27 735 läst · 98 svar
28k läst
98 svar
Flytspackling dålig vad gör jag?
det ser ut som nån spacklat utan det minsta flyt... imponerande att någon vill erkänna att dom gjort detta å sen vilja ha betalt, borde vara straffbart... eller åtminstone yrkesförbud...Byggogge skrev:
Håller på att renovera ett badrum där jag försöker göra så mycket som möjligt själv. Ett moment som jag kände mig osäker på för att det blir jobbigt att rätta till var just flytspacklningen med fall. Tog därför hjälp av en lokal firma för att slippa krångla med det själv men resultatet känns som att jag hade gjort bättre med själv.
Hur dåligt är det? Ska jag vägra att betala? Går det att fixa?
vad jag har kunnat se så är fallen som det ska men det är otroligt ojämt
Måste ju vara bättre att slå på en eller två säckar med finflyt, då får du en yta som är slät och lutar som det ska.
Hålla på att spackla i med lite handspackel här och där, speciellt om man inte vet vad man gör, blir aldrig riktigt bra...
Så där dåligt blev nog inte ens första badrummet man spacklade, bor du på 10de våningen och hissen var trasig så han fick springa med hinkarna 😄
Hålla på att spackla i med lite handspackel här och där, speciellt om man inte vet vad man gör, blir aldrig riktigt bra...
Så där dåligt blev nog inte ens första badrummet man spacklade, bor du på 10de våningen och hissen var trasig så han fick springa med hinkarna 😄
Han har ju ingen som helst yrkesheder!Byggogge skrev:
Att dutta lite "här & där", funkar inget bra när man inte kan jobbet som man ska ha betalt för.
Djupa porer överallt & klart tveksamt om detta ens duger.
Han borde ha "toppat" hela ytan med ett tunt nytt lager flytspackel.
Man skäms!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Golvspån, golvvärme, flytspackling- frågor
Golv -
Frågor inför flytspackling av vattenburen golvvärme på betongbjälklag.
Byggmaterial & Byggteknik -
Byggfirman i konkurs, hur bråttom att göra klart flytspackling?
Golv -
Hur göra med tröskel vid flytspackling?
Golv -
Flytspackling blev inte som önskat! Vad göra?
Golv