en saklig diskussion utan personliga påhopp. Fuskbyggarna är ett program som på ett hänsynslöst och respektlöst sätt spelar på människors känslor för att skapa sensation och smutskasta och på så vis tjäna pengar på reklam och sponsorer. Här kommer min version på den här tråkiga historian

Första lögnen

Jag har aldrig gått under jorden så som det påstods i programmet. En googling hade gett korrekt kontaktinformation.

I den tur ordning finns på googel

Name-adress-företsgetsnamn- email- telefon nr - bild .googla själva och se.

Jag vill också SE ett enda mail som skickats, jag har inte fått några mail eller samtal. Det duger inte att SÄGA att du ringde och mailade.

Jag tror Anders gillar att leka shrlokholmes och spendera en massa tid o pengar för att spana .

Programmet Fuskbyggarna är bara ute efter att göra ett program , smutskasta och tjäna pengar.

Andra lögnen

Det påstås att den Bostik PRO-duk som använts är föråldrad eller en vindduk. Hade de när väggen revs visat vilken typ av duk som använts hade varje person med kunskap inom bygg sett att det var rätt typ av duk.

Se nedan bild från deras program som bevis att detta är en Bostik Pro duk.

Förresten finns det ett badrum till, på andra våningen, utfört med samma duk och tätskikt. Om det nu var så fel, varför revs inte det

badrummet också? Se bilden här nedanför, den är från deras program och där syns tydligt bokstäverna RO, de sista bokstäverna i Bostik PRO.
Bild 1

Tredje lögnen

Jag undrar vad kniven gör efter de hamrade runt röret som de påstår var felaktigt. De skär bort bevis på att det fanns både rörmanschett och ytterrör och självklart tycker folk som ser det att det är bedrövligt. Dessutom fanns det många andra rör i badrummet som var rätt monterade, inte ett enda av dessa visades. Den som vet vad det ska titta efter ser att de skär bort bevis på att det fanns både rörmanschett och ytterrör. Bilderna här nedanför visar resterna av den blå rörmanschetten, det syns tydligt men den som är okunnig vet inte vad det är

Bild2-3

Fjärde lögnen

En köpt besiktningsman krälar runt på golvet och pekar på en kommande läcka utan att visa på vad det är för fel.

Brunnsmanchetten är monterad till 100 procent enligt Bostiks och Purus anvisningar, exakt som på bild 4. (Denna är dock från ett annat bygge, men så här var det monterat. Här arbetar vi med grepp och bilden visar exakt hur det var monterat).

Bild 4

Varför visade ni inte brunnsmanchetten, oavsett hur ni ansåg den monterad, när ni rev golvet? Ni fick det att se ut som att det inte fanns någon.

Femte lögnen

Varför revs den infällda MDF-luckan, utförd enligt överenskommelse med kunden, INNAN ni visade hur det såg ut? Kunden ville ha en diskret lucka och vi var överens om hur luckan skulle utformas. När jobbet var klart började han tjafsa om det.

I det fallet var det viktigast att kopplingarna var täta och säkra, hur snyggt det var på insidan hade inte högsta prioritet. Jag håller dock med om att killen som utförde betongen och tätskiktet i luckan gjorde fel, men funktionen var det inget fel på. Luckan var tät och vatten hade letts ut vid eventuellt läckage vilket är det viktigaste. Om installation med Q&E är tätt efter kommer den aldrig att läcka efter det.

Läs om det på Uponors hemsida. Det skåp som nu sitter där hjälper inte för att stoppa en läcka om det hade varit fuskkopplat.

Ni får det också att verka som att jag sålde bolaget för att jag ville komma undan ansvar för denne kund. Det stämmer inte. Enda anledningen till att jag sålde är att jag var överarbetad och stressad, orkade inte ta fler kunder som vill bo stort och fint på min bekostnad och valde därför att sälja till en yngre byggare som jag uppfattade som seriös. En som kunde ta hand om mina gamla kunder och leverantörer. Jag kan givetvis inte ta ansvar för vad som händer i bolag som jag inte längre är verksam i.

Slutligen

Jag har inte lämnat kunden i sticket. Av de 107 anmärkningarna är 96 av sådan art hade tagit mig och två anställda ungefär en vecka att åtgärda. Resten hade tagit max två veckor så min kostnad är långt mycket lägre än hälften av de 200000 kr som jag har lämnat till kunden. Alla gör fel, men man är inte en fuskare för att man gör fel.

Jag kände att den kunden var ute efter att skada mig dels för att jag tackade nej till uppdraget efter första mötet med kunden samt för att jag varit på väg att avbryta bygget flera gånger. På grund av hans attityd mot oss under resans gång bad jag Rörvikshus agent att hitta en annan entreprenör. Han övertalade mig varje gång att fortsätta, men var fullt medveten om kundens beteende eftersom han själv inte ens orkade svara på hans 800 e-mail och försvann under hels resan.

Jag har nu, med stort tålamod, svarat på mer än 300 frågor bara för att visa att jag har inte fuskat eller ångrar att jag lämnade den här galna kunden. Det är tack vare att jag är 100 procent säker på min sak, och 100 procent säker på att det finns oriktigheter i TV-programmet, som jag skriver här.

Många har kommit med oseriösa påståenden och falska anklagelser och många andra är självklart också respektfulla.

Jag rekommenderar er att ta program som Fuskbyggarna med en nypa salt. De framställer sig som seriösa men är bara ute efter att skapa sensation. Dem visa ingen respekt till folkets intelligens när dem ljuger , lura folket på det vist.

Jag är civilingenjör utbildat ,har byggt hus åt andra i mer än 20 år med mer an 100 tal nöjda kunder och hade aldrig blivit kvar så länge i branschen om jag varit en fuskbyggare.

Alla som bygger vet att det alltid finns anmärkningar vid slutbesiktningen och dessa var jag villig att rätta till om han deponerat mina pengar.

jag känner mig orättvist dömd, Mer kan jag inte göra och ni får självklart tro på vem ni vill.

Jag beklagar att det finns tv-program vars idé är att smutskasta och förtala företag utan att ge oss en ärligt chans att presentera vår version, eller möjlighet att bemöta det som de påstår är fusk. De ger sig på små företag med små möjligheter att ge sig in i juridiska processer. De vågar inte ge sig på de stora, som några smarta medlemmar nämnt i forumet trots att flera av dem stora bolag fuskar i stor skala. Men jag ser så allvarligt på anklagelserna att jag har polisanmält TV4 för ärekränkning samt anlitat en advokat.

Jag avslutar här, har bemött kritiken så gott jag har kunnat och kan inte göra mer. Nu önska jag att ni fråga sätter Anders och hans Fuskprogramet varför ljuger ni så det knaka? Jag tror inte att dem lyckats att lura yrkes folk men det mesta av folket har ingen aning om bygg och lita på vad dem visar och säger.

Visa folket lite respekt .

Dem flesta i Sverige är smarta och utbildat folk men inte alla kan bygg.

Önskar er en glad påsk och en fin sommar. Tack för mig!
Se bild

A
Adde in da house!
Jag samlar bilder bara inte för nåt annat

thomasse
Man får ju hoppas att husleverantörerna har sin egna svarta lista. (Speciellt på personer som äger bolaget i det här fallet, då det är för lätt att kursa bolaget, och starta ett likadant)

thomasse thomasse skrev:
Man får ju hoppas att husleverantörerna har sin egna svarta lista. (Speciellt på personer som äger bolaget i det här fallet, då det är för lätt att kursa bolaget, och starta ett likadant)
Det kan man nog tyvärr inte lita på som konsument utan man får kolla upp bolaget själv

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.