213 848 läst · 970 svar
214k läst
970 svar
Från garage till "multiverkstad" en riktigt seg byggtråd
Ta med kombivinkeln, kanske kan vi få liv i denP Pysslarn skrev:Clickbait? Nae, det vet jag inte…
Det jag vet är att mellan oss två är det inte jag som är youtubern… 😆
Har tyvärr inget att skriva om det jag beställt eftersom jag aldrig har hållit en i handen ens, än mindre använt den. Kan bara säga att det blev dyrt. 😳
Kommer ner nästa vecka så du kan börja koka tjära nu; ska bli kul att ses igen! 😀
//Ronnie
Verktygstokig
· Halland
· 7 712 inlägg
Spännande meddelande på mobilen — jag har ett paket från UPS att hämta upp på Dianas Godis i Varberg!
Eftersom jag bor tre minuter därifrån hoppade jag in i bilen och hämtade mitt paket på stört.
Känner mig som ett barn på julafton!
Är det kanske en ponny???
Nä, det var det inte!
Nu, @Ola C ska du få veta vad det var jag beställde:
I asken låg en (lite snyggare) ask.
Med texten ”Bridge City Tool Works” i silverfolie mot antracitgrå bakgrund — snyggt!
Och i asken låg detta:
Deras lilla, 150 mm, kombinationsvinkel som jag velat ha sedan första gången jag såg den!
Visst är den läcker!!!
Tradition möter nytänk.
Supernöjd med min Starrett men tycker att Bridge City lyft designen till en helt ny nivå utan att funktionen blivit lidande. Tvärtom är 45 graders-benet Ca 12 mm längre vilket ju ger en bättre anliggning. (Om det heter så, stödet bör rimligtvis bli bättre.)
När min Starrett gick i golvet visade det sig att det inte var helt enkelt att ersätta den med en likvärdig vinkel och då bestämde jag mig för att vara Mr Fancy Pants och ge mig själv min drömvinkel.
Sagt och gjort; den fanns hos Dictum för 139 Euro före skatt och med frakt har den kostat mig drygt 2 200 kr. Helt sinnesjukt men det var nu eller aldrig och med rådande hot om handelskrig och tullar lär den inte bli billigare på ett tag.
Jag är glad som ett barn och kan inte se mig mätt på den, vis av erfarenheten kommer jag att hålla hårt i den!
That’s it folks! 😊
//Ronnie

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eftersom jag bor tre minuter därifrån hoppade jag in i bilen och hämtade mitt paket på stört.

Logga in
Skapa konto
Nä, det var det inte!

Logga in
Skapa konto
Med texten ”Bridge City Tool Works” i silverfolie mot antracitgrå bakgrund — snyggt!
Och i asken låg detta:

Logga in
Skapa konto
Deras lilla, 150 mm, kombinationsvinkel som jag velat ha sedan första gången jag såg den!

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Visst är den läcker!!!

Logga in
Skapa konto
Tradition möter nytänk.
Supernöjd med min Starrett men tycker att Bridge City lyft designen till en helt ny nivå utan att funktionen blivit lidande. Tvärtom är 45 graders-benet Ca 12 mm längre vilket ju ger en bättre anliggning. (Om det heter så, stödet bör rimligtvis bli bättre.)
När min Starrett gick i golvet visade det sig att det inte var helt enkelt att ersätta den med en likvärdig vinkel och då bestämde jag mig för att vara Mr Fancy Pants och ge mig själv min drömvinkel.
Sagt och gjort; den fanns hos Dictum för 139 Euro före skatt och med frakt har den kostat mig drygt 2 200 kr. Helt sinnesjukt men det var nu eller aldrig och med rådande hot om handelskrig och tullar lär den inte bli billigare på ett tag.
Jag är glad som ett barn och kan inte se mig mätt på den, vis av erfarenheten kommer jag att hålla hårt i den!
That’s it folks! 😊
//Ronnie
Verktygstokig
· Halland
· 7 712 inlägg
Kanske borra ett hål i den och fästa ett snöre så den inte kan trolla i golvet?P Pysslarn skrev:Spännande meddelande på mobilen — jag har ett paket från UPS att hämta upp på Dianas Godis i Varberg!
[bild]
[bild]
Nä, det var det inte!
[bild]
Och i asken låg detta:
[bild]
[bild]
[bild]
Visst är den läcker!!!
[bild]
Tradition möter nytänk.
That’s it folks! 😊
//Ronnie
Verktygstokig
· Halland
· 7 712 inlägg
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Ska excenterslipen vara såhär svag?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Dagens verktygsinköp!
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Multiverktyg. Vilken maskin ska jag ha? Det är dags nu.
Verktyg, Maskiner & Fordon