27 735 läst · 98 svar
28k läst
98 svar
Flytspackling dålig vad gör jag?
Och det säger ingenting, frågar man en annan golvläggare så är det Weber som är bäst. För det är det dom jobbar med och köper in. Min golvläggare kör helst med Weber 120 eller 140, för de vet han precis hur det ska flyta när det blandas. Hans svar på en trolig orsak till TS spackling är att det tog för lång tid att blanda flytet. Ingen annan som har en bra gissning? Vi har ju tydligen många spackel experter här.nino skrev:
Verkar vara? De är inkompetenta. Antigen har de någon annan på företaget som kan annars får de betala för återställning och du tar en kompetent firma.Byggogge skrev:
Ja jag är så jävla irriterad och är hundra på att min 7åriga dotter hade gjort det bättre.
Jag har skickat bilderna till firman och fått svar att ”så ska det givetvis inte vara”. dom kommer imorgon.
Jag är ju inte jättetaggad på att släppa in dom i huset igen då dom verkar vara inkompetenta men antar att dom måste få en chans att rätta till det
Jag har redan svarat på det tidigare i tråden.Z zlay3r skrev:
& dina vänners svar "det tog för lång tid att blanda flytet", ger andra symptom.
Då flyter inte 1:a hinkens spackel ihop med 2:a hinkens blandning osv.
Har weber likande produkt så länka gärna den.Z zlay3r skrev:Och det säger ingenting, frågar man en annan golvläggare så är det Weber som är bäst. För det är det dom jobbar med och köper in. Min golvläggare kör helst med Weber 120 eller 140, för de vet han precis hur det ska flyta när det blandas. Hans svar på en trolig orsak till TS spackling är att det tog för lång tid att blanda flytet. Ingen annan som har en bra gissning? Vi har ju tydligen många spackel experter här.
Alla spackel idag är stort sett de samma , men klart om du kör biltema eller Weber är de jätte stor skillnad , men inom de större producenterna så är de lika värdiga , spacklat tusentals ton med Weber , och ja de är en bra produkt ,Z zlay3r skrev:Och det säger ingenting, frågar man en annan golvläggare så är det Weber som är bäst. För det är det dom jobbar med och köper in. Min golvläggare kör helst med Weber 120 eller 140, för de vet han precis hur det ska flyta när det blandas. Hans svar på en trolig orsak till TS spackling är att det tog för lång tid att blanda flytet. Ingen annan som har en bra gissning? Vi har ju tydligen många spackel experter här.
Att TS golv blev som de blev är nog att de som spacklade inte vet hur man gör , nybörjare/amatör, men så länge de har fixat golvet så de är helt plant och utan gropar så är de juh bra , och hoppas på ett bra badrum med entreprenören utan krångel
Och konstigt nog så var ABS spackel klart bättre än nuvarande Weber!R Rickard.lj skrev:
Vilket märke man använder är nog en vanesak jag har nog kört tm i 90% av dom golv jag flytspacklat men ardex weber och tex combimix är nog helt ok, men det man är van med är ju bäst du vet hur det flyter hur lång öppettid du har bla så ja det är nog ingen större skillnad i kvalitet. Beträffande ts golv så skulle jag gissat på att dom varit för långsamma och sen försökt att rädda det med en tandspackel. Ev fel blandningsförhållande.
Ja så är de .. man lär sig hur spacklet fungerar efter några rum ..
Ja det är då iaf 2 st "pensionerade" plattsättare och lika många aktiva, säkert över 100års erfarenheter sammanlagtZ zlay3r skrev:Och det säger ingenting, frågar man en annan golvläggare så är det Weber som är bäst. För det är det dom jobbar med och köper in. Min golvläggare kör helst med Weber 120 eller 140, för de vet han precis hur det ska flyta när det blandas. Hans svar på en trolig orsak till TS spackling är att det tog för lång tid att blanda flytet. Ingen annan som har en bra gissning? Vi har ju tydligen många spackel experter här.