27 735 läst · 98 svar
28k läst
98 svar
Flytspackling dålig vad gör jag?
Kapning de lux. Ursäkta TS!Paul-Staffanstorp skrev:
Den visar ju på en helt slät yta till skillnad från TS som är fruktansvärt full av hack och ojämnheter.
Fallet går ju inte att visa på en bild och golvet är redan på plats men där är fall på hela golvet mot duschzonen och ett större fall lokalt.
Anledningen till utseendet handlar knappast om okunskap i detta fallet men då kroppen med åren inte fungerar som en 25-årings väljer jag hellre att spackla i omgångar och jag har ALDRIG haft problem med fallen i badrum under mina 20år. 😉🙏👊🏼
Jag och sambon ska flyta en tvättstuga med golvbrunn. Har aldrig gjort något liknande. Vid brunnen vill vi lokalt ha lite mer fall, då hunden nog kan komma spolas av där.
Är det lättare för en lekman att få ett acceptabelt resultat om man avgränsar ytan runt brunnen och flyter i 2 omgångar? Jag hade tänkt att vi skulle göra så. Är ca 5kvm.
Ja det skulle jag säga är att föredra
Men självklart gör man det, vi flytade 3st rum, totalt 3ton flytspackel, 50mm. Flytningen gjordes av en som gör 100tals stora som små projekt varje år. Dvs en seriös golvläggare. Och då blev resultatet därefter. Dvs korrekt fall över hela ytorna, samt utan bakfall.
Behövs absolut inget / blå-list längst kanterna . Varför man sätter den är för ljudet .
Man sätter kantbandslist så att ev. Rörelser som kan ske i husets konstruktion gör att flytspackelingen har rörelsemån, dvs minimerar risken för att spackel spricker över tid med risk för att skada tätskikt som följd.J jawen skrev:
Redigerat:
Har du öppnat upp bilden i full upplösning?J jawen skrev:
Det går att se rätt mycket av finishen då, men givetvis inte om du bara kollar på den "fullskärms-visningen" som du får om du klickar på bilden.
Jobbar du som spacklare eller kanske försäljare? Eller vad har du för erfarenhet?Z zlay3r skrev:
Det är inte sant!Z zlay3r skrev:
Det lilla krympet som sker i alla cementbaserade produkter vid torkning, handlar om mm.
Den ev lilla rörelsen som årstider kan ge mellan golv & vägg samt vägg & vägg, SKA tas upp utav tätskiktet & ingenting annat..
Det finns NOLL vinst att hämta från att använda kantlist här!
Okej. Din åsikt får du ha, men du blir inte mer trovärdig i mina ögon bara för att du höjer tonläget. Jag väljer att tro på de som är omkring mig och har bevisat år ut och år in att dom kan jobbet, inte nån helt okänd för mig iaf. Finns mkt klåpare där ute.
Ha en god kväll.
Ha en god kväll.