201 980 läst · 921 svar
202k läst
921 svar
Från garage till "multiverkstad" en riktigt seg byggtråd
Verktygstokig
· Halland
· 7 568 inlägg
Jag tar såklart gärna hand om resten, förutom plasten..P Pysslarn skrev:Ha, döden kom som en befrielse, nu slipper vi äntligen varandra…
Jepp, idag dog slutligen min lilla kinesiska rikt- och planhyvel, just den här med dekaler från ”Woodstar” men den finns i fler varianter än Covidviruset och är ungefär lika nyttiga allihop, tror jag.
Tokhyllad av tidningen ”Gör det själv” som tyckte att det var en fantastisk maskin någon gång i början av senaste seklet. Trodde då att de visste vad de skrev om och köpte en; som tur är på rea någon tusenlapp billigare än till ordinarie pris. Ett köp jag ångrat från första gången jag använde eländet. Har också ångrat fem års prenumeration av ”Gör det själv”.
Nu tror jag inte att maskiner kan drabbas av karma — för precis som @Daniel—N sa en gång: ”fanns karma skulle inte små barn få cancer” men just den här maskinen förtjänar dålig karma.
Den borde bli konservburkar som plöjdes ner på en stenig åker någonstans och bara blev till rost…
[bild]
Men se nu! Äntligen! Har alltid känt att det här skräpet kan man varken sälja eller skänka om man vill vara en riktig människa men nu är den äntligen död och jag är fri. Skruvade isär eländet för att ta tillvara motorn som snurrade vidare när allt annat packade ihop (Ok, det var drivremmen till matningen som gått av men jag såg äntligen chansen att förkorta mitt lidande så nödslakt blev den spontana reaktionen.)
Ja, det här var ju en väldigt upprymd post men nu får jag ta mig i kragen, göra plats i verkstaden (hur det nu ska gå till) och kontakta fodervärden för min Ejca L39 och få hem den.
Det är ju på tiden!
//Ronnie
Alltså menar du att det är denna som ska få arbeta äntligen? https://www.byggahus.se/forum/threa...anhyvel-en-ganska-seg-renoveringstrad.285168/P Pysslarn skrev:Ha, döden kom som en befrielse, nu slipper vi äntligen varandra…
Jepp, idag dog slutligen min lilla kinesiska rikt- och planhyvel, just den här med dekaler från ”Woodstar” men den finns i fler varianter än Covidviruset och är ungefär lika nyttiga allihop, tror jag.
Tokhyllad av tidningen ”Gör det själv” som tyckte att det var en fantastisk maskin någon gång i början av senaste seklet. Trodde då att de visste vad de skrev om och köpte en; som tur är på rea någon tusenlapp billigare än till ordinarie pris. Ett köp jag ångrat från första gången jag använde eländet. Har också ångrat fem års prenumeration av ”Gör det själv”.
Nu tror jag inte att maskiner kan drabbas av karma — för precis som @Daniel—N sa en gång: ”fanns karma skulle inte små barn få cancer” men just den här maskinen förtjänar dålig karma.
Den borde bli konservburkar som plöjdes ner på en stenig åker någonstans och bara blev till rost…
[bild]
Men se nu! Äntligen! Har alltid känt att det här skräpet kan man varken sälja eller skänka om man vill vara en riktig människa men nu är den äntligen död och jag är fri. Skruvade isär eländet för att ta tillvara motorn som snurrade vidare när allt annat packade ihop (Ok, det var drivremmen till matningen som gått av men jag såg äntligen chansen att förkorta mitt lidande så nödslakt blev den spontana reaktionen.)
Ja, det här var ju en väldigt upprymd post men nu får jag ta mig i kragen, göra plats i verkstaden (hur det nu ska gå till) och kontakta fodervärden för min Ejca L39 och få hem den.
Det är ju på tiden!
//Ronnie
Ja, det är klart! Har väl aldrig haft mer än två rikt-planhyvlar och tre bandsågar samtidigt! 🤪Daniel_N skrev:
Frågan är bara hur fanken jag ska få plats till den?
Jag får nog fråga Jenny v ä l d i g t snällt om det fortfarande är ok att bygga in carporten och göra verkstad där också…
Klar till jul isåfall…
//Ronnie
Stort grattis Hoppas du får lika stor (eller större) glädje med din ”riktiga” hyvel som jag har med min Ejca. Mvh thomasP Pysslarn skrev:Ha, döden kom som en befrielse, nu slipper vi äntligen varandra…
[bild]
Ja, det här var ju en väldigt upprymd post men nu får jag ta mig i kragen, göra plats i everkstaden (hur det nu ska gå till) och kontakta fodervärden för min Ejca L39 och få hem den.
Det är ju på tiden!
//Ronnie
ÄNTLIGEN! Nu ska Ejcan in i värmen. Hur du klarat dig med den där rappliga hyveln så här länge är ett under, jag hade gett den till @Frustrator för minst 5 år sen.
Verktygstokig
· Halland
· 7 568 inlägg